خطر برخورد سیارک‌ها با زمین بیشتر از حد تصور است

حتی دانش باتجربه در مورد دهانه‌ها، لبه‌های جدید را نمی‌بینند. «گوردون اوسینسکی» (گوردون اوسینسکی)، دانشمند سیاره‌شناسی «دانشگاه وسترن» (دانشگاه غربی) گفت: این ویژگی‌ها به قدری ظریف هستند که فکر نمی‌کنم بتوانند آن‌ها را با ساختاری بزرگ نامید.

گاروین و همکارانش با استفاده از کاتالوگ از تصاویر ماهواره‌ای با نمای بالا، حلقه‌های بزرگی را در اطراف سه دهانه برخوردی و یک دهانه احتمالی با قدمت یک میلیون سال یا کمتر شناسایی کردند. از نظر گاروین، حلقه‌ها نشان می‌دهند که دهانه‌ها ده‌ها دورتر هستند و رویدادهای خشونت‌آمیزتری را نسبت به آنچه پیش‌تر تصور می‌کنند، به همراه دارند.

بدون انجام بررسی میدانی برای پشتیبانی از نتایج، پژوهشگران در مورد دیره‌هایی که گاروین و همکارانش روی نقشه‌ها ترسیم کرده‌اند، محتاط هستند. «بیل بوتکه»(Bill Bottke)، پژوهشگر «موسسه تحقیقات جنوب غربی»(SwRI) گفت: «من شک دارم و می‌خواهم پیش از این که باور کنم، چیزهای بیشتری را ببینم.

در هر حال، گاروین فکر نمی‌کند که پس از یک میلیون سال فرسایش، برجستگی از میزان قابل مشاهده است. او معتقد است که حلقه‌ها نشان می‌دهنده‌های بزرگ روی زمین به دلیل فرسایش بالا، ساختارهای متفاوتی نسبت به سایر نقاط منظومه شمسی دارند. وی افزود: همه چیز روی زمین به هم میریزد. BHE‌ وهه واتی برسی

جانسون گفت: با توجه به خطرات احتمالی، این یک فرضیه است که نمی‌توانم آن را آزمایش کنم. ما به آنجایم، زمین‌شناسی منطقه را بررسی کنیم و باید بیشتر را به دست بیاوریم.

خطر برخورد سیارک‌ها با زمین بیشتر از حد تصور است

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت، شانس بقای بشریت در وهله اول، در یک خلاصه می‌شود و آن احتمال برخورد یک سنگ فضایی غول‌پیکر به زمین است که شاید سرنوشت دایناسورها را برای ما رقم بزند. یکی از راه‌های امان ماندن از این خطر، بررسی اندازه دهانه‌های بزرگ است که در زمین شکل گرفته است. «جیمز گاروین» (جیمز گاروین)، دانشمند ارشد «مرکز پرواز فضای گادرد» (GSFC) ناسا گفت: پژوهش جدید ما نشان می‌دهد سیارک‌ها بزرگ‌تر از چیزی هستند که پیش‌تر تصور می‌شوند و این معناست که زمین را بیشتر در معرض خطر قرار دادن شدید قرار دهد. دارد.

بخوان  NotebookLM مجهز به هوش مصنوعی گوگل اکنون برای کمک به سازماندهی زندگی شما در دسترس است

این پژوهش از یک پایگاه حاوی تصاویر ماهواره‌ای با نمای بالا کمک گرفته شده است که شرکت «پلنت» (Planet) آنها را فراهم کرده است. گاروین و همکارانش از هزاران تصویر برای ایجاد نقشه‌های سه‌بعدی چهار دهانه استفاده کردند. افزودن دو لیزر اندازه‌گیری ارتفاع که ناسا در مدار کار گذاشته شده است، نقشه‌هایی با وضوح چهار متر را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

همان طور که خود گاروین اعتراف می‌کند، این یک ادعای خارق‌العاده است. وی افزود: ما چیزی را ثابت نکرده ایم.

«آنا لوسیاک» (Anna Łosiak)، پژوهشگر «آکادمی علوم لهستان» (Polish Academy of Sciences) شک دارد که ویژگی‌های حلقه‌مانند شناسایی‌شده توسط گروه گاروین، واقعا لبه‌های دهانه است. لوسیاک گفت: اگر این طور باشد، شرایط خیلی ترسناک خواهد بود زیرا ما در واقع نمی‌فهمیم چه اتفاقی می‌افتد و این که سنگ‌های فضایی بسیاری وجود دارند که ممکن است بیایند و زمین را هم بریزند.

