حضور اسباب‌بازی اماراتی‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی

اولین فضانورد اماراتی که قصد دارد ماه‌ها را در فضای اسپری کند، می‌گوید، سفر او را برای اکتشاف آینده در ماه آماده خواهد کرد.

سلطان النیادی، فضانورد اماراتی نیز روز گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی از فراز آسمان کشورش عبور کرد. سلطان النیادی، فضانورد محبوب امارات در ایستگاه فضایی بین‌المللی از امارات گذشت. النیادی که در حال حاضر در یک ماموریت ۶ ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی است، در تاریخ ۱۲ مارس از فراز آسمان کشورش عبور کرد. در حالی که رصدخانه نجومی مرکز بین‌المللی نجوم از این لحظه نمادین فیلمبرداری می‌کرد، صفحات خورشیدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی آسمان در شب می‌درخشیدند.

در این هنگام، بر روی زمین در مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC)، یک مرد جوان اماراتی بسیار خوشحال شد و رو به همکارانش کرد و گفت: این پسر من است.

امارات حکومت عربی یکی از امضاکنندگان توافقنامه آرتمیس به رهبری ناسا است. در حالی که امارات هنوز نام هیچ فضانوردی را برای اعزام به ماه اعلام نکرده است، اما مریخ‌نورد «راشد» در ماه آوریل با کاوشگر فضای ژاپنی بر روی ماه فرود آمد.

چندی پیش النیادی در یک تماس به زمین با شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی به مدت ۱۰ دقیقه صحبت کرد و گفت: مردم به ماه و مریخ خواهند رفت.

او در مصاحبه با خلیج تایمز، گفت: احساس افتخار می کنم و خوشحالم. سلطان به من گفته بود که خدمه این مأموریت این طرح را تایید کرده و در طول پرواز آن را نشان خواهد داد. وقتی در حین پرتاب آن را دیدم، به همکارانم گفتم، آن پسر من است، آن بچه من است.

بخوان  هوش مصنوعی از آینده خبر می دهد

النیادی روز سه‌شنبه هفته گذشته در گفتگو با شیخ محمد بن راشد گفت که بدن او هنوز در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) با شرایط ریزگرانش مقابله می‌کند. النیادی به شیخ محمد گفت که برنامه آنها در ایستگاه فضایی بین‌المللی از روز اول بسیار پرتنش بوده است. او همچنین از شیخ محمد به خاطر عمل به خود مبنی بر فضانوردان بیشتر به فضا پس از رفتن «هزاع علی المنصوری» به مدت هشت روز در سپتامبر ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی تشکر کرد.

از طریق یک نظرسنجی در شبکه های اجتماعی، نام این اسباببازی اعلام شد. او گفت: ما از مردم پرسیدیم که اسم اسباب‌بازی را چه بگذریم و «سهیل» یکی از رایج‌ترین نام‌ها بود که دیدیم. در منطقه ما، اجداد ما به نشانه پایان هوای گرم به دنبال سهیل می‌گشتند. این نشانه‌ها برای خبرهای خوب بود و امید را برای مردم منطقه به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این بر «سلطان النیادی»(Sultan Al-Neyadi)، فضانورد امارات متحده عربی، «وارن وودی هوبرگ»(Warren «Woody» Hoburg) و «استفن بوون»(Stephen Bowen)، فضانوردان ناسا و «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev ) فضانورد «آژانس فضایی روسیه»(Roscosmos) نیز در این ماموریت حضور دارند.

زمانی که سلطان النیادی طی ماموریت «کرو-۶» به فضا رفت، تنها نبود. چرا که این فضانورد اماراتی یک اسباب‌بازی به نام «سهیل» را نیز همراه خود داشت. این اسباببازی که تصویر آن در تصاویر منتشر شده قابل مشاهده است، لباس آبی و سفید را بر تن کرده بود.

«سعید العمادی» طراح اسباب‌بازی سهیل، گفت که در فضا برایش لحظه‌های بسیار مهم بوده است.

حضور اسباب‌بازی اماراتی‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی

سعید العمادی

حضور اسباب‌بازی اماراتی‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی

سفر النیادی که باید حدود نیم سال طول بکشد، دومین سفر یک فضانورد اماراتی به ایستگاه فضای بین‌المللی است. همکار او «هزاع علی المنصوری» در سال ۲۰۱۹ در یک سفر کوتاه با فضاپیمای سایت روسیه، هشت روز را در فضای گذراند. النیادی سفر مداری خود را از طریق توافقنامه‌ای با شرکت «Axiom Space» مستقر در هیوستون انجام داد.

سلطان النیادی روز دوشنبه(7 مارس) از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) درباره نحوه پیش‌روی وضعیت و سازگاری‌اش با شرایط ریزگرانش، از پرتاب در روز پنجشنبه گذشته (2 مارس) در مأموریت-6 کروم اسپیس ایکس صحبت کرد. ماموریت‌های ماه از جمله اولویت‌های اکتشافی بود که النیادی طی این صحبت‌ها بر آن تاکید کرد.

به گفته سعید، برای این عروسک وجود دارد که در وب سایت MBRSC است، افزایش یافته است و بسیاری از جوانان خواهان این اسباب‌بازی هستند. او گفت: بعد از پرواز سلطان و هزاع، بسیاری از کودکان آن را درخواست می‌کنند. این کار نماد حمایت از فضانوردان و هدف است، این کودکان را به علم فضانوردی و فضا در آینده می رساند. «سهیل» نماد امید است.

