درمان سریع‌تر زخم‌ها با چسب زخم هوشمند

پژوهشگران داده‌های حسگر را در زمان حال روی گوشی هوشمند بدون نیاز به سیم ردیابی کنند. به گفته، در موش‌ها نشان داده می‌شود که سیستم مراقبت از زخم می‌تواند به طور مداوم، امپدانس، و دمای پوست را بررسی کند و در پاسخ به محیطی که حرکت الکتریکی را ارائه دهد.

انتهای پیام



منبع

اعلام کردند که چسب هوشمند در حال حاضر طرح مفهومی است و چالش هایی در زمینه تولید آن وجود دارد. این مجموعه شامل اندازه دستگاه در کاهش انسانی، کاهش و حل مشکلات ذخیره‌سازی اطلاعات بلندمدت است. همه اینها باید قبل از تولید انبوه مورد توجه قرار گیرنده.

این چسب محافظ هوشمند از مدارهای بی سیم تشکیل شده است که از جریان های الکتریکی و حسگرهای دما برای نظارت بر روند بهبود استفاده می کند.

بعلاوه بر این حرکت، میزان جمعیت گلبولهای سفید، به ویژه مونوسیت‌ها و ماکروفاژها را افزایش می‌دهد که می‌تواند در مراحل خاصی از بهبود نیز نقش داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشگاه استنفورد، چسب زخم هوشمندی ساخته می‌شود که از جریان‌های الکتریکی برای بهبود زخم‌ها و حرکت بافت تا ۲۵ درصد سریع‌تر از روش‌های سنتی برای تسریع بهبودی آسیب‌هایی که استفاده می‌کنند.

محققان همچنین به حسگر بالقوه دیگری که می‌توانند به دستگاه اضافه شوند، اشاره کنند. از جمله‌هایی که متابولیت‌ها و سایر نشانگرهای زیستی را می‌گیرند. از احتمالی احتمالی برای استفاده از بالین، رد هیدروژل است که باعث می شود آن پوست فرد را به دستگاه واکنش نشان دهد.

زمانی که زخمِ فرد هنوز التیام نیافته است یا چسب زخم، تشخیص را می‌دهد، حسگرها می‌توانند حرکت را در سراسر منطقه اعمال کنند تا بهبود بافت و کاهش کمک کنند.

بخوان  چگونه گوشی اندروید خود را سریعتر شارژ کنیم؟
حسگرهای زیستی بانداژ هوشمند می‌توانند بیوفیزیکی را در محیط بافت ردیابی کنند و روشی مناسب را در حال حاضر، سریع و بسیار دقیق برای اندازه‌گیری وضعیت ارائه دهندگان تغییر دهند.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد به تازگی از توسعه چسب زخمی خبر داده‌اند که با کمک جریان الکتریکی و حسگرهای زیستی می‌تواند باعث بهبود زخم شود.

درمان سریع‌تر زخم‌ها با چسب زخم هوشمند

به گفته محققان، این دستگاه دارای فناوری پیشرفته، باعث بسته شدن سریع تر زخم‌ها، افزایش جریان خون جدید به بافت آسیب‌دیده و بهبود پوست با کاهش قابل توجهی می‌شود.