جستجوهای ناسا برای استقرار آرایه خورشیدی فضاپیمای “لوسی”

با توجه به این که فضاپیما پس از پرواز دوباره در حال دور شدن از زمین است، گروه یک بار دیگر جستجو کرد تا آرایه را مستقر کند. آرایه بیشتر مستقر شد اما باز هم در جای خود قرار نگرفت. داده‌ها نیز موضوعی نگران‌کننده را به شکل یک ارتعاش کوچک بین آرایه و کنترل‌کننده مکان فضایی نشان می‌دهند.

ناسا اعلام کرد: احتمال موفقیت ماموریت در وضعیت بدون قفل فعلی، بالا است. با وجود این، انتظار دارد که بیشتر گروه اعتماد به عملکرد را بدون خطر انداختن ایمنی فضاپیما افزایش دهد.

انتهای پیام



منبع از آنجا که این مشکل در مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی کشف شد، مهندسان جستجو کرده‌اند تا آرایه را به طور کامل مستقر و قفل کنند. نگران این بود که وقتی لوسی مانورهایی مانند روشن کردن موتورها را برای تنظیم مسیر خود انجام دهد، نیروها ممکن است آرایه سست را تکان دهند و باعث آسیب شوند.

پژوهشگران ناسا سعی می کنند تا با قرار دادن آرایه خورشیدی فضاپیمای “لوسی” در جای خود، به ادامه فعالیت های این فضاپیما کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، فضاپیمای “لوسی” (لوسی) ناسا زمین در هنگام عبور از نزدیکی، تصاویر خیره‌کننده‌ای از سیاره ما را در مسیر خود برای بررسی سیارک‌های “تروجان” (Trojan) در مدار مدار ثبت کرده است. با وجود این، لوسی مشکلاتی در یک آرایه خورشیدی است که باعث ایجاد این فضاپیما به طور کامل مستقر شده است. ممکن است مشکلات مربوط به آرایه مانع از دستیابی فضاپیما به اهداف علمی خود شوند اما محققان امیدوار بودند که این مشکلات را برطرف کنند. آنها در حال حاضر مجبور هستند و تلاش‌های خود را در جای خود قرار دهند.

بخوان  پرتاب توپ‌های جام‌جهانی به فضا توسط "اسپیس ایکس"

فضاپیما در حال حاضر باید چرخانده شود که آرایه با گرمای خورشید گرم است. این موضوع احتمالاً می‌تواند به آن کمک کند و استحکام بیشتری را پدید آورد. پژوهشگران امیدوارند که پس از بررسی مشکل ارتعاش، تلاش‌های بیشتری را برای استقرار امتحان کنند.

ناسا بیشتر گفت: این ارتعاش برای فضاپیما در وضعیت فعلی آن بسیار کوچک به شماره می‌رود اما جستجوها برای استقرار آرایه شروع شده و کنترل می‌شوند تا این مشکل به‌روزرسانی شود.

لوسی دارای دو آرایه خورشیدی گرد و بزرگ است که برای تامین انرژی فضایپیما، انرژی را از خورشید جمع آوری می کند. این آرایه‌ها برای پرتاب در اکتبر ۲۰۲۱ جمع شدند و سپس در آنجا بودند که فضاپیما در فضا، در یک حرکت ساعت مانند مستقر شدند. یکی از دو آرایه طبق برنامهریزی مستقر و در جای خود قفل شد اما آرایه دوم به طور کامل مستقر نشد. آرایه به اندازه کافی جمع آوری شده تا مورد نیاز برای ماموریت را جمع آوری کند. با وجود این، چون آرایه به طور کامل مستقر نشده بود، نمی‌توانست در جای خود محکم شود. به این معنی که به اندازه لازم سفت و سخت نبود.