خودروی پرنده ۳۰۰ هزار دلاری تا سه سال دیگر به بازار می‌آید

انتهای پیام



منبع

یک کابین مسافرتی در مرکز خودرو که دو نفر را در خود جای می‌دهد، روی یک محور می‌چرخد تا برای پرواز به جلو بروند.

این خودرو که در جریان یک رویداد مطبوعاتی در کالیفرنیا رونمایی شد، دارای رانندگی ۳۲۲ کیلومتر و برد پروازی ۱۶۰ کیلومتر است. این شرکت هنوز هیچ فیلمی را از یک پرواز آزمایشی منتشر نکرده است.

شرکت “هیوندای”(Hyundai) نیز در اوایل سال جاری، مفهوم خودروی پرنده خود را که با الهام از پروانه‌ها طراحی شده است، در “نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو”(Farnborough International Airshow) رونمایی کرد که دارای صندلی‌های چرمی گیاهی، سیستم نوردرمانی است. بالای سر و ایستگاههای شارژ داخلی بود.

به گفته این شرکت، هنگام پرواز کردن خودرو به پهلو، بدنه مشبک به هوا اجازه عبور می‌دهد، خودرو را سبک نگاه می‌دارد و به آن امکان می‌دهد تا هیچ گونه خطری در هوای آزاد وجود نداشته باشد.

در همین حال، “AirCar Prototype 1” که دارای یک موتور پیش‌ران ثابت با قدرت 100 اسب بخار است، سال گذشته توسط شرکت “کلین ویژن”(KleinVision) در اسلواکی ابداع شد و مورد آزمایش قرار گرفت.

دوخوفنی، دانشمند حوزه رایانه، طراح نرم‌افزار، علاقه‌مند به داستان‌های علمی-تخیلی و کارآفرینی است که یک سایت بازی آنلاین به نام «Intellectual Casino» را اداره می‌کند. او تا به حال هرگز خودرو نساخته است.

دوخوفنی گفت: این مدل پیچیده‌تر از «تویوتا کرولا» (Toyota Corolla) نیست. هدف ما این است که مطمئن باشید قیمت آن هم مشابه باشد.

«جیم دوخوفنی» (Jim Dukhovny)، بنیان‌گذار Alef Aeronautics است که قیمت این خودرو ۳۰۰ هزار دلار بود و ممکن است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

بخوان  طناب، پل دانش آموزان برای عبور از رودخانه! + فیلم

شرکت خودروی پرنده جدید اما یک شرکت جاه‌طلب آمریکایی اولین شرکتی است که خودروی پرنده خود را تنها در سه سال به بازار عرضه می‌کند.

خودروی پرنده ۳۰۰ هزار دلاری تا سه سال دیگر به بازار می‌آید

خودروی پرنده ۳۰۰ هزار دلاری تا سه سال دیگر به بازار می‌آید

یک استارتاپ واقع در لندن به نام “بل‌ودر اینداستریز”(Bellwether Industries) نیز نوامبر گذشته، پرواز آزمایشی اولین نمونه “هایپرکار” (hypercar) خود را به پایان رساند.

همچنین، این خودرو دارای یک جفت در پروانه‌های است و فضای داخلی ساده‌ای شامل ماشین‌های ماشین‌های مسابقه دارد.

خودروی پرنده ۳۰۰ هزار دلاری تا سه سال دیگر به بازار می‌آید

زمانی که خودروی پرنده به هوای می‌رود، ۹۰ درجه کج می‌شود به طوری که بالای خودرو رو به جلو باشد. سپس، با سرعت ۲۶۰ مایل در ساعت در هوای پرواز می‌کند.

به این شرکت، Alef Model A برای رانندگی در خیابان، بلند شدن عمودی در صورت نیاز و پرواز بر فراز ترافیک، به عنوان راه حلی برای مشکل ازدحام مدرن طراحی شده است. اگر خودرو با مانعی در جاده کند، می‌توان بر فراز آن به پرواز درآید و بدون نیاز به ۹۰ درجه، فرود بیاید.

دوخوفنی ادامه داد: یک خودروی پرنده باید یک خودرو باشد؛ به این معنی که در یک خیابان معمولی حرکت کند، در یک پارکینگ معمولی پارک کند و برخاست عمودی داشته باشد. اگر برای برخاستن به فرودگاه نیاز دارید، پس چه مشکلی حل شده و چرا این یک خودروی پرنده است؟

دوخوفنی، خودروی Alef Model A اولین خودروی پرنده واقعی جهان توصیف کرد، زیرا این خودرو می‌تواند در یک حرکت معمولی خیابانی کند و نیازی به بلند شدن از یک منطقه خاص تعیین‌شده مانند فرودگاه ندارد.

این خودروساز کره جنوبی که یک شرکت زیرمجموعه جدید به نام “سوپرنال” (Supernal) را برای طراحی این خودرو ایجاد کرده است، شاید بتوان آن را در سال ۲۰۲۸ در دسترس عموم قرار داد.

بخوان  قیمت روز گوشی موبایل ۱۰ مرداد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، این خودروی پرنده موسوم به “Alef Model A” که در شرکت آمریکایی “Alef Aeronautics” ابداع شده است، یک خودروی تمام الکتریکی به بدنه پوشیده شده از توری است که هشت پیشران در آن تعبیه شده است. این پیشران‌ها که جایگزین موتورهای سنتی خودرو هستند، به وسایل نقلیه امکان می‌دهند تا از یک جاده مخصوص و بدون نیاز به فضای اضافی، مستقیما به هوا برود.

پیش‌تر طرح‌های بسیاری از خودروهای پرنده و نمونه‌های اولیه کوچک‌شده فاش شده‌اند اما اولین خودروی پرنده هنوز وارد بازار نشده است.

همان گونه که در مراسم رونمایی مشخص شد، شرکت دوخوفنی یک وسیله نقلیه ارزان‌تر نیز در سال ۲۰۳۰ عرضه می‌شود. این مدل پیشنهادی به نام “سدان مدل Z” یا (Model Z سدان)، دارای پروازی ۲۰۰ مایل و برد رانندگی ۴۰۰ مایل و قیمت پیش‌بینی شده ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

در هر حال، این شرکت اعتراف کرد که خودروی پرنده فقط می‌تواند در مناطق «فهرست سفید» پرواز کند. این موضوع نشان می دهد که شرکت برای دریافت مجوز پرواز با مناطق حوزه ترافیک و هوا همکاری نزدیک داشته باشد.

خودروی پرنده ۳۰۰ هزار دلاری تا سه سال دیگر به بازار می‌آید