داستان طراحی لوگوی یک شرکت با هوش مصنوعی DALL-E 2 1 بیتی

حال سؤالی که در اینجا مطرح میشود این است که اساساً چه کسبوکارهایی میتوانند از فناوری بلاک چین سود ببرند؟ چرا باید اینترنت اشیا بیش از اینها با فناوری بلاک چین ادغام شود؟ چرا آینده اینترنت اشیا به بلاک چین وابسته است؟ چرا اینترنت اشیاء (IoT) تا این اندازه مهم است؟ سازگاری: ممکن است در میان دستگاه های مختلف موجود در اینترنت اشیاء سازگاری وجود نداشته باشد. تولید و استفاده از انرژی خورشیدی و همچنین مشارکت در تولید، تعمیر و نگهداری پنل های خورشیدی بهبود یابد. به این منظور همانند سیستم SCATS در ابتدای هر تقاطع از سنسور های القایی استفاده میگردد و همچنین به منظور تعیین طول صف قرمز با استفاده از نصب دوربین و پردازش تصویر میتوان ابتدا و انتهای مسیر سبز و قرمز را همزمان رصد نمود .در این پایان نامه با استفاده از شبیه سازی در محیط متلب ، به ارزیابی روش پیشنهادی پرداختیم، و نتایج نشان دهنده کارآیی این سیستم می باشند. برای نتایج بهتر سیگنال Wi-Fi، دستگاه رو در یک فضای باز و بلند با موانع محدود قرار بدین. یکی از مثال های جالب در این حوزه، وجود تخت خواب های هوشمند در بیمارستان است که اشغال بودن تخت و تشخیص این که بیمار قصد بلند شدن دارد را بر عهده دارد.

بر فرض هم که رابطه ژنتیک معنا داری وجود داشته باشد دیگر به درد تحلیل شما نمیخورد؛ اگر ما و آمریکا و چین ساختار ژنتیک نزدیک به هم داریم، معنا ندارد که آمریکا ویروسی آسیب زا برای ساختار ژنتیک خود تولید و گسترش دهد! امروزه به کمک تکنولوژی تنها با چند کلیک اطلاعات مورد نیاز در رابطه با وضعیت کارها و میزان پیشرفت امور شرکت در اختیار مدیران قرار میگیرد. آیا این به مثابه در اختیار گذاشتن کل اطلاعات کشور؛ اعم از اطلاعات مراکز مهم و حساس نیست؟ از جمله کاربردهای روزمرهٔ سیستمهای فازی در هوش مصنوعی میتوان به دندهٔ اتوماتیک اتومبیلها، کنترل محیط خودرو، دستگاههای فتوکپی، دوربینهای عکاسی و فیلمبرداری، تلویزیون، مایکرویو، یخچال، تُستر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، تهویهٔ مطبوع، خشککن، رطوبتساز و … یادگیری ماشین یکی از آنهاست، و یادگیری عمیق یکی از آن تکنیکهای یادگیری ماشین است. سیستم هوش مصنوعی اطلاعات را از رادار ماشین دوربینهای نصب شده روی آن، GPS و سرویسهای ابری جمعآوری میکند تا سیگنالهایی که ماشین را کنترل میکنند تولید نماید. باعث از میان برداشته شدن مشاغلی شوند که عملاً بهوسیله ابزارهای متکی بر اینترنت اشیاء قادر به انجام آن هستند (مانند نظارت بر تجهیزات و بررسی محمولهها).

