خبر ترسناک درباره آمادگی برای انقلاب رباتها 1 بیتی

دو نوع سرویس جدا در این نوع اینترنت ارائه میشود اول آپلود و دیگری سایت 1biti دانلود است. اینکه می­توان از هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس بهره برد باعث میشود تا حتی برای مبتدیان نیز استفاده از هوش مصنوعی آسان و ساده باشد. مبتکران این طرح تا کنون از دولت آمریکا حمایت مالی دریافت نکردهاند و شبکهای که ارائه کردهاند هم رایگان و متنباز بوده و بیشتر از کاربران عادی، کمپانیهای تکنولوژیک مانند New America یا سازمانهای غیردولتی و اکتیویستها از آن بهره میگرفتند. این عدد ۱.۲ درصد بیشتر از دقت تمامی نرمافزارهای هوش مصنوعی ساخته انسانها. میانگین دقت عملکرد شبکه نَس در عملیات دیگر نیز حدود ۴۳٫۱ درصد است که ۴ درصد بیشتر از تمامی سیستمهای یادگیری ماشینی پیشین است. احتمالا در آن روز سن گوگل هوم، پایگاه داده و سیستم یادگیری آن، از تمام انسانهای روی زمین بیشتر باشد و چون همیشه فعال بوده است و احتمالا بیشتر از هر انسانی در هر حوزهای، دانش خواهد داشت. اگر تا به امروز از دستیار صوتی یا خانگی گوگل استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شدهاید که این ابزار چقدر هوشمند است. آنچه تا به امروز در کیبردهای گوشیها هوشمند داشتیم، پیشنهاد دادن کلمات با توجه به سوپ کلمات مورد استفاده بود.

رباتها بهاندازه انسانها و چهبسا بیشتر از انسانها هوشمند هستند. اگر یادگیری بیشتر یا کمتر از حد لازم باشد، نتایج اشتباه تولید خواهد کرد. به مردم جهان کمک کرد تا بتوانند راحتتر با این بحران مقابله کنند و میزان تلفات تا حد امکان کاهش یابد. همچنین، معاون وزیر ارتباطات در رابطه با توسعه فیبرنوری اظهار کرد: دسترسی به فیبرنوری، مدل مصرف منصفانه اینترنت از بین میرود و مردم اینترنت نامحدود واقعی را لمس خواهند کرد. مغز موشها بیش از ۲۱ میلیون نئورون در خود جای داده است. تولید مثل در هوش مصنوعی ممکن خواهد بود! NLP همچنین در مواردی که میخواهیم با انواع دادههای بدون ساختار کار بکنیم، مفید واقع میشود؛ دادههایی مثل رکوردهای سلامت الکترونیکی، ایمیلها، پیامهای متنی و پستهای شبکههای اجتماعی و در واقع هر چیزی که اجزایی از زبان را در خود داشته باشد. یادگیری عمیق درواقع یک روش یادگیری ماشینی است که برای آموزش کامپیوترها مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند همه واکنشها و رفتارهای انسان را به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به یک اپراتور انسانی به صورت صحیح انجام دهند. ایدهای که پشت ساخت سیستم هوش مصنوعی خودکار وجود دارد این است که این بار از یک شبکه عصبی آماده، برای تولید و آموزش یک شبکه عصبی کودک استفاده کنیم.

