حال به تیتر پاسخ دهیم 1 بیتی

منم زیاد دیدم و چنتایی رو هم نگاه کردم. از این رو مقولهٔ فناوری ممکن است در بدو مواجهه عجیب جلوه کند. پیش از اختراع ضدعفونی کنندهها و درک عموم از میکروب، حتی جراحیهای موفقت آمیز اغلب منجر به مرگ بیماران میشدند. در آن دوران مردمان درک درستی از چگونگی سرایت و شیوع بیماریها نداشته و تئوری مورد قبول همگان این بود که بیماری در اثر هوای بد، شیاطین یا چیزهای دیگر ایجاد میشود. در ادامه فصل دوم درس هوش مصنوعی ، چگونگی تبدیل تمام این عاملها به عاملهای یاد گیرنده شرح داده شده است. در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» روش کامپایل مدل شبکه عصبی توصیف شده، شرح داده میشود. ساخت هوش مصنوعی باعث کاهش پردازشهای دستی بازبینی، استثناها در برنامه نویسی، تأیید صحت و انطباق با استانداردهای مورد نظر و سایر موارد میشود. با این حال، اگر سیستم خودران خودرویی آموزش مناسبی نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد خطرات و تصادف بشود. ۱۳۵۳: اولین وسیله نقلیه خودران در آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد ساخته شد.

هر روز روشهای متفاوتی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه میشوند. مجموعه داده جمعآوری شده به توسعه دهندگان این امکان را میدهد تا گزینههای راه حلهای ارائه شده توسط مشتری را بررسی کنند. به همین دلیل، هوش مصنوعی، برای ارائه بهترین عملکرد، به مقدار زیادی داده و توانایی پردازش آنها (پردازندههای قوی و ارزان) نیاز دارد. این پلتفرم در ایجاد، آموزش و استقرار مدلهای هوش مصنوعی به توسعه دهندگان کمک میکند. این پلتفرمها برای توسعه دهندگان محیطی جهت «پردازش دادهها» (Data Processing)، «آموزش مدل» (Model Training)، «پیشبینی ارزیابی» (Evaluation Prediction) و سایر موارد ایجاد میکنند. توسعه دهندگان میتوانند ابزارها و راه حلهایی را برای حل مسئله، نیازهای کسب و کار، تجربه کاری و درخواستهای مشتری بررسی کنند و بر اساس آنها پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در تاسیس شرکتهای دیگری نیز مشارکت داشته است: خودروسازی تسلا، Solarcity (سولارسیتی تامین کننده خدمات حوزه انرژی و به طور خاص انرژی خورشیدی است)، SpaceX (پروژه های فضایی)، Zip2 (شرکتی برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها)، Neuralink (برای توسعه ارتباط مستقیم مغز انسان و کامپیوتر فعالیت میکند). در این پروژه از ۱۰ نورون استفاده میشود؛ زیرا مدل دارای دستههایی برای عددهای ۰ تا ۹ است. گوگل کولب ابزار گوگلی است که برنامهها، فریم ورکها، کتابخانهها و همه موارد مورد نیاز برای یک پروژه هوش مصنوعی را از قبل و به صورت نصب شده، دارد. تا قبل از این بخش، مدل به مجموعه دادههای پروژه دسترسی نداشته است. مدیر پروژه باید مسئولیت تعریف هدف، محدوده و سنجش را بر عهده بگیرد و بررسی کند که بهترین راه حل برای مسئله مورد نظر چیست. وقتی تک تک اعضا رسالت سازمان را درک و نسبت به آن احساس تعلق کنند، شانس موفقیت سازمان بیشتر است. سطح اهمیت پروژه: نیاز است که در پروژهها سطح اهمیت آنها از نظر امنیت انسان، هزینه مالی، شهرت سازمان و ریسکپذیری مورد بررسی قرار بگیرند. به یاری این ابزارها رهبر یک تیم در لحظه از همه اتفاقها با خبر و بالاترین سطح هماهنگی میان همه اعضای تیم برقرار میشود.

