جلوگیری از غرق شدن با بند ساعت مجهز به کیسه هوا!

T-1 متشکل از دو پمپ هوا است که هر کدام در یک طرف آن قرار دارند و مطابق با انحنای بند طراحی شده‌اند. در بالای هر پمپ یک کیسه هوای پلیمری قرار گرفته که روی آن یک پوشش خارجی محافظ قرار دارد.

تسیتاس می‌گوید که نمی‌خواهد خودش T-1 را به صورت تجاری تولید کند، اما علاقه‌مند است که مجوز این فناوری را به شرکت‌هایی مانند تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند بدهد.

ایده این است که افراد هنگام انجام فعالیت‌هایی مانند شنا یا موج‌سواری، از این دستگاه استفاده کنند و این دستگاه را به عنوان ساعت‌های هوشمند مورد استفاده قرار دهند. از این دستگاه می‌توان با جلیقه نجات در موقعیت‌هایی همراهی کرد که این احتمال وجود دارد که فرد به غیرمنتظره‌ای خود را در میان آب بیابد، استفاده کند.

زمانی که کیسه‌های هوا باز می‌شوند، در مجموع ۱۰ گرم(۲۲ پوند) شناوری ایجاد می‌کنند که مشابه اکثر مجلس‌های نجات است. سپس کاربر می‌تواند بازوی خود را تا کرده و هر کیسه را از زیربغل خود رد کند تا در جای خود شناور شود یا به پشت شنا کند. کاربر همچنین می‌تواند جلو را به جلو شنا کند، در این صورت باید بازوی را با T-1 به سمتی قرار داد که گویی یک تخته شنا را در دست گرفته است.

فشردن یک دکمه بر روی T-1 باعث مشتعل شدن یک ماده جامد مولد گاز در پمپ‌ها می‌شود. این واکنش به سرعت گاز تولید می‌کند و کیسه‌های هوای پر می‌شوند. عواملی که کیسه‌ها باد می‌شوند، از پوششی جدا می‌شوند و در حالی که به چسبیده‌اند، روی سطح آب شناور می‌شوند. این فرآیند مشابه اتفاقی است که در سه‌های هوای خودروها رخ می‌دهد، به گونه‌ای طراحی می‌شود که کمی انجام شود و به چند میلی‌ثانیه، چند درصد به طول بیانجامد.

بخوان  صاعقه، توربین بادی بزرگ را به دو نیم تبدیل کرد + فیلم

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، اکثر مردم هنگام قایق سواری از جلیقه نجات استفاده می‌کنند، اما به طور معمول زمانی که در آب‌های آزاد در حال شنا کردن، چنین مواردی استفاده نمی‌شوند. اکنون یک نمونه اولیه از مچ‌بندی جدید برای چنین اتفاقاتی طراحی شده است. این مچ‌بند دارای کیسه‌های هوای است که می‌توانم به صورت دستی آنها را باز کنم.

این دستگاه که با نام T-1 شناخته می شود، توسط استیون آر. تسیتاس(Steven R. Tsitas) ساخته شده است. دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم در رشته فضانوردی و مهندسی فضا از دانشگاه کرانفیلد بریتانیا و ایده ساخت این ابزار زمانی به ذهنش رسید که هنگام شنا کردن در ساحلی دورافتاده در باخا کالیفرنیا، مکزیک، در جریان نابسمان آب گرفت.

مخترع این دستگاه می‌گوید: دستگاه ما به عنوان یک پشتیبان اضطراری طراحی شده است، برای زمانی که بدون جلیقه نجات در آب دچار مشکل شوید. این مانند یک چتر نجات ذخیره شده است. به قول معروف، بهترین جلیقه نجات جلیقه‌ای است که در موقع نیاز به تن دادن است.

جلوگیری از غرق شدن با بند ساعت مجهز به کیسه هوا!

بند یک ساعت هوشمند به کیسه‌های هوای مجهز شده تا هنگام بروز خطر از غرق شدن کاربر خود جلوگیری کند.

انتهای پیام



منبع