تولید: هوش مصنوعی میتواند از شبکه تقویتی یا به عبارت دقیقتر یادگیری ماشین تقویتی که شکلی از یادگیری عمیق است که از دادههای متوالی برای ارزیابی عملکرد واحدهای تولیدی، پیشبینی نرخ عرضه و تقاضا و صحتسنجی عملکرد دستگاهها به ویژه تجهیزات اینترنت اشیا استفاده کند. زیر نظر او، ویندوز ۱۰ به بهترین شکل ممکن عرضه شد و بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر در سه ماهه اول پس از عرضه آن، به استقبال جدیدترین نسخه همین پلتفرم رفتند. درنهایت وقتی بهاندازه کافی و بهدرستی یاد گرفت، دادههایی را که میخواهیم هوش مصنوعی تحلیل و از آن اطلاعات استخراج کند، به شبکه عصبی رشد یافته میدهیم تا نتایج موردنیاز را از آن بگیریم. یعنی ما به شبکه عصبی که خود ساختهایم، یاد میدهیم که چگونه ساخته شده است. از قاعدهی استراحت مکرر استفاده کنید یعنی چند نوبت و در فواصل زمانی مشخص استراحت کنید. فرض کنید مدیر یک آژانس مسافرتی هستید و می خواهید جدیدترین روش های پیشگیری از بیماری کرونا را با مسافران خود در میان بگذارید. فناوریهای مختلف از ساعتهای هوشمند گرفته تا روباتها و کامپیوترهای کوانتومی مورد استفاده برای پردازش سریع اطلاعات به منظور ساخت واکسن کرونا و…

این مؤسسه تحقیقاتی در جدیدترین گزارش خود تازهترین پیشرفتها در نوآوری را پررنگ کرده و فناوریهایی که بیش از بقیه میتوانند در سال ۲۰۲۱ جهان را تغییر دهند معرفی کرده و یادآور شده است که پاندمی کرونا روند توسعه این فناوریها را در سال ۲۰۲۰ سرعت بخشید و شاهد ادامه این سرعت در ۲۰۲۱ نیز خواهیم بود؛ از این تکنولوژیها میتوان به فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning)، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، اتوماسیون، ارزهای دیجیتال، کیف پول دیجیتال و… پژوهشگران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اردیبهشت ۱۳۹۲ موفق به ارائه و معرفی راههای ارتباط بین فناوری نانو و علوم اعصاب به یکدیگر و نیز روشی برای ردیابی پیام رسانها در مغز شدند. پژوهشگران واحد مغز گوگل، در ماه مه سال ۲۰۱۷ اعلام کردند که موفق به ساخت چنین شبکه عصبی شدند. رویکرد دیگر استفاده از صفحههای خورشیدی در ابعاد کوچکتر در خود ساختمانها و خانههاست، بهگونهای که هر خانه یا مجتمع مسکونی بتواند برق و انرژی گرمایی خود را بدون نیاز به اتصال به شبکه برق تأمین کند. این می­تواند از جهات مختلفی به تجارت شما سود برساند، اما این امر در درجه اول به ماهیت تجارت شما، دادههای موجود و مهم­ترین نکته آن یعنی تجربه استفاده از هوش مصنوعی است بستگی دارد؛ زیرا هوش مصنوعی بدون پیچیدگی کار تجارت شما را آسان می­کند.

بخوان  قوی دلایل برای اجتناب هوش مصنوعی

برای توصیف چیستی هوش مصنوعی خودکار بهتر است ابتدا به مشکل موجود در حوزه هوش مصنوعی بپردازیم. پیش از این چندین کشور صاحب نام فوتبال در دنیا موافقت خود را برای استفاده از تصاویر ویدئویی برای تشخیص بهتر صحنه های مشکوک و کمک به داوران اعلام کرده بودند که حالا استرالیا هم به این جمع اضافه شد. به این ترتیب لیگ فوتبال استرالیا که به صورت دو مرحله ای برگزار میشود (یعنی شش تیم اول جدول دوباره چند بازی حذفی انجام میدهند تا دو تیم برتر قهرمان را در بازی فینال مشخص کنند)، از مرحله دوم مسابقات استفاده از تصاویر ویدیویی را به مرحله اجرا خواهد گذاشت. بعد از جلسه چند هفته قبل فیفا که با تعداد معدودی از کشورهای عضو برگزار شد چند کشور از جمله آلمان، آمریکا و استرالیا اعلام آمادگی کردند که در مسابقات داخلی به صورت آزمایشی از تصاویر ویدیویی برای کمک به داور در تشخیص صحنه های مشکوک از جمله کارت قرمز، گل و آفساید استفاده کنند. یکی دیگر از نگرانیهایی که دربارهی پیشرفت هوش مصنوعی وجود دارد این است که این ماشینها بتوانند به اطلاعات سری بشر دست پیدا کنند و حتی به سلاح مجهز شوند.