هلر: آنچه من توجه کردم این است که در بسیاری از موارد، نقش مدیر ارشد دیجیتال به عنوان یک ابتکار موقت یا متوقف کننده برای تکمیل تعهد به بازاریابی و تحول دیجیتال در کل سازمان تأسیس میشود. عدم نیاز به حضور نیروی فنی در سازمان: برای نصب، راهاندازی، نگهداری و پشتیبانی سرویس نیاز به حضور نیروهای فنی و متخصص در سازمان نیست. زمانی که با این روش تنسورفلو وارد شود دیگر نیازی نیست در برنامه از کلمه tensorflow استفاده شود و تنها tf کافی است. در لایه بعدی، لایه Dense با ۱۲۸ نرون طراحی شده است. شبکه عصبی، روشی برای اتصال ورودیها و خروجیها به یکدیگر با بهرهگیری از یک مدل است که بر مبنای عملکرد مغز انسان طراحی شده و سعی در یافتن بهترین راهکار برای حل یک مساله دارد. حال پس از طراحی مدلی که دقت مطلوبی دارد و کار مفیدی را انجام میدهد، میتوان مدل را ذخیره کرد تا در بخشهای دیگر نیز آن را مورد استفاده قرار داد. همچنین جنس این لباسها بیشتر پلیاستر است که حساسیت ایجاد نمیکند و تعادل دما را حفظ میکند. همچنین در این مدل تابع ضرر نیز تعریف میشود، زیرا هدف این پروژه یک «طبقهبندی چند کلاسه» (Multiclass Classification) است و برای این منظور از تابع «Sparse Categorical Crossentropy» استفاده میشود.

بخوان  مقاله نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر | 1biti

همچنین ریسکها و مشکلات احتمالی پروژه باید مورد بررسی قرار بگیرند. در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی تشخیص خط عبوری در جادهها و خیابانها پرداخته میشود. در ادامه مقاله «ساخت هوش مصنوعی» پنج گام عملی تفسیرپذیری برای ایجاد یک پروژه هوش مصنوعی مورد بررسی قرار میگیرند. میتوان برای تفسیر ساده پروژه به ذینفعان از روشهای ساده ساخت هوش مصنوعی استفاده کرد. حال پس از معرفی مجموعه دورههای آموزش هوش مصنوعی فرادرس و شرح مختصر برخی از دورههای این مجموعه، در بخش بعدی مقاله در ادامه مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به این مسئله پرداخته شده است که چگونه میتوان با استفاده از هوش مصنوعی یک نرم افزار ساخت؟

بهدلیل حجم بالای نقدهایی که وبسایتهایی مانند آمازون دریافت میکنند، فیلترکردن محتوای مخرب ازطریق اسکن با چشم تقریباً غیرممکن است. پلتفرم «یادگیری ماشین آمازون» (Amazon Machine Learning): خدمات این پلتفرم به ساخت، آموزش و استقرار مدلهای یادگیری ماشین با هر پیچیدگی کمک میکنند. به علاوه، در این نوشتار به آموزش ساخت هوش مصنوعی با پایتون (تنسورفلو و کتابخانه کراس) به صورت پروژه محور و گامبهگام پرداخته شده است. در این پروژه کتابخانه matplotlib نیز ایمپورت میشود. این یک روش معمول و پیشفرض برای ایمپورت کردن فریم ورک تنسورفلو به حساب میآید. در بخش بعدی ابتدا به ایمپورت کردن فریم ورک و کتابخانههای مورد نیاز پرداخته شده است. گوگل برای آموزش یادگیری شبکه عصبی به علاقمندان این مبحث، ابزاری ارائه میکند که میتوان با استفاده از آن در مرورگر وب با یک شبکه عصبی بازی کرد و حالات گوناگون آن را مورد بررسی قرار داد. در این مرحله مدل شبکه عصبی با تصاویر عددهای نوشته شده به صورت دستی و برچسبهای متناظر آنها آموزش داده میشود. این زبان تا سال ۱۹۵۸ از سوی همكاران كارتی در دانشگاه MIT توسعه داده شده و در این سال به عنوان یك زبان كامل وارد دنیای برنامه نویسان شد.

