درآمدزایی ۱۵ میلیارد دلاری ربات‌های انسان‌نما در ۱۵ سال آینده

شرکت سرمایه‌گذاری مشهور «گلدمن ساکس» گزارش داده است که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند ظرف ۱۵ سال آینده ۴ میلیارد دلار درآمد ایجاد کنند.

تحلیلگران این موسسه این افزایش را به افزایش ربات‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته در صنایع خرده‌فروشی و پزشکی نسبت می‌دهند. با این حال، بازار در حال حاضر به دلیل تحقیق و توسعه که باید به رباتیک اختصاص داده شود، عقب مانده است.

اپتیموس در ابتدا با هدف جایگزینی با انسان‌هایی است که کارهای یکنواخت یا خطرناک انجام می‌دهند، طراحی می‌شوند.

گلدمن ساکس می‌گوید با پیشرفت فناوری و کاربردی‌تر شدن مهندسی ربات‌ها نمی‌توان گفت که این بخش تا کجا توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از الکترک، گزارش جدید شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs) نشان می‌دهد که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند طی ۱۵ سال آینده کسب‌وکار کنند و کاری داشته باشند که سالانه ۱۵۴ دلار درآمد داشته باشند. این عدد به اندازه بازار خودروهای برقی و خودروی چشمگیر است که می‌توان در مدت زمان کوتاهی به آن دست یافت.

انتهای پیام



منبع

به عنوان یک نشانه از این موضوع نیز می‌توان به نقل قولی از ایلان ماسک در گذشته اشاره کرد که به عنوان مدیر عامل تسلا گفته بود که صنعت ربات در نهایت ممکن است بیش از خودروهای تسلا درآمد داشته باشد.

این فناور میلیاردر در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ از ربات انسان‌نمای اپتیموس خود به همراه ویژگی احضار هوشمند بهبود یافته خودروی تسلا رونمایی کرد.

طبق گزارش های اخیر موسسه Markets and Markets، ارزش بازار ربات انسان‌نما در سال ۲۰۲ به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۷ به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد.

بخوان  افزونه‌های ChatGPT کروم عمدتاً ناخواسته هستند - اما من 4 مورد را ارزش نصب پیدا کردم

گلدمن ساکس، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی است که بخش عمده ای از فعالیت های آن در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت سرمایه گذاری، همچنین مبادلات کالا، سهام بهادار، شرکت ها و همچنین مدیریت سرمایه های سرمایه گذاری مشترک است.

اما آیا واقعاً ما در مرحله‌ای هستیم که ربات‌ها در صنایع ما به کار گرفته می‌شوند؟

پیش از این در سال ۲۰۲۱، ماسک در اولین رویداد افتتاحیه این ربات گفت که اپتیموس با استفاده از حسگرها و تراشه‌های مشابه خودروهای خودران ساخته شده است. قد آن 110 سانتی‌متر است و در قسمت سر یک صفحه نمایش داده می‌شود که اطلاعات مربوط به آن را نشان می‌دهد.

گلدمن ساکس از رونمایی جدید شرکت تسلا از ربات انساننمای خود موسوم به اپتیموس(Optimus) برای تهیه و ارائه این گزارش الهام گرفته است.

اگر طراحی محصول، موارد استفاده، فناوری، مقرون به صرفه بودن و پذیرش اطلاعات عمومی به طور کامل تشخیص داده شود، ما تا سال ۲۰۳۵ یک بازار به ارزش ۱۵۲ میلیارد دلار می‌رسد. سال 2021) متصور هستیم که نشان می‌دهد می‌توان از سال 2018، افراد زیادی را تولید و مراقبت کرد.

رونمایی از نمونه اولیه ربات انسان‌نمای تسلا دوباره بحث‌هایی را در مورد فرصت‌های مالی چنین نوآوری برانگیخته است. در این گزارش آمده است: سرمایه‌گذاری برای ربات‌های انسان‌نما بسیار قابل توجه است. تخمین می‌زنیم که در 10 تا 15 سال، حجم بازار حداقل شش میلیارد دلار برای شکاف‌افزار تولیدکنندگان کارمندان ایالات متحده آمریکا تا سال 2020 به دست آمد.

سر این ربات میزبان دوربین‌های سیستم خودروهای خودروهای تسلا است تنها ۵۷ وزن دارد اما می‌توان ۶۸، بلند و ۲۰ وزن را حمل کرد. همچنین می‌تواند با سرعت هشت کیلومتر در ساعت کند.

بخوان  واتساپ از ماه آینده بر روی نسخه‌های قدیمی آیفون کار نخواهد کرد

طبق گزارش‌ها، کارخانه تسلا مستقر در تگزاس متعلق به ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان در حال بررسی برنامه‌های بلندپروازانه برای استفاده از هزاران ربات انسان‌نما در کارخانه‌های خود و هدف نهایی آن نیز تولید میلیون‌ها ربات و فروش آن در سراسر جهان است.