خشکی چشم، بهبود قرنیه را پس از آسیب تغییر می دهد

“جوزف بی لین” (Joseph B. Lin) نویسنده اول این مطالعه گفت: ما توالی آر.ان.ای تک سلولی را برای شناسایی ژنهای مهم برای حفظ قرنیه انجام دادیم و معتقدیم که تعداد کمی از آنها، به ویژه SPARC، ممکن است. است درمان بالقوه‌ای را برای درمان بیماری خشکی چشم و آسیب قرنیه ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، افراد مبتلا به بیماری خشکی چشم نسبت به افرادی که چشمان سالمی دارند، بیشتر در معرض خطر قرنیه قرار دارند. دکترای دانشکده پزشکی دانشگاه سنت لوئیس با مطالعه روی موشها دریافت کرده‌اند که توسط سلول‌های بنیادی ساخته شده است که قرنیه را می‌سازند، می‌توانند رشد اقتصادی را برای درمان و درمان این آسیب‌ها داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

در این مطالعه مطالعات ژن‌های بیان شده توسط قرنیه را در چندین مدل موش تجزیه و تحلیل کردند. در موش‌های مبتلا به بیماری خشکی چشم، قرنیه بیان ژن SPARC را می‌کند. آنها همچنین دریافتند که سطح بالاتر SPARC با بهبودی بهتر مرتبط است.

وی افزود: این سلول‌های بنیادی مهم و قابل قبول هستند و در پیوند قرنیه بسیار خوب عمل می‌کنند. اگر افرادی که به عنوان روش‌های درمانی برای فعال‌سازی این سلول‌ها در بیماران مبتلا به سندرم چشم خشک استفاده می‌شوند، می‌توان از سلول‌های بنیادی ساخته شده لیمبال (سلول‌های بنیادی لیمبال) برای جلوگیری از آسیب قرنیه در بیماران به خشکی پیوند چشم استفاده کرد. بزنیم.

پزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه در مطالعه اخیرشان گزارش بیماری خشکی چشم، بهبود قرنیه چشم پس از آسیب را تغییر می‌دهد.

بخوان  ماوس جادویی «اپل» هک شد!

همه به مطالعه ژن‌هایی پرداختند که در سلامت چشم نقش دارند. متخصصان اظهار نظر بالقوه‌ای را برای درمان شناسایی کردند که در خشکی چشم نسبت به چشم‌های سالم متفاوت به نظر می‌رسند. ده ها میلیون نفر در سراسر جهان – با حدود 15 میلیون نفر فقط در ایالات متحده – درد چشم و تاری را در نتیجه آسیب ها و آسیب های مرتبط با بیماری خشکی چشم دیدند و با هدف قرار دادن این برنامه ها، ممکن است با موفقیت بیشتر این اتفاق بیفتد. آسیب‌ها را درمان یا حتی از آن‌ها می‌کنیم.

این مطالعه به صورت آنلاین در ۲ ژانویه در مجله «آکادمی ملی علوم» منتشر شده است. بیماری خشکی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که می‌تواند به اندازه اشک طبیعی محیط چشم را با آن نگه دارد. افراد مبتلا به این بیماری معمولا از انواع قطره‌ها برای جایگزینی اشک طبیعی از دست رفته و نگه داشتن چشم استفاده می‌کنند، اما چشم‌ها که خشک می‌شوند، قرنیه بیشتر مستعد آسیب است.