از بارزترین مشکلات سیستم پردازش تصویر که میتوان به آن اشاره نمود، عدم امکان تشخیص ابتدای تقاطع و صف ترافیک است، به گونه ای که خودروها بلوکهای ابتدایی را کاملا پر نکرده باشند، که همین امر کنترل دقیق ترافیک را امکانپذیر نخواهد ساخت. در هر صورت نیازی نیست که بازدیدکننده دستگاه را لمس کند و همچنین برای صاحبخانه نیازی به بیرون آمدن و ضدعفونی کردن زنگ درب نیست. همچنین میتوانید بهطور موقت نرمافزار ضد ویروس و سایر برنامهها را از حالتِ بهروز رسانیِ خودکار خارج کنید. اما اگر برای اتصال به اینترنت مجبور هستید از وایفای استفاده کنید (برای مثال از تبلت، مک بوک و لپتاپهایی استفاده میکنید که خروجی اترنت ندارند)، سعی کنید دستگاههایی مثل مایکرویو را خاموش کنید و سایر دستگاههایی که به اینترنت متصل هستند را قطع کنید و چیزهایی که موجب تداخل میشوند را کاهش دهید.

با پیشرفتهایی که در حوزه یادگیری ماشینی و علم تجزیهوتحلیل رخ داده است، همچنین با دسترسیهایی که امروزه ما به مقادیر متنوع و گستردهای از دادههای ذخیرهشده در فضای ابری پیدا کردهایم، حال کسبوکارها میتوانند بسیار سریعتر و راحتتر به درک و بینش صحیحتری از اطلاعات دست پیدا کرده و اقدام به جمعآوری دادههای دلخواه خود کنند. درنتیجه، دستیابی به چنین حوزههای نوینی از تکنولوژی که حاصل ترکیب بلاک چین با دیگر عرصهها است، بیشتر از همه به نفع مدیران، تولیدکنندگان حرفهای و همچنین رهبران عرصه بازاریابی خواهد بود. استفاده از یک الگوی تعاملی همتا به همتا (Pree-to-peer) جهت پردازش هزاران تراکنش بین دستگاههای مختلف، هزینههای مربوط به نصب و نگهداری مراکز اطلاعات مرکزی بزرگ را به میزان قابلتوجهی کاهش داده و البته بار محاسباتی و ذخیرهسازی را نیز بین میلیونها دستگاهی که تشکیلدهنده شبکههای اینترنت اشیاء هستند، توزیع میکند.

بخوان  برای گفتن این کردار به کار گرفته است 1 بیتی

همچنین بخوانید: دیپر نتورک (Deeper Network) چیست؟ بیشتر بخوانید: آکاش نتورک (Akash) چیست ؟ همچنین بخوانید: جسمی کوین (JASMY) چیست؟ همچنین بخوانید: کازماس (Cosmos) چیست؟ همچنین با تکیهبر بلاک چین میتوان قابلیت توسعه معاملات و همکاری بین پروژهها را نیز فراهم کرد. فناوری بلاک چین از مدلی از امنیت برخوردار است که بر اساس آن این قابلیت را دارد تا تراکنشهای رمزگذاری شدهای که توسط یک فرد مورد اعتماد ایجادشدهاند را حین ارسال و ذخیره اطلاعات تأیید کنند. صرفه جویی در زمان و انرژی: بدیهی است که داشتن اطلاعات بیشتر به تصمیم گیری بهتر کمک می کند. این سیستمها عمدتا برای جمع آوری و تبادل اطلاعات بین این اشیا طراحی شده اند. داده های جمع آوری شده توسط اینترنت اشیاء، یا به ابر ارسال می شوند تا بصورت محلی آنالیز یا تحلیل شوند.

