جستجو بیل گیتس برای تبدیل الکل به سوخت جت!

انتشار گازهای گازی از هوانوردی به طور معمول یک مشکل بزرگ است، زیرا سالانه حدود دو درصد از انتشار گاز گلخانه‌های جهان از حمل و نقل هوایی هوانوردی می‌شود و سوخت‌های هوانوردی را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام



منبع

این کارخانه پس از راه‌اندازی کامل، بخش مهمی از افزایش تولید و تهیه سوخت‌های پایدار SAF با هزینه کمتر به بازار را بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود این کارخانه سالانه ۹ میلیون گالن SAF و یک میلیون گالن سوخت دیزلی تجدیدپذیر تولید کند.

وی افزود: این پروژه می‌تواند نقشی حیاتی در کربن‌زدایی هوانوردی داشته باشد و در عین حال نشان دهد که چگونه مشاغل و کسب و کارهای اقتصادی انرژی پاک می‌تواند باعث تقویت شود. ما از شرکای خود سپاسگزاریم، که از فناوری‌هایی حمایت می‌کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را از بین می‌برند و چالش‌های اقلیمی را برای ساختن آینده‌ای تولید صفر کربن می‌پردازند.

جیمی سامارتزیس سرور لانزاجت می‌گوید: کار ما بر نوآوری است و ما هر روز احساس فوریت برای مقابله با تغییر آب و هوای جهانی کار می‌کنیم. ما برای رسیدن به بهترین فناوری برای حل و فصل‌بندی‌مان‌ها پیشنهاد می‌کنیم سوختنوردی پایدار در سراسر جهان ما اکنون یک فرصت واقعی در اختیار داریم تا به طور قابل توجهی توجه به فناوری بهبود بخشیم و در سطح جهانی به کار بردن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سرعت بخشیدن به سرعت ورود SAF به بازار جهانی را دنبال کنیم.

پروژه این استارتاپ موسوم به Freedom Pines Fuels LanzaJet اولین کارخانه در بازار تجاری آن و همچنین اولین کارخانه جهان خواهد بود که الکل را به سوخت جت می‌کند و امیدوار است انتشار گازهای گلخانه‌ای را حداقل ۷۰ درصد در مقایسه با سوخت جت‌های فسیلی کاهش دهد. . این پروژه در سال ۲۰۲۳ به پایان می رسد.

بخوان  احتمال وقوع فاجعه‌های مشابه چرنوبیل در عرصه هوش مصنوعی

با توجه به این که تبدیل آتانول به سوخت جت می‌شود نمی‌تواند برای پایدارتر و سبز سفر هوایی در کره زمین باشد، استارتاپ تحت حمایت بیل گیتس قصد دارد یک پالگاه عظیم برای تبدیل الکل به سوخت جت بسازد.

رودی گویرو (Rodi Guidero) مدیر اجرایی این شرکت توضیح می‌دهد: این پروژه، راهی جدید برای بخش ویژه برای تسریع به انرژی پاک با تجهیزات مالی پروژه‌هایی است که می‌کند راه‌حل‌های آب و هوای هوایی بر اساس جدول زمانی نیاز جهان به بازار وارد می‌شود. می شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بیل گیتس شرکتی موسوم به Breakthrough Energy را معرفی کرده و به تازگی اعلام کرده است که اولین بودجه کاتالیزوری خود را در یک کمک مالی 50 میلیون دلاری برای ایجاد سوخت پایدار هوانوردی(SAF) به استارتاپی موسوم به لانزاجت(LanzaJet) اعطا می‌کند.

کاتالیزوری این شرکت برنامه‌های منحصر به فرد است که کسب‌وکارها و سازمان‌های غیرانتفاعی را می‌آورد تا پروژه‌های کلیدی در نوع خود را در شناسایی عواملی که به کارگیری فناوری‌های نیاز به سرعت می‌بخشند.

این فناوری در ایالات متحده و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که پروژه‌های دیگران هم‌اکنون در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا در حال حاضر برنامه‌ریزی هستند که بیش از یک میلیارد گالن SAF در سال تولید خواهند کرد.

سوخت SAF از مواد اولیه مختلف کم‌کربن و پایدار مانند ضایعات کشاورزی، باغ‌های جامد شهری و ضایعات فرآیندهای صنعتی ساخته شده می‌شود. این سوخت می‌تواند به جای سوخت جت سنتی استفاده شود و با هواپیماها و زیرساخت‌های موجود سازگار باشد.

بخوان  این خودروی هیدروژنی با یک باک، ۲۰۰۰ کیلومتر راه می‌رود

پروژه‌های جدید معمولاً برای دریافت سرمایه با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا به‌ویژه در شرایط فعلی فناوری‌هایی با مشکلات و هزینه‌هایی می‌شوند که انتظارش را نداشتند. کاتالیزوری مالی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و با دادن پول به این توسعه توسعه، فناوری‌های پاک را افزایش دهد.

پروژه های سبز پیشگام و مشکل در جذب سرمایه

در این مورد، کمک مالی کاتالیزوری کمک کرد تا شکاف بودجه این استارتاپ شود و برنامه توسعه فعلی خود را حفظ کند.

سوخت SAF در مقایسه با نفت خام با سوخت سنتی ساخته شده از می‌توان گازهای گلخانه‌ای را تا حد زیادی در کل چرخه عمر خود کاهش داد. همچنین می‌تواند هوای محلی را با کاهش آلاینده‌های ذرات معلق به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.