حتی ورزش‌های ۲ دقیقه‌ای در هفته به افزایش طول عمر کمک می‌کند

مطالعه رابطه بین حجم و شدت ورزش و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را بررسی کرد. نویسندگان دریافتند که بالا بردن میزان شدت ورزش با کاهش بیشتر برای همان میزان ورزش همراه است. به عنوان مثال، زمانی که فعالیت‌های متوسط ​​تا شدید به جای 10 درصد، 20 درصد از آن را تشکیل می‌داد، میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی ۱۴ درصد کمتر شد.

وی افزود: این نشان می‌دهد که باعث افزایش شدت فعالیت‌ها می‌شود که همین حالا برای سلامت قلب مفید است. برای، سرعت پیاده‌روی روزانه را تا ایستگاه‌هایی که مثلاً کارهای خانه را انجام می‌دهید را با سرعت بیشتری انجام دهید.

این تحلیل و تحلیل نشان داد که انباشته شدن زمان‌های فعالیت بدنی در فواصل کوتاه تا دو دقیقه و پخش آن در طول روز نیز تأثیر دارد. چهار فعالیت شدید در هر روز با کاهش ۲۷ درصدی خطر مرگ مرتبط بود. در همین راستا، فعالیت‌های شدید و هفته‌ای با کاهش 11 درصدی درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

دو مطالعه جدید نشان می‌دهند که حتی ورزش‌های کوتاه مدت نیز می‌تواند در طول عمر ما تأثیر بگذارد و پیشنهاد می‌دهد که تمرینات ورزشی را سریع به مدت کوتاه انجام دهد و حتی انجام فعالیت‌های بدنی روزانه را به شکل سریع‌تر می‌تواند به ما کمک کند طولانی‌تر کنیم.

در مطالعه اول که بیش از 70 هزار بزرگسال بدون بیماری قلبی-عروقی یا سرطان را شامل می‌شود، پژوهشگران حجم و دفعات فعالیت‌های شدید را تجزیه و تحلیل کردند و رابطه آن را با عوامل مختلف و همچنین از جهت این دو بیماری بررسی کردند. .

بخوان  دور دنیا در ۹۰ دقیقه از مکان مکان فضایی

دکتر پدی دمپسی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد که حجم کل فعالیت بدنی تنها راه کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی نیست، بلکه افزایش شدت نیز به طور ویژه مهم است، در حالی که افزایش هر دو بهتر است.

این پژوهش جدید که در دو مقاله منتشر شده است، برای راه حل های تمرینی برای افرادی که با ضیق وقت مواجه هستند، دارد. نویسندگان این پژوهش از مطالعه بلندمدت زیست‌بانک بریتانیا استفاده کردند تا بیش از 150 هزار فرد بزرگسال بین سنین 40 تا 69 سال را ارزیابی کنند و از داده‌های مچ‌بند ردیاب‌ها استفاده کنند تا بینش‌ها را در مورد عادات ورزشی آنها به دست آورند.

انتهای پیام



منبع

پژوهش اول

دو پژوهش جدید منتشر شده در این زمینه نشان می دهد که چگونه یک مجموعه از تمرینات ورزشی در دو دقیقه با شدت بالا در طول هفته می تواند با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از عمر همه دلایل، طول را افزایش دهد.

همیشه پیدا کردن برای ورزش به مدت طولانی آسان نیست، اما همیشه متوجه شده‌ایم که چگونه چند جلسه تمرینی به کوتاهی چند دقیقه نیز می‌توان سلامت ما را بهبود بخشید. این یافته‌ها شامل این است که چگونه یک روز از نشستن را با انجام تمرین‌های ورزشی به مدت دو دقیقه می‌توان حفظ کرد تا عضلانی بدن ما کمک کند و چگونه دمبل زدن به تعداد شش بار در روز می‌تواند باعث افزایش قدرت ما شود. چگونه از پله‌ها به استفاده از جای آسانسور می‌توان برای حفظ حجم مغزی ما در سال‌های پیش روی ما در زندگی کمک کند.

بخوان  بیش از نیمی از ما هنوز هنگام اتصال به Wi-Fi عمومی از VPN استفاده نمی کنیم

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، کمترین ورزش برای سلامتی ما بهتر است از کلا ورزشکاران انجام شود و پژوهش‌های جدید بیشتر ارزش داشته باشند حتی کوتاه‌ترین فعالیت‌های بدنی را به ما همیشه می‌کنند.

این دو مقاله در نشریه European Heart منتشر شد.

به نظر می‌رسد که حتی مقدار کمی از فعالیت‌ها نیز تأثیری دارد. عدم تحرک کامل با خطر چهار درصدی مرگ طی پنج سال مرتبط بود که این رقم با کمتر از 10 دقیقه ورزش شدید در هفته به نصف کاهش یافت، در حالی که این خطر با 60 دقیقه ورزش یا بیشتر به یک درصد کاهش یافت. همچنین ۱۵ دقیقه ورزش در هفته با کاهش ۱۸ درصدی خطر مرگ زودهنگام همراه بود، در حالی که ۵۳ دقیقه فعالیت ورزشی در هفته به کاهش ۳۶ درصدی مرگ به هر دلیلی می‌شد.

دکتر متیو احمدی نویسنده این مطالعه از دانشگاه سیدنی استرالیا می‌گوید: نتایج نشان می‌دهد که فعالیت‌های شدید در دوره‌های کوتاه در طول هفته می‌تواند به ما کمک کند زندگی طولانی‌تری داشته باشیم. با توجه به اینکه زمان شایع ترین مانع گزارش شده برای فعالیت های بدنی منظم است، انجام ورزش در کم به صورت پراکنده در طول روز ممکن است گزینه های جذاب برای افراد پرمشغله باشد.

پژوهش دوم