جهان تکنولوژی در سال ۲۰۱۶ 1 بیتی

با فعال کردن این گزینه وقتی به اینترنت دسترسی دارین، برنامه هایی که توی پس زمینه در حال اجرا هستن مثل اینستاگرام تا زمانی که واردش نشین از اینترنت استفاده نمیکنه. روش اول وقتی وارد اینستاگرام میشن از طریق Settings وارد بخش Notifications بشین که یا می تونین گزینه Pause All رو فعال کنین تا همه اعلان ها بهتون نشون داده نشه یا بخش هایی که نوتیفیکیشن اونا براتون مهم نیست رو غیر فعال کنین. مهم نیست که بیت کوین به موفقیت دست خواهد یافت یا خیر، زیرا اثر گلوله برفی ایجاد کرده است. اگر این موضوع را در نظر بگیرید که امروزه وب تا چه حد از لحاظ فرهنگی و اطلاعاتی مهم است، متوجه میشوید که این عدد بسیار بزرگی است. اگر پاسخ مثبت است، این چه تأثیری بر بازار کار و فرآیند تقسیم درآمد ملّی خواهد داشت؟ نویسنده توضیح میدهد که چگونه در جهان مدرن هرآنچه مانعی بر سر راه رشد اقتصادی باشد ننگین به حساب میآید و با آن مقابله میشود: اگر چیزی غیراخلاقی، مخرب، یا ضدصلح باشد، تا زمانی که غیراقتصادی نباشد نمیتوان آن را به چالش کشید. مثال کاربردی از هوش مصنوعی که امروزه مورد استفاده است بسیار زیاد و چالش برانگیز می باشد که در این مقاله تنها از پردازش متن نام برده شده است.

فناوری از نظر پیچیدگی و سطح پیشرفته بودن به سه دسته تقسیم میشود. اگه بخوایم ساده تر بگیم اگه روزی دو سه ساعت تو اینستاگرام استوری و پست می بینید و به اکسپلور سر می زنید، احتمالا حداقل روزی 700 مگابایت از حجم اینترنتتون رو مصرف کردید. تو بخش نظرات بهمون بگید روزی چند ساعت اینستا میرید و مصرف اینترنتتون چقدره. اینطوری حجم کمتری از اینترنت شما مصرف میشه. با انجام راهکارهای گفته شده و خصوصا کاهش کیفیت عکس و ویدیو های اینستاگرام، میشه مقدار قابل توجهی حجم مصرفی اینترنت از طریق اینستاگرام رو کاهش داد. اینجوری به شما کمک میکنه تا مصرف اینترنت آیفون خودتون رو کاهش بدین.

لازم است پس از آموزش مدل در این نرم افزار، فرایند تست، ارزیابی و استقرار انجام شود. پس از خواندن این کتاب متوجه میشویم که چیزی که امروزه به اسم وب میشناسیم فقط یکی از تفسیرهای و توضیحات امکان پذیر آن است. عنوان کتاب بیانگر موضوع کلی آن است: طراحی اینترنت. کتاب حاضر، با هدف آشنا کردن غیرفیلسوفان با دنیای فلسفة تکنولوژی تدوین گردیده است. متاسفانه، اطلاعات کاربران در سرورهای متمرکز بزرگی جمع آوری میشود که هدف محبوب هکرها است. به علاوه، رایانه هایی که قبلا اینترنت را فعال نگه میداشتند به دلیل حفظ فعالیت این پلتفرم ها، به تدریج در دیتاسنترهای متمرکز عظیم ادغام شدند. به محض آنکه شروع به ذخیره سازی اطلاعات در سرورهای متمرکز کنید، باعث تشویق هکرها به سرقت این اطلاعات میشوید و هر سیستمی نیز قابل نفوذ است. هر چقدر کیفیت و مدت زمان این ویدیوها بالاتر باشه مصرف نت هم بیشتره. در آن زمان آمریکا دارای رایانه متمرکزی بود که تسلیحات اتمی را کنترل میکرد.

تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) مخترع وب بیان کرده است که از سمت و سویی که وب طی سالیان اخیر اتخاذ کرده است خوشحال و راضی نیست. به منظور درک منظور و چشم انداز برنرز لی و اهمیت حرف های او، بهتر است که نگاهی به تاریخچه وب بیاندازیم. عکس زیر، رایانه تیم برنرز لی را نشان میدهد. اما چنین حوادثی هر روز در وب رخ میدهد. اگرچه ما دقیقا نمیتوانیم تعریف منطقی از هوش (intelligence) داشته باشیم اما میتوانیم بگوییم که هرچیزی که انسانها براساس رفتار خود انجام میدهند با استفاده از هوش است. Artificial intelligence در حوزه پزشکی و مراقبهای بهداشتی میتواند نقش حیاتی ایفا کند.

