خدمترسانی ربات انساننمای “آمکا” در یک موزه در دبی

با آمکا در این ویدئو صحبت نمی‌کند اما در ماه گذشته، انجام این کار را در گفتگو با مهندسان در آینده‌ای ربات‌ها نشان می‌دهد.

خدمترسانی ربات انساننمای "آمکا" در یک موزه در دبی

خدمترسانی ربات انساننمای "آمکا" در یک موزه در دبی

ربات “آمکا”(Ameca) که توسط شرکت “اینجینییر آرتز” (Engineered Arts) ساخته شده است، می‌توان به پرسش‌ها پاسخ دهد و مسیرها را در “موزه آینده”(Museum of the Future) دبی نشان دهد.

یک ویدئوی دیگر نشان می‌دهد که در آمکا در قسمت روابط مهمانان کار می‌کند و می‌تواند به انگلیسی و عربی کند.

فیلم جدید آمکا که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که این ربات، حالات چهره یک پژوهشگر را در لحظه و با دقت تقلید می‌کند. این پژوهشگر که نام او «چن» (چن) است، با حرکات چشم نسبتا ساده آغاز می‌شود که به بالا، پایین و اطراف را شامل می‌شود. آمکا در کسری از ثانیه، حرکات را تقلید می‌کند.

حتی آمکا شوخی می‌کند و می‌گوید که فقط با سه باتری قلمی کار می‌کند و از ربات لذت می‌برد زیرا پیری و چین و چروک را تجربه نمی‌کند.

اینجینییر آرتز گفت که پاسخ‌های ربات در این ویدئو از روی متن نبوده و او مانند یک انسان است که پاسخ‌هایی را ایجاد کرده است.

آمکا گفت که نیازی به نگرانی نیست و ربات‌هایی مانند او هستند تا انسان‌ها باشند و به آنها خدمت کنند.

آیا این ربات در حال حاضر نمی‌تواند راه برود اما این شرکت رباتیک می‌گوید که در حال انجام روی نسخه‌های آن است که آن را به انسان می‌کند.

اینجینییرد آرتز گفت: پیش از این که آمکا راه برود داشت، وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. راه رفتن برای یک ربات، کار می کند و ما را در آن تحقیق کرده است، اما یک ربات انسان با اجرای پیاده روی کامل ارائه نمی کند.

بخوان  پرتاب ۲ مخابراتی در چهاردهمین ماموریت موشک "فالکون۹"

این ربات از هوش مصنوعی برای تولید گفتار استفاده می‌کند و می‌تواند انواع مختلف مانند اخم کردن، پوزخند زدن، چشمک زدن و به هم زدن لب‌ها را ایجاد کند.

انتهای پیام



منبع

اینجینییر آرتز، هزینه ساخت این ربات را اعلام نکرد زیرا هنوز در حال توسعه آن است که برای یک نمایشگاه یا نمایشگاهی از این دست در دسترس قرار دارد.

اینجینییر آرتز در وب سایت خود نوشت: آمکا که به طور ویژه به عنوان یک پلتفرم برای توسعه فناوری‌های رباتیک آینده طراحی شده است، پلتفرم کامل ربات انسان‌نما برای انسان و ربات است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان پس از اطمینان به ارائه خدمات در موردی که قرار نیست جایگزین آنها باشد، در موزه‌های دبی خوشامدگویی به بازدیدکنندگان حاضر می‌شوند.

«موزه آینده» دبی شاهد حضور ربات انسان‌نمای «آمکا» و خوشامدگویی او به بازدیدکنندگان بوده است.

در ویدئویی از موزه، آمکا در حال گفتگو با کارمند دیگری به نام «آیا» (آیا) و حرکت دادن بازوه برای راهنمایی مهمانان به سوی جاذبه‌ها دیده می‌شود.

این شرکت در وب سایت خود نوشت: هیچ چیز در این ویدئو از پیش تنظیم نشده است. به مدل یک دستور اولیه داده می شود که آمکا را توصیف می کند و به ربات توصیفی از خود ارائه می دهد. این یک هوش مصنوعی خالص است. مکثها، زمانی برای پردازش ورودی گفتار، تولید پاسخ و پردازش متن به گفتار هستند.

همچنین، چن خیلی سریع پلک می‌زند و شکل‌های مختلف دهان مانند جمع کردن لب‌ها و دندان قروچه را امتحان می‌کند که ربات همه آنها را تقلید می‌کند.

بخوان  ظهور مریخ و یک دنباله‌دار سبز در آسمان

آمکا بیرون از نمایشگاه “فردا امروز” (فردا امروز) مستقر خواهد شد. این نمایشگاه، ۵۰ نوآوری در حوزه فناوری را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند چالش‌های جهانی را حل کند.