در سال های اخیر و پس از تحولاتی نظیر استفاده از بازارهای آنلاین و اپلیکیشن ها، بخش های گسترده ای از اقتصاد دست خوش تغییرات بزرگی شده. پیش بینی میشود آخرین فناوریهای مربوط به بخش سرگرمی شرکت ال جی توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد. مشکل Y2K که به عنوان مشکل سال ۲۰۰۰ نیز شناخته میشد، مربوط به گروهی از باگهای کامپیوتری مرتبط با شکل گیری و ذخیره دادههای تقویم الکترونیک بود که در ۱/۱/ ۲۰۰۰ آغاز شد. اما دیری نخواهد گذشت که به همه زبانهای دیگر دنیا نیز کار کند. اما امروزه با رشد زبانهای برنامه نویسی مختلف، کتابخانهها و فریمورکهای مبتنی بر آنها این کار بسیار راحتتر از قبل شده است. در ماه ژوئن یک مثال دیگر از باتریهای حالت جامد را مشاهده کردیم که اینبار سطحی تحسینبرانگیز از مقاومت را به نمایش در میآورند. شاید برای مثال خصوصیات قومیتی و جنسیتی را بهصورت نکاتی منفی تعبیر کنند و با این تفکر قالب تصمیم بگیرند.

همچنین، می تواند خطرات و پیامدهای منفی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. با ورود به سال ۲۰۲۱ طبق روال معمول، مؤسسات پژوهشی مختلف پیشبینیهایی برای آینده جهان تکنولوژیک ارائه کردهاند که نشان میدهد فناوری تا چه حد میتواند بر اقتصاد جهان و تولید ناخالص داخلی کشورها تأثیرگذار باشد، یکی از آنها مؤسسه ARK Invest Big Ideas است. با این حال، اگر سیستم خودران خودرویی آموزش مناسبی نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد خطرات و تصادف بشود. پس از تولد هم باید سالها وقت صرف کنید که کودک درست آموزش ببیند و مناسب رشد یابد. آنها به شما اجازه میدهند تا به خوبی آنها را استخراج کنید و به کار گیرید.

بخوان  اخبار تکنولوژی جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری دیجی‌کالا مگ | 1biti

پاسخهایی هم که گوگل الو پیشنهاد میکند دقت خوبی دارند. حوزههایی که هوش مصنوعی میتواند در آنها فعال باشد و نتایج خوبی به دست دهد، بسیار زیاد هستند. برندهایی که برای این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که آنها همچنین میخواهند در زنجیره تامین خود شفافیت ایجاد کنند، اما مککینزی خاطرنشان کرد که شرکتهای کمی هنوز به آن دست یافتهاند. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید، داستانهای عجیب و بعضا ترسناکی از بازیها، سربهسر گذاشتنها و شوخیها با دستیارهای صوتی و خانگی همچون سیری، گوگل هوم (Google Home) و الکسا آمازون میشنوید. راستش کمی ترسناک هستند. راستش بهتر است هوش مصنوعی که میسازیم، چندان انسانی نباشد.

راستش هیچ محدودیتی برای میزان یادگیری و هوشمندی یک شبکه عصبی وجود ندارد. شبکه عصبی با هر دادهای که به خوردش داده میشود، «یاد میگیرد». حالت داخلی توسط هر ادراک دریافتی تنظیم میشود و به تاریخچه ادراک وابسته است. تا پیش از این، تنظیم و تغییر سیستمهای موجود برای برآوری نیازهای جدید، آسانتر از ساخت یک شبکه عصبی از صفر بود. از پست هایی که در تایم لاین خود می بینید تا اعلان هایی که از اپلیکیشن ها دریافت می کنید, همه و همه توسط هوش مصنوعی تنظیم می شوند. به زبان ساده، با استخراج اطلاعات از مقادیر زیادی داده، این فناوری بینشهایی را ارائه میدهد که شهود خلاق را با داده ها پشتیبانی میکند و به طراح مد و همچنین صاحب برند کمک میکند تا بهتر به تولید پایدار دست پیدا کند. آیا یادگیری ماشین این مسئله را بهتر از موارد دیگر حل میکند؟ این مسئله انگیزه سرمایهگذاری را کمتر میکند و همزمان سرمایه موردنیاز را نیز افزایش میدهد که خود بیشازپیش به کند شدن روند توسعه هوش مصنوعی میانجامد.

