درمان سرطان با کف لاته، آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چه کسی فکرش را می‌کرد که یک فنجان لاته یا نوشیدن آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی را به درمان یکی از ترسناک‌ترین بیماری‌ها یعنی سرطان کمک کند؟ بله، درست خواند.

این پژوهش در مجله Advanced Science منتشر شده است.

دکتر جیمز بیرن و دکتر جیانلینگ بی از دانشگاه آیووا، یک مطالعه تحقیقاتی را انجام دادند که GeMها مستقیماً نمای بالاتری از آن را به تومورها می‌رسانند.

گروه تحقیقاتی در دانشگاه آیووا (Iowa) یک ماده زیست سازگار حبس کننده گاز آبداع کرده است که می تواند به بهبود کارایی پرتودرمانی و شیمی درمانی در درمان سرطان کمک کند.

بیرن و سایر پژوهشگران در موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، مرکز پزشکی بث دیکونز(Beth Deaconess) و دانشکده پزشکی هاروارد این مطالعه تحقیقاتی را به عنوان یک تحقیق چند نهادی انجام دادند.

دکتر بیرن می‌گوید یکی از جنبه‌هایی است که او را به وجد می‌آورد، ترکیبی از اصول زیست‌شناسی سرطان و موادی است که عامل بسیار مؤثری برای درمان سرطان ایجاد می‌کند.

بهینه سازی پاسخ به ایمنی درمانی

انتهای پیام



منبع

امروز جهان منتظر هنر آشپزی شگفت انگیزی است که به درمان بیماری های تهدید کننده زندگی با گازهای درمانی کمک کنند.

اجزای کمیت را تغییر می‌دهند و آزاد می‌شوند از موادی که کنترل می‌کنند. بیرن بیان می‌کند که قابل استفاده از این مواد برای درمان سرطان بسیار بالاست.

نکته جالب توجه این است که کفی که روی قهوه لاته تشکیل می‌شود، به همراه آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی الهام بخش این تحقیق و پیشرفت بوده است.

بخوان  رسمی است: مایکروسافت پایان ویندوز 7 و 8 را تایید کرد

گفتنی است تومورها و سلول‌های سرطانی پس از دریافت نسبت به درمان‌هایی از جمله ایمنی‌درمانی، شیمی درمانی و آسیب پرتودرمانی می‌شوند.

GeMsها برای پذیرش و سایر گازها به عنوان اجزای خود مهندسی معکوس شده‌اند. یک خامه‌زن یا کف‌ساز با اجزای ایمن و خوراکی برای تولید فوم GeMs در آزمایشگاه استفاده می‌شود. خامه‌زن یا کف‌ساز همان وسیله‌ای است که باریستاها برای تولید کف شیر از آن استفاده می‌کنند.

پیشرفت سرطان‌شناسی به عنوان چشمگیری پارادایم درمان سرطان را برای سال‌های آینده تغییر می‌دهد. مواد زیست سازگار موسوم به GeMs با استفاده از مواد کف کننده، غلیظ کننده و گاز تهیه می‌شوند.

بیرن، یار انکولوژی پرتوشناسی و یکی از اعضای مرکز جامع سرطان هولدن در دانشگاه آیووا، می‌گوید: چالش این است که چگونه یک دوز را می‌توان به روشی ایمان و کنترل کرد.

محققان می‌گویند، یک فوم حبس‌کننده گاز می‌تواند به عنوان یک عامل موثر برای گازهای درمانی به تومورهای سرطانی استفاده شود.

محققان می‌گویند یک درمان جدید سرطان می‌توان از منبعی شگفت انگیز، یعنی فوم یا کفی که روی قهوه لاته تشکیل می‌شود، به همراه آبنبات جرقه‌ای و پاستیل خرسی به دست آید.

آزمایش‌های متعددی بر روی مدل‌های موش مبتلا به سرطان پروستات و نوعی سارکوم برای بررسی اثربخشی این روش انجام شد.

چالش احتمالی چه می‌توان داشت؟