انتهای پیام



منبع

حضور اسباب‌بازی اماراتی‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ماموریت «کرو-۶»(Crew-6) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) برای ناسا، بامداد دوم مارس همراه با چهار فضانورد به فضا پرتاب شد. یک موشک «فالکون۹»(Falcon 9) از سکوی پرتاب 39A در «مرکز فضای کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا در ساعت 12:34 بامداد به وقت منطقه شرقی بلند شد و نهمین پرواز سرنشیندار اسپیس ایکس تا به امروز و چهارمین پرواز کپسول «دراگون» (اژدها) موسوم به «اندور» (Endeavour) را انجام داد.

حضور اسباب‌بازی اماراتی‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی

سعید در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دوستان آینده به «سه» بدهد، گفت که او در این چهار دوست دارد. او گفت: آن‌ها چهار فضانورد ما هستند – هزاع، سلطان، نورا و محمد. شاید با مأموریت‌های آتی، احتمالاً آن را ارتقاء می‌دهند تا دو اسباب‌ب‌ یا بیشتر داشته باشند، اما در حال حاضر، این چهار دوست برای او کافی هستند.

به گزارش ایسنا، «سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi)، فضانورد امارات متحده عربی، دوم مارس به عنوان یکی از فضانوردان مأموریت «کرو-6» اسپیس ایکس به فضا رفت. دکتر النیادی پس از برخاستن از فضاپیما گفت: اجازه بدهید تا پنجمین خدمه را به شما معرفی کنم. نام او «سهیل» است و نام عربی آن ستاره سُهَـیل است.

این فضانورد اماراتی ۱۹ آزمایشی اختصاصی در موضوعاتی از جمله سلامت قلب و سلامت، کمردرد، سیستم ایمنی، زیست‌شناسی گیاهی، علم مواد، خواب و تشعشع و مایعات انجام خواهد داد. در تحقیقی فراگیر، دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت مرکز فضایی کالج «بیلور»(baylor) نیز دو آزمایش با دانشجویان اماراتی روی زمین انجام شده است. در یک آزمایش سلول‌های دندانی یا دهانی را در فضای مقابل زمین بررسی می‌کند، در حالی که آزمایشی دیگر به «تداخلات قلبی و وضعیتی» (اشاره به نحوه جریان خون در موقعیت‌های مختلف بدن که به شدت تحت تأثیر ریزگرانش است) می‌شود.

از سال ۱۹۶۱ زمانی که یوری گاگارین، اولین انسان در فضا، یک اسباب‌بازی را با خود در پرواز تا یک اسباب‌بازی در پرواز فضایی داشته، این کار یک سنت بوده است. از آن زمان، فضانوردان وسایل نقلیه از جمله بچه‌ها، داستان اسباب‌بازی، باز لایت‌یر، اسباب‌بازی اولاف، بچه یودا و حتی راکون را گرفته‌اند.

سلطان النیادی یکی از دو فضانوردی بود که در سال ۲۰۱۷ از سوی امارات متحده عربی انتخاب شد. النیادی پیش از اینکه فضانورد شود، مدرک دکتری خود را در رشته فناوری اطلاعات اخذ کرده است. سفر النیادی که باید حدود نیم سال طول بکشد، دومین سفر یک فضانورد اماراتی به ایستگاه فضای بین‌المللی است. همکار او «هزاع علی‌المنصوری» در سال ۲۰۱۹ در یک سفر کوتاه با فضاپیمای سایت روسیه، هشت روز را در فضای گذراند. النیادی سفر مداری خود را از طریق توافقنامه‌ای با شرکت «Axiom Space» مستقر در هیوستون انجام داد.

النیادی در طول این ویدئویی تصویر «سهیل»(Suhail) اسباب‌بازی نجومی اماراتی که در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی شناور بود را نشان داد و اضافه کرد که به اصطلاح پنجمین عضو کرو-6(اشاره به سهیل) زندگی فوق‌العاده‌ای را در فضا می‌گذارد.

النیادی به زبان عربی گفت: در مورد شرایط ریزگرانش در مدار زمین مهم است، وی در ادامه افزوده است که هدف بزرگ ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام متقابل برای کاهش اثرات منفی ماندن طولانی‌مدت در فضا(مانند ورزش) برای کمک به کاشفان ماه در آینده است. است.

وی گفت: می‌خواستم اسباب بازی من ظاهری فضانورد داشته باشد، اما همچنان یک شخصیت خیالی باشد که از سیاره یا ستاره دیگری آمده است. من چند طراحی انجام دادم و تیم ما در نهایت به او رای داد. قبل از اینکه اگر انتخاب کنید، حدود پنج تا ۶ پیش‌نویس را مرور کردم. فکر می‌کنم آخرین به‌روزرسانی با یونیفرم‌های کرو-۶ را خیلی دوست دارم.

حضور اسباب‌بازی اماراتی‌ها در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به محض این که پرواز هزاع تایید شد، ایده طراحی یک اسباب‌بازی شروع شد. سعید گفت: در سال ۲۰۱۹، زمانی که هزاعالمنصوری اولین پرواز خود را انجام داد، ایده ما این بود که یک اسباب‌بازی داشته باشد.

این اولین باری نیست که «سهیل» به فضای می‌رود. زمانی که هزاع‌المنصوری اولین اماراتی شد که به فضا سفر کرد، این اسباب‌بازی با او سوار شد. در آن زمان یونیفرم متفاوتی پوشیده بود.