دانش یک گام به ساخت خورشید مصنوعی روی زمین نزدیک شدند

آزمایشگاه آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور در روز ۵ دسامبر، از ۱۹۲ پرتوی لیزر استفاده شد تا در مجموع ۲.۰۵ مگاژول(MJ) انرژی فرانفش را به یک گلوله کوچک سوخت برودتی تحویل دهنده که به نوبه خود ۳.۱۵ مگاژول انرژی خروجی همجوشی تولید کرد. . به عبارت دیگر، واکنش همجوشی بیشتر به مقدار انرژی لیزری که برای حرکت آن استفاده می شود، تولید می کند.

همجوشی هسته‌ای، یک فرآیند تولید انرژی است که انرژی خورشید را تامین می‌کند و تحقیقات به دنبال شبیه‌سازی آن روی زمین به منظور دستیابی به انرژی پاک و در عین حال بی‌پایان هستند. اما مشکل این است که این روند افزایش نسبت به میزان تولید، مصرف می‌کرد.

اعلام بزرگترین تاریخ در حوزه همجوشی هسته‌ای

برای ایجاد احتراق همجوشی، انرژی مرکز احتراق ملی آمریکا درون یک کپسول به نام hohlra به اشعه ایکس تبدیل می شود که سپس این کپسول، سوخت را فشرده می کند تا منفجر شود و پلاسمای با بالا کند و فشار بالا ایجاد کند.

در فرآیند همجوشی هسته‌ای، دو هسته با هم ترکیب می‌شوند و یک هسته سنگین‌تر را می‌دهند و مقدار زیادی انرژی آزاد می‌کنند. این چیزی است که برای اولین بار در یک محیط آزمایشگاهی در تاریخ پنج دسامبر در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور(LLNL) متعلق به وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا به دست آمد.

وی افزود: دولت رئیس جمهور جمهوری اسلامی باید از تحقیقات ما حمایت کند که مانند تیم NIF در سطح جهانی پیشرو هستند و کارشان به ما کمک می کند پیچیده ترین و مهم ترین مشکلات بشریت را مانند ارائه قدرت پاک برای مبارزه با تغییرات آب و هوا حل کنیم.

بخوان  داروی درمان دارویی یکی از تهاجمی‌ترین انواع سرطان پستان غلبه کردند

جنیفر گرولم، وزیر انرژی ایالات متحده گفت: این یک برجسته برای پژوهشگران و متخصصان احتراق ملی است که احتراق همجوشی را به قطعیت تبدیل کرده است و این نقطه عطف بدون شک جرقه اکتشافات بیشتر خواهد بود.

تاسیسات احتراق ملی به اندازه یک ورزشگاه است که در لیورمور کالیفرنیا واقع شده است و بزرگترین و پرانرژی‌ترین سامانه لیزری جهان است. این دستگاه از پرتوهای لیزری قوی برای ایجاد دما و فشار استفاده می‌کند که در هسته استارگان و سیارات غول‌پیکر و داخل سلاح‌های هسته‌ای در حال انفجار وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وزارت انرژی ایالات متحده و اداره امنیت ملی هسته‌ای این کشور اولین احتراق همجوشی را اعلام کردند. بنا بر گزارش‌ها، این پیشرفت می‌تواند راه را برای پیشرفت در دفاع ملی و آینده قدرت پاک هموار کند.

انتهای پیام



منبع

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا یک شرکت مهم در گداخته است که یک آزمایشگاه را در کالیفرنیا طی آن گزارش کرده است تا انرژی بیشتری نسبت به ورودی انرژی این فرآیند به دست آورد.

احتراق همجوشی نقطه‌ای است که در آن یک واکنش همجوشی هسته‌ای، خودپایدار می‌شود. هر اتفاقی می‌افتد که انرژی ناشی از واکنش‌های همجوشی است، سوخت را با سرعت بیشتری نسبت به مکانیزم‌هایی که آن را خنک می‌کنند، گرم می‌کند. در این مرحله، انرژی نیاز برای گرم کردن سوخت تا همجوشی دیگر مورد نیاز نیست.

آزمایشگاه آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور در دهه ۱۹۶۰ این فرضیه را از لیزر می‌توان برای القای همجوشی در محیط آزمایشگاهی استفاده کرد. آنها اقدام به ساخت مجموعه‌ای از سیستم‌های لیزری قوی‌تر کردند که به تأسیسات احتراق ملی(NIF) معروف شد که برای این آزمایش همجوشی جدید مورد استفاده قرار گرفت.

بخوان  اولین مسابقه جت‌پک جهان برگزار می‌شود