درمان عارضه قلبی یک نوزاد با سلولهای بنیادی جفت جنین برای اولین بار

مادر فینلی می‌گوید: ما نمی‌توانیم آن‌طور که شایسته است از پروفسور ماسیمو تشکر کنیم. من معتقدم اگر درمان با سلول‌های بنیادی نبود، فینلی امروز با ما نبود. فینلی بسیار شوخ طبع و خیلی بامزه است. او یک جنگجوی واقعی است و من همیشه این را به او می‌گویم.

وی چهار روزه بود که اولین عمل جراحی قلب را انجام داد تا شریانهای اصلی قلبش را به موقعیت طبیعی خود بازگردانند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، یک جراح قلب با اعمال یک روش درمانی روی یک پسر که برای اولین بار در جهان انجام شده است، با استفاده از سلول‌های بنیادی جفت به او فرصت زندگی دوباره داد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم آینده چه خواهد شد، اما اگر زندگی فینلی پس از درمان با سلول‌های بنیادی تغییر کرد، بسیار سپاسگزاریم، زیرا او اکنون شانسی برای زندگی دارد که در غیر این صورت ممکن است نباشد.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم که مرهم‌های سلول‌های بنیادی ما پاسخی برای حل این مشکل خواهند بود.

درمان عارضه قلبی یک نوزاد با سلولهای بنیادی جفت جنین برای اولین بار

فینلی پس از اعمال این روش درمانی، داروها و دستگاه های طب سنتی که از آن استفاده می شود، کنار گذاشتن و اکنون یک پسر کوچک در حال رشد خوشحال است. او اکنون به عنوان یک کودک دو ساله خوشحال است در انتظار فرارسیدن کریسمس با خانواده‌اش در زندگی انگلیسی می‌کند.

فینلی پنتری (Finley Pantry) با یک نقص مادرزادی قلبی به دنیا آمد که به این معنی بود که شریان اصلی خون‌رسانی به ریه‌ها و بدن او در موقعیت‌های اشتباه قرار داشت. متأسفانه این نوزاد تازه متولد شده از این عارضه رنج می‌برد و عملکرد قلبش به سرعت بدتر می‌شد. پزشکان باید برای هفته‌ها با تکیه بر داروها و دستگاه‌های طبی در مراقبت‌های ویژه درمان‌کننده‌ها انجام دهند.

بخوان  نرم افزار پرواز خودران ناسا با موفقیت در ایستگاه های تاکسی هوایی مورد استفاده قرار گرفت

وی می‌گوید: سال‌هاست که خانواده‌ها به ما مراجعه می‌کنند و می‌پرسند که چرا فرزندشان بارها و بارها جراحی‌های قلب انجام می‌دهد. اگر هر عمل می‌تواند نجات دهنده باشد، اما در عین حال نمی‌تواند غیرقابل باوری را بر کودک و والدینش وارد کند.

پروفسور کاپوتو در حال حاضر حاضر ۷۵۰ هزار توسط بنیاد قلب بریتانیا با هدف قرار دادن این مرهم‌ها برای آزمایش روی بیماران دریافت شده است، بنابراین آزمایشات بالینی آن می‌تواند در دو سال آینده انجام شود.

درمان عارضه قلبی یک نوزاد با سلولهای بنیادی جفت جنین برای اولین بار

درمان تزریق سلول‌های بنیادی که برای فینلی انجام شد، برای پروفسور کاپوتو الهام‌بخش بود تا اصطلاحا مرهم‌هایی را از سلول‌های بنیادی بسازند که می‌توانند با بزرگ‌تر شدن قلب کودک رشد کنند و نیاز به جراحی‌های تکراری از بین ببرد.

انتهای پیام



منبع

مادر فینلی می‌گوید: فینلی را زمانی که فقط دو ماه تقریباً از دست داده بودیم. پزشکان ما را به اتاقی فراخوانند و به ما گفتند که هر کاری از دستشان بر می‌آمد، انجام داد. همان موقع بود که پروفسور ماسیمو به دنبال ما آمد و توضیح داد که هنوز یک گزینه باقی مانده است که شامل تزریق‌های بنیادی به سمت چپ قلب فینلی است. او به ما هشدار داد که نمی‌تواند نتیجه این کار را پیش‌بینی کند، اما ما مطلقاً چیزی برای دست دادن نداشتیم. ما تلاش می کنیم تا به آخر فرصت زندگی دوباره بدهیم.

یک جراح قلب جان یک نوزاد پسر را به لطف اولین درمان جهان در نوع خود با استفاده از سلول‌های بنیادی جفت جنین نجات داد.

خانواده فینلی تنها در دو هفته پس از درمان با سلول‌های بنیادی، متوجه تغییر در فینلی شدند و برای اولین بار در شش ماهگی با دستگاهی که هنوز کمک می‌کنند، شب‌کردها نفس بکشند، به خانه فرستاده شدند.

بخوان  یک کارخانه ستاره‌سازی در قلب کهکشان راه‌شیری رصد شد

در حال حاضر جراحان برای بسیاری از این کودکان می‌توانند جراحی قلب باز را برای ترمیم موقت مشکل انجام دهند، اما مواد مورد استفاده یا دریچه‌های قلب جایگزین کاملاً بیولوژیکی نیستند و نمی‌توانند با کودک رشد کنند. این معناست یک کودک ممکن است که بارها در طول دوران کودکی یک عمل مشابه انجام دهد که هر بار او را چند هفته در بیمارستان نگه می‌دارد.

نقایص بیماری شایع‌ترین نوع ناهنجاری است که قبل از تولد نوزادان می‌شود، به طوری که روزانه حدود ۱۳ نوزاد مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی در بریتانیا می‌شوند.

پروفسور ماسیمو کاپوتو(Massimo Caputo) از موسسه قلب بریستول به مادر فینلی گفت که او می‌تواند از “داربست” سلول‌های بنیادی پیشگام برای اصلاح فرزندش استفاده کند. این روش شامل سلولهای بنیادی از بانک جفت بود که مستقیماً به قلب فینلی تزریق شد به این امید که به رشد رگهای خونی آسیب دیده کمک کند.