خونرسانی به میدان جنگ با کمک پهپادها

انتهای پیام



منبع ارتش آمریکا برای پروژه کریمسون، از یک پهپاد “FVR-90” شرکت “ال3هریس”(L3Harris) استفاده کرد. این پهپاد مانند یک هواگرد ثابت‌بال به مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت پرواز می‌کند، می‌تواند در خشکی و دریا کار کند و ظرفیت حمل بار را تا ۲۲ پوند دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پهپادها طی یک تمرین آموزشی جدید در کالیفرنیا که به سرپرستی آمریکا و همراه با نظامی دیگر انجام می‌شود، خون شبیه‌سازی‌شده و سایر تجهیزات نیاز را به عنوان بخشی از “پروژه کریمسون”(Project Crimson) به سربازان پزشکی می‌رسانند. این نوع فناوری در شرایطی به کار گرفته می‌شود که فرستادن افراد برای کمک به بیخطر نیستند.

“مایکل سدیلو”(Michael Sedillo)، مدیر سیستم‌های هوانوردی یکپارچه در “آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا” (AFRL) توضیح داد: این مرکز می‌تواند با استفاده از وضعیت BATDOK بیمار را در لحظه مشاهده کند. در حالی که پزشکان نیز می‌توانند درمان‌ها و داروها را به‌روزرسانی کنند. این کار امکان هشدار دادن به مرکز، جمع آوری اطلاعات و آماده کردن انتقال بیمار به بیمارستان را فراهم می کند.

خونرسانی به میدان جنگ با کمک پهپادها

به گفته ارتش آمریکا، این پهپاد در واقع یک هواپیما با نشست و برخاست عمودی است. از این رو، برای انجام مأموریت‌های نجات نیازی به باند یا پرتاب منجنیق‌وار ندارد. این پهپاد کمک می‌کند تا زندگی سربازان از آسیب دیدن و در مراحل اولیه حفظ و انتقال به بیمارستان ارتش آسان‌تر باشد.

وی افزود: این پهپاد از مراقبت‌های پزشکی در هنگام پشتیبانی می‌کند که انتقال، گزینه مورد نظر نیست. پهپاد می‌توان‌ خون و اقلام حیاتی را در یخچال‌های قابل حمل خود نگهداری کند و آنها را به پزشکانی که با رزمندگان مجروح در میدان جنگ هستند.

بخوان  مهندسان برای تقویت آینده بینایی کامپیوتر به منبعی قدیمی نگاه می کنند

ارتش آمریکا پهپادها را برای رساندن خون و تجهیزات پزشکی به رزمندگان مجروح در شرایط خطرناک میدان جنگ آزمایش کرده است.

“ناتان فیشر” (Nathan Fisher)، رئیس بخش رباتیک پزشکی و سیستم‌های خودران در “مرکز تحقیقات پزشکی از راه دور و فناوری پیشرفته ارتش آمریکا” (TATRC) گفت: پروژه کریمسون، پروژه‌ای برای استفاده از یک سیستم هوایی بدون سرنشین در پشتیبانی از یک ماموریت پزشکی است.

سروان «مورگان پلومن» (Morgan Plowman)، پرستار گردان پشتیبانی سواره نظام گفت: در اختیار داشتن این فناوری‌ها، امکان مراقبت‌های پزشکی را افزایش داده است. با استفاده از تبلت یا تلفن همراه برای وارد کردن داده های پرسنل، امکان ارتباط و مراقبت دقیق را برای اندازه گیری افزایش داده است که مراقبت از بیمار در اثر آسیب دیدگی تا پایان یافتن آن به شدت سرعت گرفته می شود.

پژوهشگران “دانشگاه جانز هاپکینز”(JHU) اولین بار در سال ۲۰۱۵ نشان دادند که می‌توان خون را با پهپاد تحویل داد. پژوهشی که در آوریل ۲۰۲۲ در “Lancet Global Health” به چاپ رسید، نشان داد که انتقال خون با پهپاد در مناطق روستایی و کوهستانی آفریقا با این روش، سریع و ایمن است.

خونرسانی به میدان جنگ با کمک پهپادها

پهپاد دانشگاه جانز هاپکینز

ارتش آمریکا به غیر از پهپادها، برای استفاده از دستگاه های ارتباطی و تشخیصی دیگر را در میدان جنگ آزمایش کرد. یکی از این دستگاه‌ها موسوم به “BATDOK”، شامل یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند است که می‌تواند با حسگرهایی همراه باشد که روی بدن بیماران قرار می‌گیرند، برای اسکن اطلاعات حیاتی و سایر اطلاعات و ذخیره‌سازی آنها در دستگاه کار می‌کنند. سپس، این اطلاعات از طریق وایفای یا بلوتوث در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار می‌گیرند و به پزشکان، راه‌های ساده‌ای را برای انتقال اطلاعات مربوط به سلامتی بیمار می‌دهند.