دانشمندان می‌گویند بشر باید برای رویارویی با بیگانگان آماده باشد

کشف بالق حیاتوه میکروبی احتمالاً انواع مختلفی از اطلاعات را در پی کشف حیات هوشمند ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که ما هنوز کاملاً برای یک حیات هوشمند آماده نیستیم.

این گروه پژوهشی احساس می‌کند که در صورت شناسایی اطلاعات بیگانه، توجه محدود به عواقب آن است.

یک گروه از پژوهشگران دانشگاه «سنت اندروز» در اسلند می‌خواهند طرحی را تنظیم کنند که در صورت حمله با بیگانگان در زمین باید چه کاری انجام شود.

وی افزود: ما باید دانش تخصصی خود را نه تنها برای ارزیابی شواهد، بلکه در نظر گرفتن واکنش اجتماعی انسانی هماهنگ کنیم و زمان انجام این کار هم‌اکنون است.

آنها با کمک های مالی از سراسر جهان به ارزیابی معاهدات و پروتکل های محکم و همچنین شواهدی از تمدن های هوشمند خواهند پرداخت.

در حالی که سازمان‌ها و نهادها برای مقابله با یک سیارک به زمین ایجاد کرده‌اند، هیچ چیز مشابهی در حیات فرازمینی وجود ندارد.

دکتر جان الیوت(John Elliott) دانشمند و هماهنگ کننده مرکز SETI می‌گوید: داستان‌های علمی-تخیلی مملو از کاوش‌های تأثیر بر جامعه بشری پس از کشف و حتی تهدید با زندگی یا هوش کامپیوتر در جای دیگری از کیهان است، اما ما باید از تفکر در جامعه استفاده کنیم. تأثیر آن بر بشریت فراتر برویم.

کار مقدماتی آنها در یک مرکز پژوهشی جدید در دانشگاه سنت اندروز انجام خواهد شد که به جستجوی هوش فرازمینی(SETI) اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان نمی‌خواهند در مورد احتمال وجود حیات فرازمینی محافظه کار باشند و می‌گویند بشر از همین حالا باید خود را برای رویارویی با بیگانگان آماده کند.

بخوان  سرویس گوگل آنالیتیکس در مسیر ممنوعیت

ذرات کوانتومی، مانند فوتون‌های نور، می‌شوند و در صورت برخورد با هر نوع تداخلی، مانند میدان گرانشی به راحتی شکسته می‌شوند.

با این حال مشخص می شود که این کوانتا (جمع کوانتوم) می تواند در صدها هزار سال نوری سفر کند که معادل فاصله بیشتری از کل کهکشان راه شیری است. این تا حد زیادی به دلیل کوچک بودن چگالی متوسط ​​​​ماده در فضایی است که احتمال انحراف یک ذره کوانتومی را می‌دهد.

انتهای پیام



منبع فرآیند کامل جستجوی شواهد، تشخیص، تجزیه و تحلیل و تفسیر الگوهای زبانی و مدیریت پاسخ بالقوه را مدیریت خواهد کرد. آنها با دانشگاهیان در علوم مختلف و همچنین اعضای جامعه SETI کار خواهند کرد.

دکتر الیوت می‌گوید: آیا هرگز پیامی از بیگانگان دریافت می‌کند؟ نمی‌دانیم. همچنین نمی‌دانیم چه زمانی این اتفاق می‌افتد. اما می‌دانیم که نمی‌توانیم برای رویدادی که فردا امکان پذیر است، از نظر علمی، اجتماعی و سیاسی آماده باشیم.

اکنون این گردهمایی موسوم به “SETI Post-Detection” اولین خانه دائمی را برای توسعه یک بررسی برای آنچه پس از دریافت رادیویی بیگانه اتفاق می‌افتد، می‌کند.

ناسا در ماه ژوئن اعلام کرد که اولین مطالعه خود را در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس(UAP) معروف به یوفو(UFO) آغاز کرده است.

این در حال حاضر تنها یک حدس و گمان است، اما این تحقیقات نشان می دهد که زندگی را به متخصصان می دهد که باید به دنبال آن باشند.

وی ادامه داد: اسکن دلایل احتمالی خارج از زمین برای تشخیص زبانی و پیوسته معنا، فرآیند پیچیده و زمان‌بر است که در آن دانش ما در مراحل متعددی در فرا زمینی‌ها باعث پیشرفت می‌شود.

بخوان  ابداع دستگاه انقلابی در تشخیص سرطان پوست

یک مطالعه در ماه ژوئیه نشان داد که بیگانگان می‌توانند با استفاده از ارتباطات کوانتومی پیام‌هایی را از طریق فضای میان‌ستاره‌ای ارسال کنند.

پژوهشگران ادعا می‌کنند در حال حاضر هیچ جرم شناخته شده‌ای وجود ندارد که به طور طبیعی پیام‌های کوانتومی را که می‌تواند با سیگنال‌های بیگانه اشتباه گرفته شود، منتقل کند.

مطالعات در طول 9 ماه به بررسی داده‌های فعلی در مورد UAPها می‌پردازند و مشخص می‌کنند که کدام رویت‌ها به طور طبیعی رخ می‌دهند یا کدام یک از آنها ارزش بیشتری را ندارند.

همچنین با برنامه‌ریزی‌ها در زمینه رمزگشایی پیام‌های سیاسی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، قوانین فضایی، قوانین و مقررات و راهکارهای تأثیرگذاری اجتماعی هماهنگ می‌شوند تا به رفع شکاف اطلاعات سیاسی آن کمک کنند.

به گفته پژوهشگران، سطوحی که می‌توان با استفاده از کوانتا با سرعت بالا به طور معمول منتقل کرد، می‌تواند آن را به روشی مناسب برای ارتباط با سایر اشکال حیات تبدیل کند.

گروهی از دانشگاه ادینبرو(Edinburgh) محاسباتی را بر روی حرکت پرتوهای ایکس در فضای خالی انجام دادند تا ببینند آیا با مشکلی مواجه می شوند یا خیر.

می‌گویند: در اصل، باید به جایی برسیم که پژوهشگران تصمیم بگیرند کوانتومی را که از یک جرم اخترفیزیکی می‌آید یا حتی یک سیگنال هوشمند از تمدن یک فرازمینی را تشخیص داد.

می‌گویند، زمین باید از همین حالا قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای رویارویی با بیگانگان آماده شود.

پژوهشگران نوشتند: به دلیل کشف هزاران سیاره در اطراف ستاره‌های دور در کهکشان خودمان و نزدیک‌تر به زمین، از طریق کاوش در جهان‌های شبیه مریخ و زهره، علاقه اجتماعی به طور قابل توجهی برای شناسایی حیات در گذشته یا حال افزایش یافته است.

بخوان  حواشی نوزادی که از اسپرم منجمد شده در سال ۱۹۹۶ به دنیا آمد