درمان بیماری‌های قلبی-عروقی با چاپ سه‌بعدی رگهای خونی

نتایج این پژوهش در مجله Science Advances منتشر شده است.

پژوهشگران آمریکایی، جوهر زیستی هیدروژلی دوشبکه‌ای ساخته‌اند که می‌توانند مجاری و رگ‌ها را در بافت زنده، چاپ سه‌بعدی کند و درمانی برای بیماری‌های قلبی-عروقی باشد.

رگ‌های خونی که خون، مواد مغذی و مواد مغذی را حمل می‌کنند، می‌توانند در بیماران مبتلا به CVD، با یا مسدود شوند که در نهایت می‌توانند باعث بروز مشکلات متعددی شوند. گفتنی است که بیماری قلبی-عروقی گاهی اوقات باعث مرگ می شود.

این گروه از پژوهشگران، یک جوهر زیستی هیدروژلی دوشبکه‌ای تولید می‌کند که می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های اتصال پلیمرهای طبیعی، مجاری را در بافت زنده چاپ کند. این مجراها علاوه بر انقباض قوی، اتساع، نفوذ پذیری و عملکرد قابل مقایسه با مهم طبیعی، دارای ویژگی های فیزیولوژیکی رگهای خونی هستند. پژوهشگران همچنین پتانسیل از این روش استفاده می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت دیلی، بیماری قلبی-عروقی (CVD) هر بیماری را توصیف می‌کند که بر سیستم گردش خون تأثیر می‌گذارد. به ویژه بیماری‌های قلبی، بیماری‌های درمان بر مغز و کلیه و بیماری‌های محیطی در این دسته از بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

کالج قلب و کشور آمریکا می‌گوید، رفتارهای سبک زندگی نامناسب بزرگترین علت مرگ و ناتوانی در ایالات متحده آمریکا است. عواملی مانند استعمال دخانیات، چاقی، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب تاثیر زیادی بر خطرات بیماری قلبی دارند.

دکتر شرایک ژانگ از بخش مهندسی پزشکی بیمارستان بریگهام و زنان و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: پزشکی که ما چاپ کرده‌ایم، دقیقاً از مکانیک رگهای طبیعی تقلید می‌کنند. این پژوهش، پتانسیل چنین مجراهایی را می‌دهد که به عنوان مدل‌های پزشکی برای پیوند در جراحی‌های درمانی، سایر پژوهش‌ها و کاربردهای کاربردی زیست‌پزشکی عمل می‌کنند.

بخوان  ابداع "سیمان آنتی بیوتیکی" برای جلوگیری از عفونت استخوان

انتهای پیام



منبع

بر اساس آمارها، هر 34 یک نفر در ایالات متحده بر اثر بیماری های قلبی-عروقی جان خود را از دست می دهد. همچنین، بیماری بیماری زنان دلیل اصلی مرگ برای مردان و برای اعضای اکثریت گروه‌های نژادی و قومی است.

پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان، چاپ زیستی سه‌بعدی بافت‌های بدنی را با نشانه‌های عملکردی و مکانیکی برای رفع این بهبود مشکلات داده‌اند.