از آنجایی که آب و باد به سرعت دهانه‌های روی زمین را پاک می‌کنند، پژوهشگران میزان برخورد را با اندازه و سن دهانه‌های روی ماه تخمین می‌زنند. همچنین اندازه سیارک‌هایی را مطالعه می‌کنند که در نزدیکی زمین می‌چرخند و تأثیرگذاران احتمالی آینده هستند. پژوهشگران با استفاده از این دو روش تخمین می‌زنند که یک سیارک یا دنباله‌دار با عرض یک کیلومتر یا بیشتر، هر ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار سال ممکن است به سیاره ما برخورد کند. بوتکه گفت: با وجود این، پژوهش جدید نشان می دهد که تنها در میلیون ها سال گذشته، به اندازه چهار کیلومتر به قاره ها برخورد کرده اند و با توجه به این که دو سوم سیاره ما با آب پوشانده شده، می گویم که در مجموع، ده ها هستم. با زمین رخ داده است.

بخوان  چگونه محاسبات را پایدارتر کنیم

سیارک‌ها بزرگ‌تر از چیزی هستند که پیشتر تصور می‌شوند و این بدان معناست که در معرض خطرات شدید زمین قرار دارد.

جانسون معتقدان کرد که برای اعتبار بخشیدن به نتایج، گروه باید بیشتر را جمع آوری کند. نخست، در تغییرات اقلیمی ناشی از تأثیراتی تحقیق است که به ادعای گاروین آن قدر بزرگ شده است که اثر خود را در هسته‌های یخی یا رسوبات اقیانوس‌ها یا دریاچه‌ها به جا گذاشته است. دوم این که پژوهشگران باید محل حلقه‌ها را ببینند تا سنگ‌های تغییر شکل یافته‌ها و تغییرات گرانشی را که نشان‌دهنده لبه دهانه واقعی هستند، جستجو کنند.

انتهای پیام



منبع

این پژوهش در «نشست علوم قمری و سیاره‌ای» (LPSC) ارائه شده است.

پژوهش‌هایی که در مورد سیارک‌ها انجام شده است، نشان می‌دهد که زمین بیش از آنچه پیش‌تر می‌شود، در معرض سیارک‌ها قرار دارد.

اگر گاروین درست بگوید، هر ضربه به انفجاری حدود ۱۰ برابر خشونت بارتر از بزرگترین بمب هسته‌ای تاریخ خواهد شد. حتی اگر این ضربه‌ها به اندازه‌هایی باشند که دایناسورها را از ویرانگر نگیرند، باز هم آب‌وهوای جهان را مختل خواهند کرد و باعث انقراض محلی بین خواهند شد.

تنها در میلیون‌ها سال گذشته، به اندازه چهار کیلومتر به قاره‌ها برخورد کرده‌اند و با توجه به این که دو سوم سیاره ما با آب پوشانده شده‌اند، می‌توانم بگویم که در مجموع، ده‌ها با زمین رخ داده است.

«براندون جانسون» (براندون جانسون)، دانشمند سیاره‌شناسی «دانشگاه پردو» (دانشگاه پردو) گفت: در عوض، آنها می‌توانند حلقه‌هایی باشند که با این برخوردها به بیرون پرتاب می‌شوند.

خطر برخورد سیارک‌ها با زمین بیشتر از حد تصور است

آن‌ها ویژگی‌هایی را که مشخص می‌کنند با تأثیر ارتباطی ندارند، از نقشه‌ها حذف می‌شوند. سپس الگوریتمی را که گاروین اولین بار برای مریخ ابداع کرده بود، به کار بردند. این الگوریتم، الگوهای دیره‌ای را در توپوگرافی جستجو می‌کند. برای دهانه‌های ساده و کوچک، الگوریتم همیشه لبه‌های دهانه اما در دهانه‌های ساده و کوچک، در دهانه‌های ساده و کوچک، اما در دهانه‌ها، هزاران اجرا می‌شود که روی چهاره بزرگتر انجام می‌شود، در فاصله بسیار دورتر شناسایی می‌شود. به عنوان مثال، «پانتاسما» (پانتاسما) که یک دهانه ۸۰۰ هزار ساله در نیکاراگوئه است، از قطر ۱۴.۸ کیلومتر به ۳۵.۲ کیلومتر رسید.

بخوان  آب، خاک و اقلیم مناسب به‌صورت یکسان توزیع نشده/در تولید ۲۲ محصول کشاورزی در ۷ کشور برتر