اریک وایچوپن، که یک وبلاگ نویس کانادایی است در این باره می گوید: «مراکز بزرگ تری مانند تورنتو برای زندگی دیجیتال بسیار مناسب تر است. همچنین، برنامههایی مانند Kasisto و Moneystream از هوش مصنوعی در خدمات مالی خود بهره میبردند. در ادامه این بخش از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی آن، در کارها و عملکردهای روزمره پرداخته شده است. کاهش خطاهای انسانی یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی در کارهای روزمره است. تعاریف متعددی برای بیان مفهوم و چیستی هوش مصنوعی وجود دارد. در بلاک چین داده ها داخل میلیون ها کامپیوتر پخش شده اند و امکان کنترل کردن آن ها برای هیچ کسی وجود ندارد. دادههای بدون ساختار: هر دادهای مانند تصاویر، صدا و سایر موارد که دارای فرمت ثابتی نباشد به عنوان داده بدون ساختار شناخته میشود. این فناوری تقریباً در هر زمینهای مانند صنعت مراقبتهای بهداشتی، کارتون و انیمیشن، صنعت رسانه و غیره استفاده میشود.

فیلم آموزش یادگیری ماشین Machine Learning با پایتون Python (طول مدت: ۱۰ ساعت، مدرس: مهندس سعید مظلومی راد): در این دوره آموزشی سعی شده است در ابتدا بستههای شناخته شده پایتون معرفی و سپس کار با توابع آنها آموزش داده شود. در واقع، به جای مشخص کردن دادههایی که کاربر متخصص فکر میکند دارای بیشترین صحت برای انجام دستهبندی هستند، به ماشین اجازه داده میشود که خود این اطلاعات را پیدا کند. هوشی که به واسطه آن سوال سازی در ارتباط با مسائل اساسی و مهم در زندگی مان می پردازیم و به وسیله آن در زندگی خود تغییراتی را ایجاد می کنیم. استاندارد. سیستم فشرده سازی صوتی MP3 در اواسط دهه 90 پدیدار شد ، اما اولین پخش کننده تلفن همراه MP3 تا سال 1998 در دسترس مصرف کنندگان نبود ، هنگامی که Saehan کره جنوبی MPMan را پخش کرد که یک پخش کننده مبتنی بر فلش بود که می توانست حدود 12 آهنگ را در خود جای دهد. از سال ۱۹۸۲ تا سال ۱۹۹۰ ژاپن ۴۰۰ میلیون دلار را با هدف متحول کردن پردازش کامپیوتری، پیاده سازی برنامه نویسی منطقی و پیشرفت هوش مصنوعی در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

بخوان  شاخه های هوش مصنوعی 1 بیتی

این موضوع باید در نظر گرفته شود که مدلهای هوش مصنوعی کامل نیستند و انتظار رسیدن به دقتت ۱۰۰ درصدی در پروژه، به ویژه در پروژههای پیچیده در اکثر مواقع قابل برآورده شدن نیست. «سرویسهای وب آمازون» (Amazon Web Service | AWS) تجزیه و تحلیلهایی خارج از چارچوب اصلی برای شرکتها و سازمانها فراهم میکنند تا با روشهای سادهتری بتوانند به پیادهسازی پروژههای خود بپردازند. در ادامه مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی چند پروژه ساده برای درک بهتر ساخت هوش مصنوعی در پروژههای گوناگون پرداخته شده است. الگوریتم مورد نظر پروژه و نوع یادگیری آن باید انتخاب شوند. پیش از شروع یادگیری هوش مصنوعی باید حوزه مورد نظر خود را انتخاب و با توجه به آن یادگیری را آغاز کرد. هوش مصنوعی توانایی یک کامپیوتر در تفکر و یادگیری است. به بیان ساده، یادگیری عمیق یک روش خاص یادگیری ماشین است که بر اساس استفاده از شبکههای عصبی بنا نهاده شده. دورههای آموزشی فرادرس بر اساس موضوع در این وب سایت به صورت مجموعههای آموزشی مختلفی دستهبندی شدهاند. در ادامه، مجموعه دورههای آموزشی هوش مصنوعی سایت فرادرس معرفی شدهاند. گاهی بدون اینکه متوجه باشیم در حال استفاده از هوش مصنوعی از سیستمهای مبتنی بر آن هستیم. قبل از اینکه به بررسی و ایجاد شبکه عصبی برای ساخت هوش مصنوعی پرداخته شود، بهتر است که بررسی شود دادههای مورد استفاده در پروژه به چه شکل هستند.

