درمان با نوشابه رژیمی!

انتهای پیام



منبع

تحقیقات این مطالعه در مجله «Nature» منتشر شد.

نتایج این مطالعه مضر سوکرالوز برای انسان را نشان نمی‌دهد، بنابراین لازم نیست از تغییر رژیم غذایی خود فکر کنید.

بیماری‌های خودایمنی زمانی رخ می‌دهند که سیستم دفاعی داخلی بدن برای محافظت از بدن، به طور تصادفی به بدن حمله می‌کند.

«اولیان بلاگی»، یکی دیگر از محققان این مطالعه می‌گوید: ما نشان می‌دهیم که یک شیرین‌کننده متداول به نام سوکرالوز، یک مولکول کاملاً بی‌اثر نیست و غیرمنتظره‌ای بر سیستم دارد. ما مشتاقیم تا بررسی کنیم که آیا انواع فرآیندهای سلولی دیگری وجود دارد که به طور مشابه بر این شیرین‌کننده‌ها تأثیر می‌گذارد. انسان‌هایی که خیلی طبیعی یا نسبتاً زیاد سوکرالوز مصرف می‌کنند، در سطحی به دست آمده در مطالعه قرار نخواهند گرفت. دوزهای آزمایش در محدوده مصرف توصیه شده بود، اما معادل نوشیدن شیرین حدود 30 فنجان قهوه در روز یا 10 قوطی نوشیدنی رژیمی است.

اولین اعلام و مطالعه روی شیرین‌کننده‌های مصنوعی که معمولاً در نوشیدنی‌های رژیمی اثر می‌شود، غیرمنتظره‌ای برای سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، محققان مؤسسه فرانسوی کریک در لندن (موسسه فرانسیس کریک) دریافت می کنند که مصرف مقدار زیادی شکرالوز (شیرین کننده مصنوعی) باعث فعال شدن سلول های T – نوعی گلبول سفید – در موش ها می شود و در حالی که ممکن است در ابتدا یک چیز نگران کننده به نظر برسد. برسد، تحقیقات از این یافته ها هیجان انگیز هستند.

اگر مشخص شود که شیرین‌کننده‌های مشابهی در انسان وجود دارد، می‌توان آن را برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات خودایمنی، از موارد بیماری‌هایی مانند یک نوع مصرف کرد.

بخوان  فضانوردان ایستگاه فضایی چگونه زمان تحویل سال نو را می‌فهمند؟

محققان امیدوارند که یافته‌های آن‌ها به روش‌های درمانی برای استفاده از دوزهای درمانی بسیار بالاتر سوکرالوز در مصرف داروها کمک کنند.

سوکرالوز یک شیرین‌کننده طبیعی حدود ۶۰۰ برابر شیرین‌تر از شکر است و معمولاً در غذاها و نوشیدنی‌ها می‌شود. با این حال، آن بر بدن هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

«کارن و وسدن»، محقق ارشد این مطالعه، می‌گوید: این یافته‌های اولیه در افراد ثابت می‌شود، روزی می‌تواند راهی را برای محدود کردن برخی از شرایط استفاده از شرایط خودایمنی ارائه دهد.