بخوان  روند تغییر قیمت سری گلکسی اس سامسونگ از ابتدا تا کنون

بنابراین، بهترین روش برای کسب سود آنلاین، ارائه رایگان آن و کسب درآمد از تبلیغات بود. برای یادگیری بهتر درس هوش مصنوعی استفاده از دوره آموزشی ساختمان دادهها به دانشجویان و سایر علاقهمندان پیشنهاد میشود. با یادگیری ماشین میتوان بدون نیاز به برنامهنویسی دقیق و کامل، کامپیوترهای خودآموز خلق کرد. درسی که از این موضوع میتوان گرفت این است که هیچ سیستمی کاملا ایمن نیست. در این زمان بود که ایده غیرمتمرکزسازی شکل گرفت. در ابتداییترین شکل هوش مصنوعی، رایانهها به گونهای برنامهریزی شدهاند که با استفاده از دادههای گسترده از نمونه رفتارهای مشابه، رفتار انسان را «تقلید» کنند. آنها درباره اخبار عمومی صحبت می کنند، برنامه ها را مشخص می کنند، تلفن ها را بررسی می کنند و حتی به شما یاد می دهند که چگونه کمی هک کنید. به غیر از آمریکا، دولت های دیگری نظیر چین نیز از اطلاعات جمع آوری شده درباره شهروندان خود استفاده میکنند. متاسفانه فقط شرکت ها نیستند که به ذخیره سازی اطلاعات میپردازند، بلکه دولت ها نیز این کار را انجام میدهند. برای مثال، دولت ترکیه دسترسی به سایت ویکی پدیا را برای شهروندان خود به مدت دو سال مسدود کرده بود.

در این مواقع برای این که پول کمتری پرداخت کنید اگه در حال حرکت نیستید و در محلی ثابت مثل سرکار یا خونه با اینستاگرام کار می کنید بهتره از اینترنت های ثابت مثل ADSL استفاده کنید چون معمولا هزینه تمام شده پایین تری به ازای هر گیگ اینترنت به نسبت اینترنت سیم کارت دارند. اینترنت های ADSL کاملا به صرفه بوده و تنها موردی که میتواند مانع نصب همه افراد شود، این است که در منزل خط ثابت نداشته باشند. درحالحاضر، تحقیقات شیمی خورشیدی تنها در برخی آزمایشگاهها انجام شده است. همین اتفاق باعث شده تا ما نیز حرفهای آنها را باور کنیم؛ هرچند که برخی از این موارد واقعا صحیح است اما تکنولوژی به آن مقداری که فکر میکنیم مضر نیست. با استفاده از الگوریتمها، به برخی از دادهها که مهمتر از سایرین هستند وزن بیشتری اختصاص میدهد تا به نتیجه مطلوب برسد. این موضوع نمیتواند منجر به تعطیلی شرکتهای تولیدکننده بازیهای کامپیوتری شود، بلکه موضوع رقابت بین شرکتهای تولیدکننده را تغییر میدهد. امروز رقابت تنگاتنگی در خصوص جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات آنلاین وجود دارد.

گذاشتن محدودیت برای فعالیت برنامه ها در بک گراند باعث میشه تا زمانی که وارد اینستاگرام نشدید، اینستا فعال نباشه و از طرفی حجم پردازشی و مصرف باتری گوشی رو هم کاهش میده. هر بار که برنامه اینستاگرام رو باز می کنین، با لود شدن عکس و ویدیو ها حجم قابل توجهی از نت شما مصرف میشه. برای مثال در طراحی یک سیستم کنترلی فازی چندین بلوک وجود دارد که هر کدام کار مشخصی را انجام می دهند. میتوان یک سافتبات متصدی وب سایت برای جستجوی منابع خبری در اینترنت و نمایش موارد جالب توجه به کاربران را مثال زد. به منظور حل این مسئله میتوان از کتابخانه بهینه «OPenCV» استفاده کرد و به وسیله آن در زمان واقعی میتوان خطوط عبوری جادهها را تشخیص داد. تمام این موارد در سال ۲۰۰۵ تغییر کرد. حال اوضاع کاملاً تغییر کرده است و برندسازی دیگر محدودیت مکانی ندارد. هر چند که در خیلی از موارد شاید محدودیت پوشش یا سرعت یا هزینه خرید مودم باز شما رو به سمت استفاده از اینترنت سیم کارت سوق بده. عاقله ترابی: تکنولوژی در چند سال اخیر با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که هر فناوری منحصر بهفرد و عجیبی را هم که ببینیم بهراحتی باور میکنیم.