البته این تکنولوژی نوپا ممکن است معایبی نیز داشته باشد که با ارائه راهکارهای متنوع می توان آن ها را برطرف کرده و از آن برای رشد و پیشرفت در زمینه های گوناگون سایت 1biti زندگی بهره برد. ترافیک یک معضل دامنه دار و پرحاشیه است که رفع آن نیازمند استراتژی ها و تاکتیک های علمی و کاربردی است. در حقیقت این مانع این است IoT عمدتاً به اپلیکیشن های متمرکز وابسته است. حقیقت آن است که در حال حاضر سازمانهایی نظیر شورای عالی فناوری اطلاعات، شورای عالی انفورماتیک، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، شورای عالی اطلاع رسانی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش های بنیادی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و … سازمان EMS که منبع اصلی دادههای مربوط به روباتیک در اتحادیه اروپا تلقی میشود، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ محدود به کشورهای منتخب اروپایی شده است. او در ادامه کار، ماشینها را با مغز انسان مقایسه کرد که اگر مغز انسان به جای گوشت و عصب، از ابزارها و سیم ساخته شده بود چه اتفاقی میافتاد و توانایی ماشینها را با توجه به ذهن انسان توصیف کرد و درنهایت عنوان کرد ماشین، میتواند فکر کند.

اینترنت اشیا (IOT) شبکه ای از اشیاء فیزیکی، دستگاه ها، وسایل نقلیه، ساختمان ها و دیگر مواردی هستند که در سیستمهایی متشکل از الکترونیک، نرم افزار ، سنسورها و اتصال به شبکه، تعبیه شده اند. ضمناً یکی از تواناییهای هیجانانگیز بلاک چین، حفظ یک دفتر کل غیرمتمرکز و پیشرفته برای هر تراکنش شبکه است. لجستیک و زنجیره های تأمین پیشرفته با استفاده از سیستمهای تصمیمگیری خبره به وجود میآیند. او در صنایع مختلف و متعددی چون نرم افزار، سخت افزار، مخابرات بی سیم و شرکت های رسانه ای زیادی سرمایه گذاری کرده است. بیشازحد به هم متصل شدهاند، سیستمهای دیجیتال میتوانند هرگونه تعامل بین چیزهای مختلفی که به هم متصل هستند را ضبط و تنظیم کرده و بر روی آنها نظارت داشته باشند. برای همین است که همیشه ژستِ رادیکال بهخودش میگیرد، اما اثراتش درعمل هیچگاه زیرِ همهچیز نمیزنند: اوبر ادعایش این است که «انقلابی» در تجربۀ تاکسیگرفتن ایجاد کرده است، اما واقعیت این است که این تجربه تاحدزیادی بههمانشکل قبل باقی مانده است. در حقیقت دسترسی به فناوری حسگرهای کمهزینه و کممصرف، یکی از مهمترین فناوریهایی بوده که در دسترسی کنونی ما به اینترنت اشیاء، نقش غیرقابلانکاری را ایفا کرده است.

بخوان  جدیدترین تکنولوژی های پزشکی سال‌ های اخیر رادطب | 1biti
رابرت ویلیامز کارگری در کمپانی فورد بود که در کنار یک ربات اتوماتیک در بخش تولید کار میکرد. بازخوانی وقایع آن روزها نشان میدهد که آذری جهرمی هم کاهش سرعت اینترنت در کشور ناشی از افزایش مصرف کاربران را تایید میکرد. اگر جلسات کاری و نحوه برگزار کردن آنها بیش از حد زمانتان را در طول روز به خود اختصاص می دهند، در واقع باید به شما بگوییم که می توانید با راه حلی ساده مشکلتان را برطرف کنید. باعث افزایش مهارت توسعهدهندگانی شود که میتوانند موانع پیش روی بلاک چین را که مانع ارائه یک راه خوب برای اینترنت اشیاء (مانند ترویج بلاک چینهای خصوصی و بلاک چینهایی ماندگارتر) میشود را برطرف کنند. البته پیش از آنکه بلاک چین به طور کامل با اینترنت اشیاء ادغام شده و این مشکلات برطرف شوند، در قدم اول بایستی موانعی مثل پیچیدگیهای محاسباتی و همچنین سرعت پردازش تراکنشها در بلاک چینها، از میان برداشته شوند.

