جوخه تسلیحات لیزری ارتش آمریکا ماه آینده آماده می شود

انرژی این سلاح توسط باتری‌های با ظرفیت بالا تامین می‌شود که می‌توانند تا زمانی که موتورهای استرایکر کار می‌کنند، به شارژ ادامه دهند. شرکت ریتون تجربه دفاعی خود را در این سامانه به کار گرفته شده است و محیط آموزشی را برای دانشجویان دانشکده افسری ایجاد کرده تا با این سامانه‌ها عادت کنند و برای میدان جنگ آماده شوند.

در ماه مه امسال گزارش شد که این سامانه تسلیحات لیزری چگونه در تمرینات شلیک مستقیم به مدت چهار هفته آزمایش شد و در شکست دادن چندین خمپاره 6 میلی‌متری در کنار پهپادهای با اندازه‌های مختلف موفق بود.

سامانه گاردین با همکاری دو شرکت Kord Technologies و Raytheon Intelligence and Space ساخته شده است. شرکت کورد که در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه توسعه این سامانه شد، این اقدام یکپارچه‌سازی سلاح را بر روی خودروی جنگی استرایکر بر عهده گرفت.

بازخورد دانشجویان و سربازانی که نمونه ای از این سامانه را آزمایش کردند و در اولین مجموعه از سامانه های جنگی که قرار بود در سپتامبر امسال تحویل داده شوند، گنجانده شده اند. اکنون به می‌رسد که RCCTO از پیشرفت‌های انجام شده رضایت دارد و اولین نمونه اولیه از این جوخه را تایید کرده است.

به نظر می‌رسد با توسعه سلاح‌های لیزری، دوران جنگ در شرف آغاز می‌شود.

سامانه‌های تسلیحاتی مبتنی بر لیزر می‌توانند به خوبی در هوا و دریا مستقر شوند. با این حال، برای شروع، دفتر قابلیت‌های سریع و فناوری‌های حیاتی ارتش ایالات متحده (RCCTO) می‌خواهد این سامانه را بر روی زمین مستقر کند.

این سامانه تسلیحات لیزری متشکل از یک ماژول لیزر پرانرژی ۵۰ کیلوواتی، یک سیستم رادار تخصصی، یک حسگر هدفگیری و یک سامانه کنترل پرتو است که توسط شرکت ریتون طراحی و توسعه یافته است.

بخوان  درمان ۱۰ دقیقه‌ای برای بازیابی بویایی مبتلایان به کوید-۱۹ طولانی

به گزارش ایسنا و به نقل از تی اند پی، ایالات متحده آمریکا اولین جوخه تسلیحات لیزری خود را ماه آینده به میدان خواهد برد. این سامانه تسلیحاتی موسوم به گاردین(Guardian) از یک سامانه لیزری 5 کیلو واتی تشکیل شده است که می‌توان پهپادها، موشک‌ها و خمپاره‌ها را با تعبیه روی سکوهای متحرک موسوم به استرایکر (Stryker) منهدم کند.

سامانه لیزری گاردین

جوخه در حال آماده شدن است

در عوض، یک سلاح لیزری نه تنها شلیک سریع به سمت هدف را می‌دهد، بلکه دارای مهمات بی و حد است. بنابراین توسعه سامانه‌های تسلیحاتی لیزری مد نظر ارتش ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

با این، این سامانه به جای این هواپیماهای بدون سرنشین و په‌پادها را به عنوان هدف خود داشته باشد، می‌تواند از حملات هوایی از جمله بالگردها، موشک‌ها، توپ‌ها و خمپاره‌ها را هدف‌گیری کند و از بین ببرد.

میدان نبرد طی سالهای اخیر با استفاده از پهپادهای ارزان قیمت شاهد تغییر چهره بوده است. مقابله با این گزینه‌های حمله‌ای که می‌توانند در تعداد صدها و حتی چند هزارتای حمله‌ور شوند، می‌توانند بودجه دفاعی هر کشوری را ببلعد ببرند.

انتهای پیام



منبع

سامانه «گاردین» قرار است ماه آینده به ارتش تحویل و در سامانه‌های تسلیحاتی مستقر شود.