جستجوی ماهواره چینی برای بازرسی در مورد ماهواره‌های آمریکایی در مدار زمین

داده‌های مدارک نشان می‌دهند، یک ماهواره چینی که در سال ۲۰۱۸ پرتاب شد، در ماه‌های اخیر چندین بار به ماهواره‌های آمریکایی نزدیک می‌شود و چنین برمی‌آید که قصد بازرسی در مورد آنها را دارند.

ماهواره «TJS-3» که به عنوان یک آزمایش ماهواره در نظر گرفته می‌شود، در سال ۲۰۱۸ به مدار زمین‌ایستا فرستاده شد. سپس یک کوچک برای کمک به آزمایش قابلیت‌های TJS-3 فرستاده شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک ماهواره چینی که در سال ۲۰۱۸ پرتاب شد، ماهواره‌های زمین را در ارتفاعات بالای مدار زمین‌ایستا بازرسی می‌کند.

اطلاعات در مورد ماهواره TJS-3 وجود دارد اما آمریکا و سایر کشورها بدون شک حرکات آن را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت.

داده‌های مدارکی نشان می‌دهند که TJS-3 در ماه‌های اخیر، نزدیک به تعداد زیادی از ماهواره‌های آمریکایی هستند. به عنوان مثال، توییتری «اُربیتال فوکس»(Orbital Focus) حساب‌های خود را انجام داد که ماهواره‌ها را در امتداد کمربند زمین‌ایستا حرکت می‌کند اما برای نگاه دقیق‌تر به ماهواره‌های «USA ۲۳۳» و «USA ۲۹۸» مکث کرده است که هر دو ماهواره‌های ارتباطی را می‌توان تصور کرد. آمریکا باشند.

در عین حال، فضاپیمایی که مدار خود را چند ده مایل بالا می‌برد یا پایین می‌آورد، می‌تواند به سمت غرب یا شرق و به سوی ماهواره‌های دیگر حرکت کند و به مرور زمان به یک ماهواره امکان می‌دهد تا از ماهواره‌های دیگر عبور کند. نگاهی به آنها بیندازد.

سیستم موسوم به «داشبورد ماهواره‌ای» (Satellite Dashboard) که داده‌های مربوط به فضای فضایی را گردآوری و تجزیه و تحلیل و تحلیل می‌کند، نشان می‌دهد که TJS-3 در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ به فاصله ۶.۲ کیلومتری ایالات متحده آمریکا ۲۳۳ نزدیک است.

بخوان  قطار شایعات قابلیت‌های آیفون ۱۵ روی ریل تند

ماهواره‌ها در مدار زمین‌ایستا در فاصله ۳۵ هزار و ۷۸۶ کیلومتری از سطح زمین کار می‌کنند. مکانی که سرعت آنها با چرخش سیاره مطابقت دارد. بنابراین، این دلیل به دلیل استفاده از آن برای ارتباطات و اهداف دیگر بسیار ارزشمند است.

ماهواره‌های آمریکا، روسیه و چین در سال‌های اخیر به‌صورت فزاینده‌های ماهواره‌های ماهواره‌ای را در مدار زمین جستجو می‌کنند و روش‌های نزدیک را برای دستیابی به تصاویر و داده‌های دیگر به کار می‌برند. این کار به یک بازی تبدیل شده است که در آن سازمان، قصد دارند در مورد فضایی که بیاموزند و قابلیت‌های ضدفضا و آگاهی از موقعیت مکانی خود را انجام دهند.