«رفتار ناپایدار» (Emergent behavior) مانند این، در «الگوریتمهای تکاملی» (evolutionary algorithms) و «هوش ازدحامی» (swarm intelligence) مورد استفاده قرار میگیرد. با شنیدن یا خواندن اصطلاح هوش مصنوعی، تصاویر و اصوات گوناگونی در ذهن ما شکل میگیرد. برخلاف هوش مصنوعی که بهخودیخود یک اصطلاح گسترده است. این موضوع یک تراژدی برای بشریت بود. هیچ راه دیگری برای تفسیر دانش وجود ندارد. زیرا با وجود اینکه ماشینها در موارد بسیاری مانند تشخیص بینایی و شنیداری و… این بخش از AI جایی است که زبان طبیعی و زبانهای مصنوعی (مانند زبانهای برنامهنویسی) با هم پیوند میخورند. استکهلم پایتخت سوئد در رتبه بیست و هشتم پیشرفتهترین شهرهای جهان قرار گرفته و این رتبه نسبت به سال قبل سه پله بهبود داشته است.

بخوان  بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک هلی | توکو لیفتراک

3. هیچ عاملی از طریق تجربه امکان یادگیری تمام ورودیهای صحیح جدول را نخواهد داشت. سوالی که به طور طبیعی مطرح میشود این است که آیا AI در نهایت آن قدر قدرتمند خواهد شد که بتواند تمام مشاغل ما را بدزدد؟ در ادامه روش دسترسی به این بخش رو توی گوشی های مختلف بررسی می کنیم. این در حالی بود که نمایشگاه تابستانی آن در شیکاگو به تدریج محبوبیت خودش را از دست می­داد، تا اینکه برگزارکنندگان تصمیم گرفتند رویداد تابستانی CES را به صورت چرخشی در شهرهای مختلف برگزار کنند. زمینه توجه به عامل هوش را در علوم مختلف میتوان مشاهده کرد. این حوزه یکی از شاخههای پراهمیت در علوم رایانه و هوش مصنوعی است. یادگیری ماشین یکی از آنهاست، و یادگیری عمیق یکی از آن تکنیکهای یادگیری ماشین است. این محصول به تحلیل ساختار جملات انگلیسی با استفاده از یادگیری ماشین می پردازد. «جیمز لاولاک» زیستشناس که هفته گذشته در صد و سومین سالگرد تولدش درگذشت نسبت به ظهور رباتها خوش بینتر بود. در این زمان بود که شرکت هایی نظیر AdWords و DoubleClick به این عرصه وارد شدند.

هنگامی که وب آغاز شد، هیچ روشی برای انتقال ارزش در آن وجود نداشت. براساس موارد موثر ذکر شده، این انتقال باید به صورتی باشد که حتی باعث خلق تکنولوژی جدید نیز شود و توسعه را با خود به همراه داشته باشد. این موضوع با این ایده شروع شد که اطلاعات کاربران منجر به تبلیغات بهتر میشود. این اندیشه که کامپیوترهای دیجیتال قادر به تقلید هرگونه استدلال صوری هستند، به عنوان فرضیه”چرچ تورینگ” شناخته شد. به وسیله همین صنعت ، پروتئین تولید می شود. اینستاگرام چقدر نت مصرف می کنه؟ جدا از همه موارد ذکر شده بهترین راهکار برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام، مدیریت زمان استفاده از اینستاگرامه و بهتره که زمانی که کار خاصی نداریم دنبال تفریحات دیگه ای باشیم! برای اولین بار، هرکسی فارغ از مهارت های فنی خود میتوانست مطالب آنلاین منتشر کند.

اینستاگرام بخاطر عکس و ویدیوهای جذابی که داره، حجم زیادی از اینترنت رو مصرف میکنه. گشت و گذار توی شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام به راحتی میزان زیادی از حجم باقیمانده اینترنت شما رو مصرف میکنه. با فعال کردن گزینه low data mode توی گوشی های آیفون دسترسی نرمافزارهای پسزمینه مثل اینستاگرام به اینترنت قطع میشه و تا زمانی که وارد برنامه اینستاگرام نشین به نت دسترسی نداره. توی تنظیمات اینستاگرام یه گزینه ای وجود داره که با فعال کردن اون میشه مقدار قابل توجهی مصرف اینترنت استفاده شده توسط Instagram رو کاهش داد. اگه از نت سیم کارت استفاده می کنین با ورود به بخش تنظیمات (Setting) و انتخاب گزینه Mobile Data یا Cellular Data به بخش Mobile data options یا Cellular data Options وارد بشین و تیک گزینه low data mode رو فعال کنین. از این قسمت شبکه وای فایی که قراره حالت کم داده روش فعال بشه رو پیدا کنین و روی آیکون i که توی دایره قرار گرفته کلیک کنین، از صفحه ی جدید تیک گزینه low data mode فعال بکنین. توی این بخش گزینه Data saver رو به حالت on تغییر بدین. پس برای کاهش مصرف اینترنت باید یکی از دو تا گزینه قبل و انتخاب کنین.