ازاینرو، حفظ حریم خصوصی نیز برای مواردی مثل ابزارهای پزشکی متکی بر اینترنت اشیاء یا برای مواردی که در آنها پای منافع عمومی در میان است، امری ضروری است. یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) شامل تکرارِ مداوم بر اساس آزمون و خطا است که ماشینها میتوانند در زمان کوتاه و تحت شرایط خاص (مانند قواعد یک بازی) و با هدفی مشخص (مانند برنده شدن در بازی شطرنج) انجام دهند. بخشهایی که هوش مصنوعی میتواند فرآیندهای قانونی را بهبود دهد، شامل اکتشاف و تحلیل بر اساس سابقه آن مورد حقوقی و همچنین رسیدن به استدلالهای قانونی بر اساس شناسایی شواهد مرتبط است.

از طرفی، فناوری بلاک چین نوعی از شفافیت را ارائه میدهد که بر اساس آن ماهیت مواردی مثلاینکه طرفین یک تراکنش چه افرادی هستند و دیگر موارد اینچنینی، قابل رؤیت است. ایفای نقش می کند که بر نرم افزار و سرویس ها تمرکز دارد. تمامی مشاهدات همراه با برچسب کلاسی خود به عنوان یک مجموعه داده شناخته می شوند. بلکه گرههای مختلفی وجود دارند که بر اساس یک مدل مشارکتی، چرخ دهندههای تمامی بلاک چین را به حرکت در میآورند. درواقع سیستم رمزگذاری بلاک چین به شکلی است که امکان بازنویسی یا دستکاری دادههای ثبتشده در این زنجیره را برای تمامی افراد غیرممکن میکند.

همچنین ضایعات را کاهش داده و خدمات را بهبود می بخشد، تولید و تحویل کالا و همچنین شفافیت در معاملات با استفاده از اینترنت اشیاء به آسانی انجام می پذیرد.استفاده از اینترنت اشیاء در صنایع مختلف سبب ایجاد شهرهای هوشمند می گردد و به شهروندان در کاهش مصرف انرژی کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این کار باعث میشود بیشترین نور با بهترین زاویه به صفحهها بتابد و انرژی بیشتری تولید شود. به اشتراکگذاری مالکیت و نگهداری از خودروهای سواری شخصی که این کار هزینههای حملونقل را شدیداً کاهش دهد. یکی از اصلی ترین ابزار واقعیت مجازی هدست و عینکهای واقعیت مجازی است که تاکنون مدل های مختلفی از آن ها عرضه شده است. اگرچه ایمپلنت های معمولی دندان یکی از بزرگترین اختراعات در سال های اخیر در دندانپزشکی است ، اما روش کاشت دندان به روش معمولی ممکن است برای برخی از نامزدها ایده آل نباشد. در این روش با نصب دوربینهای دیجیتال در نقاط ورودی هر تقاطع ، امکان تشخیص خودروها و وسایل نقلیه عبوری فراهم گشته و اطلاعات بدست آمده را می توان در تصمیم گیری لحاظ کرد.

در بسیاری از کشورها نهادهای ضدرقابتی وجود دارد تا هیچ ارائهدهندهی اینترنتی نتواند بازار را به انحصار خود درآورد. اساساً زمانی که اینترنت اشیاء بتواند فناوری بلاک چین را به شکلی بسیار ساده در خود ترکیب و پیادهسازی کند، بایستی از بسیاری از عرصههای کاربردی دیگر مثل زنجیره سهام نیز پشتیبانی کند؛ چراکه هماکنون اکثریت کسبوکارها بهنوعی به یکدیگر وابسته هستند و عدم پشتیبانی اینترنت اشیاء از این قابلیت، باعث عدم پذیرش آن توسط طیف گستردهای از حوزههای گوناگون خواهد شد. یک نمونه معروف از ماشین واکنشی Deep Blue است که توسط IBM در دهه 1990 به عنوان یک ابر رایانه شطرنج طراحی شد و استاد بزرگ بینالمللی گری کاسپاروف را در یک بازی شکست داد. اینترنت اشیاء در حوزه تجارت نیز بسیار پرکاربرد و ضروری می باشد.در اینترنت اشیاء، با نگاهی بر زمان واقعی چگونگی عملکرد سیستم های موجود در شرکت های تجاری، می توان روند انجام امور از جمله عملکرد ماشین ها و تأمین عملیات زنجیره ای و لجستیک را تحت کنترل قرار داد.

