درمان بیماری‌های چشمی با ابداع فناوری جدید تصویربرداری

برای انجام یک نقشه برداری نوری از شبکیه، محققان یک دوربین OCT جدید ایجاد کرده اند که به یک اپراتور اجازه می‌دهد تا مکان‌های بیشتری را نسبت به سایر روش‌های تصویربرداری نوری روی شبکیه تصویرپردازی کند.

منبع:  ارم نیوز 



منبع

این محقق در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی توضیح داد: اگر بتوانیم تشخیص دهیم که آیا عملکرد شبکیه در حال بهبود یا بدتر شدن سریع‌تر از آزمایش‌های معمولی مانند نمودار‌های چشمی است، این امر توسعه درمان‌ها را تا حد زیادی سرعت می‌بخشد.

در حال حاضر، محققان قصد دارند کارآزمایی‌هایی را برای نشان دادن اثربخشی این روش برای اختلال عملکرد مرتبط با بیماری‌های شبکیه انجام دهند.

در طول آزمایش، محققان توانستند داده‌ها را در عرض ۱۰ دقیقه به‌دست آورند، آن‌ها را پردازش کرده و در عرض ۲ تا ۳ دقیقه به نتایج دست پیدا کنند.

راوی گونال، عضودانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشته، گفت: «اپتیک از تجهیزات گران‌قیمتی استفاده می‌کند که نیاز به مداخله بسیاری از متخصصان برای تولید مقادیر انبوه داده دارد، در حالی که نوآوری ما در حال کار بر روی روش ارزان‌تری برای انجام این کار است»..

بیماری‌های شبکیه مانند دژنراسیون ماکولا و رتینوپاتی دیابتی، عملکرد شبکیه را به‌گونه‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهند که بینایی را کاهش می‌دهد و در صورت عدم درمان می‌تواند به کوری تبدیل شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایالات متحده یک فناوری تصویربرداری جدید برای اندازه گیری فعالیت عملکردی نور القا شده در شبکیه ایجاد کرده اند که می‌تواند به سرعت بخشیدن به توسعه درمان‌های جدید برای بیماری‌های چشمی کمک کند.

بخوان  با فناوری جدید اپل، زیر باران هم می‎توانید با گوشی خود کار و تایپ کنید

گونال گفت: «زمانی که ما از یک سیستم اپتیک تطبیقی ​​برای انجام اندازه‌گیری‌های اپتیک شبکیه استفاده می‌کنیم، آزمایش می‌تواند نیم روز طول بکشد و منجر به تولید یک ترابایت داده شود که حداقل به یک یا دو روز زمان نیاز دارد تا پردازش شود.»

اسکن توموگرافی انسجام نوری (OCT) تغییرات ظریفی را در شکل نورون‌هایی که سیگنال‌ها را در شبکیه ایجاد یا منتقل می‌کنند، نشان می‌دهد.

گونال افزود: «اگرچه توموگرافی انسجام نوری می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در مورد جداشدگی شبکیه در اختیار پزشکان قرار دهد، اما تأثیر واقعی آن احتمالاً آزمایش‌های بالینی درمان‌های جدید بیماری‌های شبکیه را تسریع می‌کند».