در یکی از این داستانها فردی که از قبل دستیار خانگی الکسا شرکت آمازون را داشته، یک گوگل هوم نیز میخرد و سربهسر آن میگذارد. با توجه به گسترش این فناوری در تمام حوزه های کلان و خرد اقتصادی از بنگاههای اقتصادی بزرگ گرفته تا سطح فردی این فناوری توان فرصت های شغلی و قابلیت های فناوری بسیاری را نصیب کشور نماید. با این حال تعامل و ارتباطات فردی آن به یک شخص واقعی شباهت دارد. با این حال اما اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا سال 2020 شرایطی فراهم بیاورد تا دست کم نیمی از کاربران خانگی به خطوط اینترنت با سرعت بیش از 30 مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند. شبکه اجازه میدهد تا کنترل کل سیستم را در دست بگیرید. اما یک شبکه عصبی و تمام نوزادهای چنین شبکه عصبی، نه عمرشان محدود است، نه خسته میشوند، نه استراحت میکنند و نه لازم است غذا بخورند.

عمرشان محدود است و حدود نیمی از این عمر محدود هم به استراحت، غذا، دستشویی و حمام میگذرد. از این طریق، صدها هزار توسعهدهنده در جهان که تخصص یا زمان کافی برای تولید شبکههای عصبی و سیستمهای یادگیری ماشینی را ندارند، میتوانند از این شبکههای عصبی کودک استفاده کنند. با توجه به اینکه فرآیند ساخت و آموزش شبکههای عصبی مناسب، بسیار پیچیده، سخت و زمانبر است، به نظر نمیرسد با فرآیندهای موجود بتوانیم در زمان کوتاهی از مزایایی هوش مصنوعی در همه زمینهها بهرهمند شویم. برخی از این داستانها واقعا ترسناک هستند. ARK انتشار ایدههای بزرگ را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و این گزارشهای تحقیقاتی سالانه سعی دارند تا آخرین تحولات نوآوری را برجسته کرده و برخی از مهمترین نتایج تحقیقات خود را ارائه دهند.

در ادامه این بخش به برخی مثالهایی از استفاده هوش مصنوعی در حوزههای گوناگون پرداخته میشود. هوش مصنوعــی در چند سال گذشته به طور قابل توجهــی تکامل یافته است و تقریباً در هر بخش تجاری کاربردهای خود را پیدا کرده است. برای بخش APN متن mtnirancell را بنویسید. این فیلم در ادامه فیلم قبلی با نام بلید رانر (Blade Runner) ساخته شده و جهانی را روایت میکند که از تکینگی (Singularity) انسان و ماشین گذشته است. یکی از فیلمهای خوب امسال، بلید رانر ۲۰۴۹ است. سالانه بزرگترین شرکت های IT جهان براساس میزان فروش، سود، داراییها و ارزش جاری بازار رتبهبندی میشوند؛ اما یکی از مهمترین شاخصهای قرارگیری یک شرکت در این فهرست، ارزش برند آن است. مهمترین اجزا سیستمهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، شبکههای عصبی (Neural Network) هستند. اما باید توجه داشت که سیستمهای هوش مصنوعی بهراحتی میتوانند بهصورت تصادفی ارتباطات گرایشدار (bias) ایجاد کنند. در این آزمایش با توجه به مجموعهای از اسامی و افعال رایج، مدلهای رایانهای پیشرفته در حوزه پردازش زبان طبیعی (NLP) وظیفه ایجاد جملات باورپذیر در توصیف یک سناریوی روزمره داشتند.