بخوان  اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار می کند؟ 1 بیتی

که آن یک خط T1 بود که به ۱۷۰ شبکه کوچک تر تقسیم شده بود و با سرعت ۱.۵۴۴مگابیت در ثانیه عمل می کرد. همچنین، بلاک چین قادر است تا برخی موارد امنیتی دیگر مثل یک لایه حفاظتی رمزگذاری شده، حذف یک مورد شکست (single case of failure) و توانایی تشخیص فوری اتصالات ضعیف در کل سیستم را به شبکه اضافه کند. این توانایی در ارائه توصیه ها، آن را از کارهای تشخیص تصویر متمایز می کند. این کسبوکارها در حال حاضر این توانایی را دارند تا از بلاک چین استفاده کنند و اگر در آیندهای نزدیک بلاک چینها نیز قادر به تعامل با یکدیگر باشند، بهزودی میتوانند همزمان با چند بلاک چین در تعامل باشند.

دستگاه های موجو در اینترنت اشیاء با اتصال به یک دروازه اینترنت یا دستگاه لبه دیگر، داده های سنسوری را که جمع آوری می کنند، به اشتراک می گذارند. این باعث میشود این نوع نرمافزار هوش مصنوعی برای شرکتهایی که نیاز به پیشرفت سریع دارند بسیار مفید است. باعث کاهش اشتغال در شرکتهایی مثل زیپ کار (ZipCar)، اوبر (Uber) و ایر بی ان بی (Airbnb) شود که عملاً نقش واسطه را دارند. سیستم Scats با توجه به معایبی که دارد ، به تنهایی برای زمان بندی چراغ های راهنمایی کافی نمی باشد . به دلیل اتصال اشیاء به صورت دیجیتالی و مرکزی با زیرساخت های بی سیم، اتوماسیون و کنترل دستگاه ها به آسانی انجام پذیر خواهد بود. اتوماسیون و کنترل: خودکارسازی وظایف به بهبود کیفیت خدمات یک تجارت کمک می کند و نیاز به مداخله انسانی را کاهش می دهد. اینترنت اشیاء یک تکنولوژی جدید و بسیار کاربردی می باشد که با استفاده از آن می توان در وقت و هزینه ها صرفه جویی کرده و یک زندگی هوشمندانه و آسان را تجربه کرد. این مفهوم نشان دهنده این است که اساساً هیچ رایانه مرکزی کنترل کنندهای وجود ندارد که وظیفه نگهداری و نظارت بر کل زنجیره بلاکی را بر عهده داشته باشد.

در این گزارش به بیان دو راهبرد مهم این وزارتخانه برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات می پردازیم. او میگوید: «موتورهای جستوجوی بزرگ با قوانین سختگیرانه ضدانحصارطلبی مواجه میشوند که به طور سیستماتیک از اطلاعات جستوجو شده برای تولید محتوایی که ترافیک اینترنتی غیرقابل رقابت ایجاد کند، جلوگیری خواهند کرد.» «دن هایز» شرکت بزرگ آمریکایی فعال در عرصه تکنولوژی، رسانه و ارتباطات PwC معتقد است توسعه شبکه ۵G در سال میلادی جدید با سرعتی بیش از آنچه تصور میشود، رشد خواهد کرد. درواقع این سطح از نوآوری خلاقانه که توسط متخصصان پیشروی حوزه بلاک چین انجام شده است، کاربردهای جدیدی از بلاک چین را به وجود آورده تا شاهد استفاده از این فناوری در صنایع و حوزههای کلیدی نیز باشیم.