با این محصول پوشیدنی می توانید ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده، سطح تناسب اندام خود را بررسی کنید. همچنین، هوش مصنوعی در بازار عواقب رفتار در آن را محدود و موثرتر میکند. «پرل» (Perl): این زبان برنامه نویسی دارای کتابخانههای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است و در حوزههایی مانند «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing | NLP) کاربرد دارد. تکنولوژی در آموزش زبان امروزه نقش موثری ایفا کرده و بسیاری از افراد به واسطه آن شروع به یادگیری زبان می کنند. در دو مجموعه داده آموزش و تست این پروژه، باید دو مورد از هر دادهای وجود داشته باشد. در نتیجه، برای مثال، اگر تصویر عدد ۸ به مدل نشان داده شود و مدل ۹۱ درصد از ۸ بودن آن عدد مطمئن باشد، به راحتی ۰.۹۱ از نورونهایی دریافت میشود که نشان دهنده عدد ۸ هستند. اگر دقت مدل در مجموعه داده تست حدود ۷۵ یا ۸۵ درصد بود، احتمالاً «بیشبرازش» (Overfitting) در آن رخ داده است.

در کشورهای توسعه یافته، اطلاعات بیشتری در مورد عوامل موثر بر پذیرش روباتهای صنعتی نسبت به سایر فناوریهای چهارمین انقلاب صنعتی وجود دارد از جمله یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ، پرینترهای سهبعدی، استفاده از حسگرهای هوشمند و سایت 1biti اینترنت اشیا. ارایهی اینترنت ماهوارهای برای تمام نقاط کرهی زمین کار سادهای نیست. در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به روش کار هوش مصنوعی پرداخته شده است. از جمله بازیهایی که دارای سطوح بالاتر (و احتمالا غیر معمولتری) از هوش مصنوعی هستند میتوان به کارگردانی هوشمند «لِفت فور دِد» (Left 4 Dead) و آموزش نورولوژیک جوخهها در «فرمانده عالی ۲» (Supreme Commander 2) اشاره کرد. فیلم آموزش هوش مصنوعی – مقدماتی (طول مدت: ۴ ساعت و ۳۴ دقیقه، مدرس: دکتر محمد صبری): این دوره آموزشی به نحوی ارائه شده است که هم برای دانشجویان مقطع کارشناسی و علاقهمندان به هوش مصنوعی مفید باشد و هم افرادی بتوانند از آن استفاده کنند که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد یا دکتری را دارند.

« دقت در خلقت اشیاء نشان میدهد که هریک دارای اجزائی موافق و مناسب با یکدیگر است و اینکه مجموع آن أجزاء مجهز به وسائل رسیدن آن موجود به کمال و سعادت خویش است و اینکه این مجهز بودنش به نحوی است که بهتر و کاملتر از آن تصور ندارد» (علامه طباطبائی، تفسیر المیزان، جلد16، ص372).استاد شهید مطهری نیز برآنند که حکیم بودن خداوند به این معناست که موجودات را به کمال لایقشان میرساند(عدل الهی، ص63).چنانکه آیتالله مصباح یزدی در این باره نوشتهاند: منشاء ذاتی صفت حکمت الهی، حب به خیر و کمال و علم به آنهاست. آیا علم ادعای خود را مبنی بر افزایش آسایش انسان محقق ساخته است؟

