خاطره بازی فضانورد اماراتی با دانشگاه خود در فضا

این فضانورد ۴۱ ساله در توییتر خود نوشت: با نگاهی به کانال نمادین مانش، به یاد دوران دانشجویی خود در بریتانیا می‌افتم و در زمان به عقب برمی‌گردم و به لحظه‌ای فکر می‌کنم که این آبراه مسیر تاریخ را تغییر داد.

ویدئوی فضانورد اماراتی از مکه و مدینه از ایستگاه فضایی بین‌المللی

دکتر النیادی برای یک ماموریت شش ماهه در روز سوم ماه مارس، ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. او قرار است در روز ۲۸ آوریل به عنوان اولین فضانورد عربی در یک پیاده‌روی فضای شرکت کند.

خاطره بازی فضانورد اماراتی با دانشگاه خود در فضا

پروفسور دبرا هامفریس(Debra Humphris)، معاون دانشگاه برایتون، چشمهای چشمگیر دانشجوی سابق را ستوده است.

صفحه‌ای در وبسایت این دانشگاه به‌های دکتر النیادی اختصاص دارد.

انتهای پیام



منبع

النیادی به جدید تصویری قابل توجه از شهر زادگاهش العین نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

فضانورد اماراتی، سلطان النیادی تصویری از کانال مانش از فضای ثبت کرده و با انتشار آن، از محل تحصیل خود در گذشته یاد کرده است.

بیشتر بخوانید؛

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال نیوز، سلطان النیادی در سال ۲۰۰۴ از دانشگاهی که فارغ التحصیل شد، اکنون خاطرات این فضانورد اماراتی از زندگی در دوران دانشجویی در بریتانیا پس از اینکه کانال مانش را از فضا دید و تصویر آن را ثبت کرد، دوباره زنده شد.

پروفسور همفریس پیش از این به یک روزنامه مستقر در برایتون گفته بود: این یک نادر و شگفت‌انگیز از سلطان و نشان‌دهنده‌ای از خودگذشتگی و سخت کوشی است. از طرف همه در دانشگاه برایتون، ما برای او و ماموریتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی آرزوی موفقیت می‌کنیم. من فوق‌العاده مفتخرم که می‌دانم دانشگاه ما نقش مهمی در سفر او ایفا کرد و ما مشتاقانه منتظریم که در هنگام بازگشت به موفقیت‌های او بشنویم.

بخوان  مانیتور جدید Corsair معرفی شد

دکتر النیادی که اولین ماموریت طولانی مدت یک فضانورد از جهان عرب در ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرد، در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه برایتون در رشته مهندسی الکترونیک و ارتباطات فارغ التحصیل شد.