خلق نوع خلق از یخ

کشف کردند که آسیاب گلوله‌های نوعی یخ بی‌شکل با چگالی قابل مقایسه با آب مایع و شرایطی شبیه آب به شکل جامد بر خلاف سایر یخ‌های شناخته شده تولید می‌شوند. یخ جدید آن‌ها یخ آمورف با چگالی متوسط ​​(MDA) نامیده می‌شود.

انگلیسی بریتانیایی در مطالعه بعدیشان شکل گرفت از یخ را با چگالی مشابه آب مایع ایجاد کردند.

دکتر «مایکل دیویس» یکی از نویسندگان این مطالعه است که مدلسازی محاسباتی را انجام داده است، می‌گوید: کشف MDA ماسوالات زیادی را در مورد ماهیت آب ایجاد می‌کند، بنابراین می‌گوید که MDA بسیار مهم است. ما شباهت‌های قابل توجه بین MDA و آب مایع پیدا کردیم.

انتهای پیام



منبع

پیشنهاد شده است که یخ بی‌شکل به عنوان مدلی برای آب مایع عمل کند. یخ‌های آمورف از نظر تاریخی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: یخ‌های با چگالی بالا و یخ‌های کم چگالی.

پروفسور «کریستوف سالزمن»، نویسنده ارشد مطالعه گفت: موضوع پذیرفته شده این بوده است که هیچ یخی در آن شکاف چگالی وجود ندارد، اما مطالعه ما نشان می دهد که چگالی MDA دقیقاً در این شکاف چگالی قرار دارد و این احتمال وجود دارد که پیام های خطرناکی برای آن وجود داشته باشد. ما را از آب مایع و ناهنجاری های فراوان آن داشته باشید.

در این مطالعه مطالعه این یخ بی‌شکل جدید را در یک آزمایش تولید کردند و یک مدل را در یک شبیه‌سازی کامپیوتری تولید کردند. در آزمایش‌ها، یخ کریستالی با استفاده از فرآیند آسیاب گلوله‌های در یک شیشه فولادی به ذرات ریز تبدیل شد. روش این روش برای ایجاد مواد بی‌شکل استفاده می‌شود، اما هرگز در معرض آسیاب گلوله‌ای قرار نگرفته است.

بخوان  دستگاهی که هم شما و هم موبایلتان را شارژ می کند!

یافته‌های این مطالعه در مجله «ساینس» منتشر شد.

آسیاب گلوله‌ای یا گوی‌آس (Ball mill) گونه‌ای از آسیاب‌های صنعتی است که جهت تولید پودر نرم یا یکنواخت کردن مخلوط به کار می‌رود. در آسیاب گلوله های گلوله های فولادی یا سرامیکی برای خرد و نرم کردن مواد غیرفلزی استفاده می کنند.

علاوه بر این، MDA دارای کیفیت خیره کننده است که از سایر انواع یخ منحصر به فرد است. آن‌ها از طریق روش تزریقی دریافت می‌کنند که MDA با تبلور مجدد به یخ معمولی، مقدار قابل توجهی گرما آزاد می‌کند. گرمای تولید شده توسط تبلور مجدد MDA ممکن است به حرکات تکتونیکی کمک کند. این یافته نشان می‌دهد که به طور کلی می‌تواند یک ماده ژئوفیزیکی با انرژی بالا باشد.

به گزارش گزارش و به نقل از آی ای، یک تیم مشترک از دانشگاه کمبریج و کالج دانشگاهی لندن نوع رشد از یخ را کشف کردند که هر از یخی شبیه آب است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این نوع یخ می تواند برای درک شناخته شده ترین مایعات حیاتی باشد.

بر خلاف کریستالی معمولی، این نوع جدید از یخ بی‌شکل است و در آن مولکول‌ها به هم ریخته است.