بخوان  معرفی رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای | 1biti

وی هماکنون با دارایی 37.3 میلیارد دلاری در رتبه 27 از فهرست قدرتمندترین افراد جهان قرار داشته و هفتمین فرد قدرتمند در حوزه تکنولوژی محسوب میشود. اما امروزه بازاریابان و افراد خبره در حوزه تبلیغات میدانند که کدام قسمت از کارشان مشکل دارد و نیاز به بهبود دارد (یا حداقل میتوانند بفهمند.) این کار به وسیله برنامههای تحلیل و آنالیز وبسایت، فروشگاه آنلاین و صفحات اجتماعی امکان پذیر است. خدمات یادگیری ماشین براساس دادههای زیاد و تجزیه و تحلیل آنها، پتانسیل واقعیشان را کشف کرده و راندمان عملیاتی را بهبود میبخشد. تولید چابک نه تنها یک کارخانه را قادر میسازد که پاسخگوی سریع نیازهای مشتریان باشد، بلکه به پیکربندی مجدد عملیات و اتحاد استراتژیک برای پاسخگویی به تغییرات پیش بینی نشده در بازار، سرعت میبخشد. هدف هوش مصنوعی این است که رایانه ها را به انجام کارهایی که بشر مایل است در آن ماهر باشد، وادار کند. این تکنولوژی شاید سال ها تا تولید انبوه فاصله داشته باشد، اما روزی که از در وارد شود، همه چیز را تغییر خواهد داد. در این مقاله تورینگ روشی را برای تشخیص هوشمندی ماشین ها پیشنهاد داد.

بهطور کلی، هوش مصنوعی توانایی تأثیرگذاری بر آموزش را با در نظر گرفتن دادههای منطقه ای، ایالتی، ملی و جهانی در نظر بگیرد، زیرا هدف از آن ایجاد تعادل در یادگیری برای همه افراد است. یک بازدیدکننده در نمایشگاه بینالمللی خودرو در گوانگجو چین، مدل جدیدی از VR که ساخت شرکت نیسان Nissan است را تجربه میکند. مجموعه پروتکل اینترنت پیش از مدل OSI شکل گرفت و چارچوب مرجع فراگیرتری برای سیستمهای شبکه عمومی است. سپس دادههایی را که میخواهیم هوش مصنوعی روی آنها کار کند، به این شبکه عصبی وارد میکنیم. سپس از او میخواهیم چیزی شبیه خودش را بسازد و آموزش دهد! امروزه، فناوری این شرکت توسط ۲۵٪ از ۵۰۰ کمپانی برتر ایالات متحده استفاده میشود.

در فناوری یادگیری عمیق درواقع یک نرم افزار است که با کمک هوش مصنوعی (AI) برنامهریزی میشود و نیاز به قدرت محاسباتی بیحد و حصر دارد. تکنولوژی که نیاز به تجهیز دوربین های مدرن تلویزیونی دارد تا از زوایای مختلف صحنه ها را در کمترین زمان ممکن بازبینی و به اطلاع داور وسط برساند. مثال دیگری از خدمات شرکت هوش مصنوعی که به طور مرتب مورد استفاده قرار می­گیرد، استفاده روزافزون از chatbot ها است که می­توانند به طور خودکار به سؤالات مختلف پاسخ دهند بدون اینکه مشتری بخواهد با یک کارمند پشتیبانی در پشت خط صحبت کند. آنها به سؤالات متداول (FAQs یا frequently asked questions) در مورد موضوعاتی مانند حمل و نقل پاسخ می دهند، یا مشاوره شخصی ارائه می دهند، محصولات را به فروش می رسانند یا اندازه هایی را برای کاربران پیشنهاد می کنند، و نگرش ما را در مورد مشارکت مشتری در وب سایت ها و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی تغییر می دهند.