بخوان  نحوه اتصال تلویزیون سامسونگ به اینترنت بی سیم 1 بیتی
این زبان در حل «محاسبات آماری» (Statistical Computation)، «تجزیه و تحلیل عددی» (Numerical Analysis)، «استنباط بیزی» (Bayesian Inference)، شبکههای عصبی و به طور کلی یادگیری ماشین کاربرد دارد. مدل یادگیری ماشین چگونه تعریف می شود؟ معیار عملکردی که میزان موفقیت را تعریف میکند. اگر شما سرفصلهای تکنولوژی را هر روز مطالعه نمایید، موضوعی که تمام نظرها را همیشه به خود جلب می کند موضوع امنیت سایبری است. تکنولوژی در این زمینه به شما کمک می کند حوزه هایی که نیاز دارید برای آنها زمان بگذارید را شناسایی کرده و بر اساس اولویت، برنامه زمانی خود را کنترل کنید. نظر شما در این رابطه چیست؟ زمانی که لایه آخر یک مدل ایجاد میشود، این مسئله بسیار مهم و حیاتی است که تعداد نورونها با تعداد دستههای (کلاس) طبقهبندی مدل مطابقت داشته باشد. از ترکیبی از دید رایانه ای ، تشخیص تصویر و یادگیری عمیق برای ایجاد مهارت کنترل خودکار وسیله نقلیه در حالی که در یک خط مشخص قرار دارند و رویارویی با موانع غیرمنتظره مانند عابر پیاده استفاده می کنند. هدف اصلی خودروها تصمیمسازی برای شرایطی است که بتوانند از برخورد با عابر پیاده ممانعت کنند و در عین حال سرنشینان خودرو را نیز نجات دهند.

از یک دید، هدف ساختن مغز مصنوعی(شبکه های عصبی مصنوعی) است که در صورت وجود این سخت افزار می توان توقع داشت ماشینی که به این وسیله مجهز شود، رفتار هوشمندانه از خود نشان دهد. این مبحث برای برخی به پیچیدگی ساخت یک مغز شبیهسازی شده و برای برخی دیگر به سادگی یک آدم آهنی است. همچنین شبکههای عصبی نیز در ساخت هوش مصنوعی عملکرد خوبی دارند، ایده اصلی این شبکهها از مغز انسان گرفته شده است. «پلتفرم گوگل» (Google’s Platform): این پلتفرم شامل «AI Hub» یعنی «منابعی برای توسعه سیستمهای هوش مصنوعی»، ابزارهایی با نام «بلوکهای ساختن هوش مصنوعی» (AI Building Block)، پلتفرم هوش مصنوعی و یک محیط علم داده مبتنی بر کدها برای ایجاد پروژهها از ایده تا پیادهسازی آنها ارائه میدهد. نوشته و یک پوشه برای ذخیره فایل مدل به آن داده میشود. برای اطمینان کامل از ذخیره صحیح مدل شبکه عصبی، یک بار دیگر با مجموعه دادههای تست پیادهسازی آن انجام میشود. در محیطهای شهری استفاده از تسلیحات متعارف با دقت پایین میتواند آسیبها و خساراتی موازی زیادی را به بار بیاورد و به همین خاطر، پنتاگون مرتبا تلاش میکند تا خطر درگیریهای نظامی را در موقعیتهای یاد شده کاهش دهد. به کمک زیر شلواری الکتریکی که محققان کانادایی ساخته اند، هر ده دقیقه یک بار جریان الکتریکی کوچکی به وجود می آید.

رابرت مالتوس (۱۷۴۴ ـ ۱۸۳۴) -اقتصاددان انگلیسى- بیش از یک قرن و نیم پیش هشدار داده بود که وسایل رفاهى و ترقى صنعتى و کشاورزى و به طور کلى امکانات زندگى به نسبت تصاعد عددى افزایش مى یابد، ولى جمعیت به نسبت تصاعد هندسى و رشد این دو با یکدیگر تناسب ندارد. ساخت هوش مصنوعی با افزایش پردازش حجم وسیعی از دادهها در چند ثانیه و افزایش مداوم دقت پیشبینی، به کاهش ریسک و ایجاد روشهای تأثیرگذار در زمینههای گوناگون میانجامد. زبان برنامه نویسی R: این زبان به طور گستردهای در ساخت هوش مصنوعیهای جدید مورد استفاده قرار میگیرد. از میان 90 نفر از کارشناسان واحدهای مورد مطالعه، تعداد 72 نفر حاضر به پاسخگویی شدند. در حال حاضر هم اگر زیرساختهای پیشرفته وجود داشته باشد و استگاههای شارژ زیادی تاسیس شوند، میتوانیم به برق بی سیم دسترسی داشته باشیم.