درمان تروما با کمک کرم‌های لوله‌های کوچک

کیاسک می‌گوید: به نظر می‌رسید که آنها در خواب زمستانی هستند و این چیزی است که پیش از این برای این موجود زنده در نظر گرفته نشده بود. ما شروع به بررسی آنچه برای این ارگانیسم رخ می دهد، انجام می دهیم و در حین آزمایش های ژنتیکی بر روی این مدل انجام می شود، دریافت می کنیم که دستکاری های خاصی وجود دارد که می توانم برای انجام آزمایش های ژنتیکی این موجودات در انجام سرمایه ها را انجام دهیم.

کی اسک گفت: ما دریافتیم که وقتی فریتین در این سلول‌ها ایجاد می‌کند و سپس آنها را در معرض هوا قرار می‌گیرند، محیط محافظتی ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

پزشک برای پیشبرد اهداف خود از کرم لوله‌ای نام کرم الگانس(Caenorhabditis elegans) استفاده کردند. این کرم استفاده زیادی در تحقیقات بیولوژیکی دارد.

او افزود: ما می‌توانیم نشان دهیم که می‌توان از یک سیستم بسیار ساده استفاده کرد و مسیرهای محافظتی در برابر سرما را که در سلول‌های پستانداران حفظ شد، شناسایی کرد. این کار به راه‌های گیاهی برای درمان سرمازدگی و به طور کلی بیماری‌های عصبی کمک می‌کند.

آنچه در طول کار خود تعیین می‌کند، تعیین می‌کند که سطح تولیدی را به نام فریتین (فریتین) افزایش دهد، که در آن ذخیره می‌شود، محافظتی قوی در برابر سرما ایجاد می‌کند. آنها تلاش کردند که سلول‌های پستانداران مانند سلول‌های عصبی که بسیار حساس هستند را وادار به ایجاد فریتین کنند.

کیاسک در این مورد توضیح می‌دهد: چند سال قبل، یک مطالعه نشان داد که برخی از مواد مغذی ناشی از سرما، محافظتی در برابر بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی ایجاد می‌کنند. بنابراین، اگر در خواب زمستانی فرو رفتید، چگونه از نورونها در برابر سرما کمک می‌کنید، ممکن است مسیرهای مرتبط با درمان بیماری‌های عصبی را نیز بیابید.

بخوان  جمع‌آوری بخاری آب سطح اقیانوس‌ها برای تامین آب آشامیدنی شهرهای ساحلی

با حفظ این کرم‌های کوچک در دمای چهار درجه سانتی‌گراد و سپس اندازه‌گیری طول عمر آنها، به این نتیجه رسیدند که کرم‌ها هفته‌ای بیشتر از موجوداتی که در یک روز معمولی پرورش داده شده بودند، عمر می‌کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، در مطالعه خود از یک کرم لوله‌های کوچک و همچنین سلول‌های عصبی ساخته شده‌اند که می‌توانند با بیماری‌ها، سفر در فضا و حتی چالش کشیدن کمک کنند.

گروهی از محققان در نورژ پروژه‌ای را برای بررسی نحوه واکنش‌های سلول‌های زنده به سرد شدن پیش می‌برد که ممکن است به درمان بیماران مبتلا به تروما و حتی مقابله با بیماری‌های عصبی کمک کند.

در حالی که تحقیقات مورد بحث ممکن است به تلاش‌ها برای کشف روش‌های استفاده از سردسازی برای کمک به داروهای ترومایی کمک کند، اما ممکن است برای درمان بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون نیز مناسب باشد.

رافال کیاسک (Rafal Ciosk)، استاد بخش زیست شناسی بیوشیمی و مولکولی در گروه زیستی دانشگاه اُسلو می‌گوید: این پروژه چند سال پیش به عنوان یک پروژه جاه‌طلبانه توسط یک دانشجوی ارشد آغاز شد و ما باید دانش‌آموزان را در واکنش‌های سرد را مطالعه کنیم. .