خانه های هوشمند بزرگترین شرکت هوشمندسازی ساختمان و اتوماسیون در ایران

البته بسیاری از سیستم‌های روشنایی بدون نیاز به هاب مرکزی هم می‌توانند به‌خوبی کار می‌کنند و با اجزای دیگر در شرکت آکو تعامل باشند. برای مثال لامپ‌های ساخت شرکت Cree یا TP-Link می‌توانند از طریق وای‌فای و برخی دیگر مانند لامپ‌های فیلیپس هیو می‌توانند از طریق بلوتوث گوشی هوشمند و بی‌نیاز از سیستم کنترل، کار کنند. در قسمت های پیشین اشاره کردیم که پروتکل knx در راستای اینترنت اشیا نیز گام برمی دارد. این پروتکل با بهره گیری از نوین ترین فناوری ها، به طور حرفه ای در راستای هوشمند سازی اشیا و بهره مندی آنها از اینترنت گام برمی دارد. برای بررسی جزئیات این سیستم می توانید مقاله سیستم KNX و اینترنت اشیاء را مطالعه کنید. همان طور که اشاره شد، KNX یکی از شیوه های هوشمند سازی ساختمان است که خود دارای اصطلاحات تخصصی و مهارت هایی است که این شیوه را از سایر روش ها متمایز می کند.

  • اینک همین ایده ساده به جایی رسیده که کوچک ترین قسمت خانه ها به سیستم های نوین هوشمند سازی مجهز شده اند.
  • بهره وری انرژی در خانه هوشمند تا 40 درصد به نسبت خانه های معمولی بالاتر است.
  • اگر می‌خواهید از خانه‌ی خود با جدیدترین تکنولوژی‌ها محافظت کنید، می‌توانید دوربین، قفل‌های هوشمند، حسگرهای حرکتی، سنسور، آژیر، زنگ در ویدئویی و غیره را تهیه کرده و سپس همه‌ی آنها را با یک برنامه‌ی کنترل یا مرکز هوشمند، کنترل کنید.

البته برخی شرکت های سودجو با استفاده از قطعات نامرغوب و بی کیفیت با قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان اقدام به هوشمند سازی ساختمان مینمایند. این قطعات معمولا بدون گارانتی بوده و بسیار زود خراب میشوند و خطرات بسیاری برای تجهیزات دیگر ساختمان و ساکنین به همراه دارد. بعلاوه بخشی از اینترنت اشیاء و دستگاه‌ها، سیستم‌های خانگی هوشمند اغلب با یکدیگر کار می‌کنند و مصرف داده‌ها را بین خود تقسیم می‌کنند و عملکرد این دستگاه‌ها کاملا بر اساس تنظیمات صاحبان خانه خواهد بود. خانه هوشمند خانه ای است که تجهیزات در آن به صورت هوشمند و یکپارچه کنترل می شوند.

بخوان  گروه تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی دانشکده پیراپزشکیمعاونت آموزشی | 1biti

مزایای خانه‌ی هوشمند و ساختمان هوشمند: 1. صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها

خانه های هوشمند بزرگترین شرکت هوشمندسازی ساختمان و اتوماسیون در ایران

محصولات فروشگاه خانه هوشمند AsterSmart تنوعی از تجهیزات هوشمند سازی برای بخشهای مختلف داخل یا خارج ساختمان است . در خانه هوشمند ساکنین قادر هستند تا بی نیاز از اینکه به اتاق یا فضای مورد نظر مراجعه کنند روشنایی آن مکان را به طرق مختلف و از راه دور کنترل نمایند. این بدین معناست که شما می توانید در پذیرائی باشید و چراغ های اتاق خواب خود را خاموش یا روشن نمائید. آیا باز هم می توانیم چراغ های منزل را بدون مراجعت به منزل کنترل کنیم؟! تکنولوژی شعبده می کند و شما با اختیار داشتن یه خط ثلفن و یا گوشی موبایل و یا اینترنت قادر هستید این کار را انجام دهید. خانه هوشمند شما منتظر فرمان شماست، دکمه را بفشارید و اجازه دهید غول چراغ جادویی به نام هوشمند سازی ساختمان برایتان خواسته تان را برآورده سازد.

کاربرد فناوری Wifi در خانه هوشمند

در جامعه‌ی پرشتاب امروزی، هرچه نگرانی کمتری داشته باشید، زندگی راحت‌تری خواهید داشت. مدیریت تمام دستگاه‌های خانه تنها از یک مکان و رهایی از دردسرهای کوچکی همچون خاموش کردن چراغ قبل از خواب یا تنظیم دمای اتاق هنگام بیدار شدن، یکی از دلایل اصلی افراد برای روی آوردن به خانه هوشمند است. الکسا با بیش از صدها میلیون دستگاه سازگار، بدون شک یکی از جامع‌ترین اکوسیستم‌های خانه هوشمند موجود در بازار است. خانه هوشمند در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به یکی از تکنولوژی‌های بسیار رایج و مصرفی در هر خانه‌ای خواهد شد و چه و پیاده‌سازی و همچنین آموزش آن را می‌توان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفت.

بخوان  بهترین کتاب های جهان در زمینه تکنولوژی 1 بیتی

گزارش تصویری نمایشگاه صنعت ساختمان 1399 اصفهان با حضور شرکت هیربد

گروهی از آن ها ترجیح می دهند از شیر برقی در کنار رله هوشمند استفاده کنند. متراژ خانه از جمله عواملی است که تأثیر مستقیمی روی قیمت خانه های هوشمند می‌گذارد، چرا که با بالا رفتن متراژ، نیاز به تجهیزات بیشتری برای هوشمند سازی است. در خانه هوشمند تمامی وسایل هوشمند موجود در آن از طریق اینترنت یا تلفن و پیامک با یکدیگر در ارتباط و تحت کنترل ساکنین خانه، حتی از راه دور هستند.