حل یکی از بزرگترین اسرار جهان توسط انفجارهای رادیویی

این اطلاعات را می‌توان برای یافتن اینکه چگونه مگنتارها و انفجارهای رادیویی سریع به وجود می‌آیند و چیزی که آنها را به حرکت در می‌آورند، می‌کند. دانشمندان می‌کنند که مگنتارها پلاسما به بیرون منتشر می‌کنند که این امر باعث ایجاد بادی می‌شود که حرکت و میدان مغناطیسی مگنت را کاهش می‌دهد، که این کارها با هم باعث انفجار رادیویی می‌شوند.

این رویداد در پنج اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که یک مگنتار را دریافت کردند به نام « SGR ۱۹۳۵+۲۱۵۴ » در حال کند شدن و از دست دادن تکانه‌های خود است. اخترشناسان آن را به‌عنوان یک «شی با حرکت چرخشی به سمت پایین» توصیف کردند که در واقع دیدن آن نادر است. در فیزیک، تکانه‌های زاویه‌ای یا تکانه دورانی (در فارسی به آن گشتاور دورانی یا گشتاور زاویه‌ای نیز گفته می‌شود) کمی‌برداری است که برای بیان وضعیت حرکتی سیستم‌ها در حال حرکت دوران استفاده می‌شود. با این که زاویه‌های مرسوم‌ترین کمیت برای بیان وضعیت حرکت جسم در حال حاضر است، اما تکانه زاویه‌های نسبت به آن اطلاعات بیشتر را دربردارد.

مگنتارها یکی از نیرومندترین نیروها در جهان هستند و نوع خاصی از ستاره‌های نوترونی هستند که میدان مغناطیسی قوی دارند و هر چند به دور خود می‌چرخند. اخترشناسان بسیار کمی در مورد ویژگی های آنها، نحوه شکل گیری اطلاعات یا حتی چیستی آنها دارند.

اما دانشمندان اکنون بر این باورند که یک سری می‌گوید که در سال ۲۰۲۰ روی زمین کشف شد، در نهایت می‌توان بخشی از این معما کمک کند.

یافته‌های این مطالعه در «نجوم طبیعت» منتشر شد.

بخوان  ماجرای جدایی روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی به کجا رسید؟

در روزهای بعد، سه انفجار شدید رادیویی شناسایی شد. رخ دادن هری این رویدادها (حرت چرخشی به سمت پایین و سیگنال های رادیویی) بسیار نادر هستند. دانشمندان می‌گویند این واقعیت را که آنها با هم اتفاق افتاده‌اند نشان می‌دهند که آنها هم مرتبط هستند.

به گفته مقامات، انفجارهای مکر انرژی که از اعماق فضا می‌آیند، در نهایت می‌توانند یکی از آنها را حل کنند.

در اجسام دیگر، آنها به عنوان یک منبع احتمالی برای میان انفجارهای رادیویی سریع پیشنهاد شده اند. درک انرژی‌های قدرتمند به یک رمز و راز برای تبدیل شدن و رازهای نهفته آن‌ها به گمانه‌زنی‌هایی است که می‌توانند از فناوری بیگانگان باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، گروهی از متخصصان به این موضوع اظهار داشتند که به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از تشعشعات شدید کیهان از یک مگنتار می‌آیند. مَگنِت‌اَختَر یا مگنتار(Magnetar) یا ستاره مغناطیسی نوعی ستاره نوترونی است که میدان مغناطیسی بسیار نیرومندی دارد.

انتهای پیام



منبع