جدیدترین محصولات نانو تکنولوژی در سال 2022 نانو کلین | 1biti

محققان دانشگاه Chase Western Reserve در حال تولید نانوذرات پلیمری هستند که به عنوان پلاکت های مصنوعی عمل می کنند. آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده اند که تزریق این پلاکت های مصنوعی باعث کاهش چشمگیر خونریزی می شود. محققان دریافته اند که نانوذرات آلومینوسیلیکات می توانند با فعال کردن مکانیسم لخته شدن خون، خونریزی در بیماران تروما با زخم های خارجی را کاهش دهند، و باعث شود خون به سرعت در یک زخم لخته شود.

توجه داشته باشید که لیست کردن خواص تمامی نانو مواد و نانو ذراتی که روز به روز در تحقیقات دانشگاهی بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، امری غیر ممکن است. منظور از آبگریزی این است که سطح مذکور خیس نمی‌شود و مولکول‌های آب روی آن شکل کروی به خود گرفته و به راحتی سر می‌خورند. اخیرا در بازار‌های تجاری تبلیغات نانو پوشش‌های آبگریز برای بدنه‌های خودر و لباس‌ها مشاهده می‌شود. اغلب برای تولید نانو پوشش‌ها از سیستم‌های لایه نشانی به کمک پلاسما استفاده می‌کنند. دقت کنید که متاسفانه در تجارت و بازار با عبارت‌هایی مواجه می‌شویم که اساساً از لحاظ علمی اشتباه هستند. به عنوان مثال شاید عبارت «جوراب‌های نانو» را زیاد شنیده باشید؛ از این عبارت اینگونه برداشت می‌شود که اندازه و مقیاس جوراب در حدود نانومتر است!

کاربرد فناوری نانو در پوشش خودروها

این از یک نقطه فلزی بسیار تیز اسکن شده روی یک سطح برای “دیدن” اتمهای سطح استفاده می کند. در سال ۱۹۸۹، ایگلر با استفاده از میکروسکوپ کاوشگر اسکن، اتمهای زنون را “برهم زد” روی یک سطح مس که در دمای نزدیک به صفر مطلق نگه داشت، برای نوشتن حروف “IBM” نوشت. ایگلر و گروه او کارهای قابل توجهی انجام داده اند ، عمدتا با استفاده از این روش برای کشف پدیده های اساسی فیزیکی و مکانیکی کوانتوم. گیمزفسکی در IBM از تکنیک های مشابه استفاده کرده است، اما در دمای اتاق ، تک مولکول ها را به اطراف فشار می دهد. این نوع کار با اتم ها و مولکولهای منفرد، “فناوری نانو شدید” نامیده می شود.

  • «اشکان ابوالحسنی» دانشجو مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مهندسی برق مخابرات، گرایش میدان و امواج است.
  • نانوکلین محصولی است که در آن با کمک یک تکنولوژی منحصربفرد ، نانو ذرات اکسید روی به نوع خاصی از منسوجات بی بافت اضافه شده که حاصل آن تولید انواع دستمال نانو آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد ویروس می باشد .
  • وی در مورد ساخت ماشین هایی برای تعیین توالی ژن ها با خواندن مولکول های DNA صحبت کرد.
بخوان  معرفی پیشقراولان تکنولوژی در جهان 1 بیتی

نانو سیستم های سنتز شده از مواد آبی و معدنی در بخش داروسازی به منظور کاربردهای بیوپزشکی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. فناوری نانو در ساخت لوازم پزشکی منجر به تولید لوازمی با کارایی بالاتر و ساختار مناسب تر شده است. سیلیکون کربید از نانو کریستال های سبک با مقاومت بالاست که با اعضای بدن انسان نیز سازگاری دارد. ساخت دریچه های مصنوعی قلب با نانو ذرات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کاربرد ها شامل ساخت تجهیزات تا تشخیص روش های درمانی برای بیماری های مختلف می شود.استفاده از نانو ذرات ها در داروهای پزشکی امکان جذب آن ها را ساده تر از گذشته کرده است.

فناوری نانو خشك

به عنوان مثال، ترکیب نانوسنگ در پارچه ای که برای ساخت شلوار استفاده می شود، یک آب سبک وزن تولید می کند و مواد دفع کننده لکه را ایجاد می کند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید. یکی دیگر از کاربردهای تکنولوژی نانو، که تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت دنیای امروزی به خصوص در چند سال اخیر داشته است، کاربرد آن در ساخت و طراحی ترانزیستورهایی است که مجله خبری 1 بیتی درون تراشه‌های مرکزی سیستم‌های محاسباتی استفاده می‌شوند. احتمالاً بارها عبارت‌هایی نظیر نانو تکنولوژی، ساختار نانو، مقیاس نانو و … به گوشتان خورده است. با شنیدن این عبارات چه چیزی در ذهنتان شکل می‌گیرد؟ آیا درک شهودی مناسبی از کلمه نانو دارید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با زبانی ساده و به دور از فرمول و روابط فیزیکی و شیمیایی به معرفی مقیاس نانو بپردازیم. فناوری نانو به‌عنوان یک فناوری نوظهور و تأثیرگذار در صحنه‌ی آینده علم و زندگی بشر، سزاوار توجه فزاینده‌ای است.

بخوان  فراگیری مفاهیم هوش مصنوعی - مجموعه مقالات جامع وبلاگ فرادرس 1 بیتی

http://118amoozesh.ir