بخوان  انتخاب تکنولوژی
این چرخه معیوب به دلیل وابستگی وب به تبلیغات به وجود آمد. حال به دو دلیل وضعیت در حال تغییر است: ۱. در نظریه محاسبات، سیستم قوانین تغییر دادهها در حالتی تورینگ کامل نامیده میشود که بتوان برای شبیهسازی آنها از ماشین تورینگ تک نواری استفاده کرد. در صورت وقوع حمله، سیستم دفاعی آمریکا هم چنان فعال باقی میماند و از نابودی هر دو کشور اطمینان حاصل میشد. یعنی از بین هر هزار کاربر حاضر در وب فقط بخشی از آنها مهارت های فنی برای انتشار مطالب و محتوا داشتند. همچنین برای ورود به این دنیا نیازمند مشاوران و مدرسان متخصص برای راهنمایی و جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی می باشید. علاوه بر این موارد، هوش ماشینی میتواند برای مدیریت شرایط اضطراری و حاد، تحقیق و پژوهش، کمک به پرستاران، جلوگیری از تشخیص اشتباه و کاهش اشتباهات پرسنل درمانی در حوزه سلامت و درمان به کار گرفته شود. نرم افزار: دانش نحوه استفاده از سخت افزار برای انجام وظایف لازم.

اگه مصرف بالای اینترنت اینستاگرام براتون به یک چالش تبدیل شده پس بهتره زمان استفاده از اینستاگرام رو برای خودتون محدود بکنین. اگه از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید سعی کنید مناسب ترین بسته اینترنتی رو با توجه به اپراتورتون انتخاب کنید و حتما حتما مصرف آزاد اینترنت رو برای سیم کارتتون غیر فعال کنید تا با دیدن سرعت تمام شدن شارژ یا هزینه اینترنت در قبض پرداختی شوکه نشید! بطور میانگین مشاهده یک دقیقه ویدیو 5 تا 10 مگابایت، دیدن یه پست اسلایدی عکس حدود 2 تا 4 مگابایت، دیدن 20 عکس از اکسپلور اینستاگرام حدود یک مگابایت و شرکت تو لایو به ازای هر دقیقه 5 مگابایت از اینترنت شما رو مصرف میکنه (البته توجه داشته باشید این عدد به صورت میانگین محاسبه شده و میتونه بیشتر یا کمتر از این مقدار هم باشه).

همانطور که اشاره شد، تبلیغات به مدل تجاری پیش فرض وب تبدیل شد زیرا روش مورد اعتماد دیگری برای انتقال ارزش بر بستر وب وجود نداشت. در گذشته این حسگرها و فناوری انتقال داده مربوطه فقط برای خطوط برق فشار قوی موجود بود. فیسبوک، یوتیوب و توییتر روش های آسانتری برای ایجاد صفحات وب توسط خود مردم بود. در این سال، سایت های جدیدی نظیر یوتیوب، فیسبوک و توییتر به وب ۲.۰ آمدند. بیت کوین طرز تفکر ما درباره پول دیجیتال را به طور کامل تغییر داده است. پیام این همایش مشخص بود: وب ۳.۰ درباره غیرمتمرکزسازی مجدد وب است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ساخت یا استفاده از حساب کاربری، برای شما در زیر، ویدیوهای آموزشی آماده شده است.

تکنولوژی هایی که اکنون چشم انسان را به عنوان دستور دهنده می شناسند هم پیشرفت بسیار بیشتری خواهند داشت و کاربر قادر خواهد بود با استفاده از حرکت چشمان خود، به راحتی رابط کاربری سایت 1biti را کنترل نماید. اگرچه برخی از اتفاقاتی که زمانی تنها در فیلمهای علمی تخیلی شاهد آنها بودیم، اکنون به واقعیت پیوستهاند؛ اما در مورد فراهوش که نمونههای مشابه آن را بارها در فیلمهای علمی تخیلی دیدهایم، قضیه کاملاً فرق میکند و تا عملی شدن این فناوری فاصله بسیار زیادی داریم. اما به گفتهی خودش برای خلق چیزی متفاوت پس از حدود ۱۲ سال این فعالیت را هم رها کرده و میدجورنی را راهاندازی کرده است که در حال حاضر تنها از ۱۰ نفر تشکیل شده است. هوش مصنوعی تنها با ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی (ML) قابل دستیابی است؛ یعنی در آنجایی که هوش مصنوعی به ماشینها و رباتها کمک میکند تا مانند انسانها فکر کنند.