درمان میگرن بدون قرص – ایسنا

اگر مبتلا به میگرن هستید یا اطرافیانتان از این مشکل رنج می‌برند، می‌توانید مطمئن باشید که با پیشرفت فناوری در کنار علوم پزشکی، شاهد توسعه درمان‌های زیادی برای باد کردن، مقابله و حتی حتی درمان میگرن باشید و شاید روزی فراتر برسد که سردهای میگرنی باعث ناخوشی در هیچ انسانی شود. کرد.

درمان میگرن بدون قرص

ردیابی داروها با استفاده از اپلیکیشنسردرد از مصرف بیش از حد دارو می‌دهد که ممکن است برخی از داروها به مدت ۱۰ روز یا در یک ماه برای سه ماه بیشتر یا بیشتر مصرف شوند.

ارتعاش درمانی

اپلیکیشن‌های ردیابی میگرن مانند «Migraine Buddy» به افراد کمک می‌کنند تا زمان شروع میگرن، مدت، شدید، علائم مرتبط با آن یعنی تهوع، استراغ، سرگیجه، مشکلات به نور و صدا، مشکلات گفتاری و همچنین سطوح آسیب، الگوهای خواب و درمان‌های موردی. استفاده را ثبت کنند. افراد با نگاه کردن به گزارش خود در طول زمان، ممکن است محرک‌های بالقوه مانند غذاها، الکل، هورمون‌ها یا تغییرات آب و هوا را تشخیص دهند. از این برنامه‌ها حتی با شرایط آب‌ و هوای محلی همگام‌سازی می‌شوند. دکتر دوال می‌گوید: از آنجایی که فناوری می‌تواند بیشتر را جمع‌آوری کند و می‌گرن را طی ماه‌ها یا سال‌ها ردیابی کند، الگوها را می‌توان راحت‌تر تشخیص داد.

پترارکا، که خودش با میگرن مزمن سروکار دارد، وقتی با رایانه کار می‌کند از یک اپلیکیشن نور سبز استفاده می‌کند. اپلیکیشن‌هایی مانند «Healing Light» و «Feel Better» صفحه‌نمایش رایانه‌تان را سبز می‌توان و می‌توان آن را با شدت‌های مختلف نور تنظیم کرد.

با بیوفیدبک بهتر بسازید

این روشی که با عنوان حرکت نوسانات جنبشی (تحریک نوسانات جنبشی) می‌شود می‌توان هم شدت گرفت و هم تعداد سردهای میگرنی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. دستگاه‌های دارای ویبره برای این درمان به عنوان سربند یا ماسک فروخته می‌شوند.

درمان میگرن بدون قرص

نشان می‌دهد که پیشگیرانه برای ۳۸ درصد از افراد مبتلا به میگرن سودمند است، به ویژه افرادی که تجربه می‌کنند، می‌کنند که به درمان آن‌ها منجر می‌شود. اما همیشه به این معنی نیست که یک قرص دیگر مصرف کنید.

در ادامه نگاهی به برخی از دستگاه‌های محرک عصبی می‌اندازیم.

تسکین درد بوسیله دستگاه های تحریک عصبی

به گزارش ایسنا، میگرن می‌تواند منجر شود، بد و فراگیر باشد. این مشکل مانند گردباد یا سونامی است که بر تمام بدن و نه تنها سر شما اثر می‌گذارد. سازمان بهداشت جهانی میگرنی شدید را به عنوان یکی از ۱۰ بیماری ناتوان کننده اصلی طبقه بندی می کند. بنابراین، اگر شما جزو یک نفر از افراد هستید که در سراسر جهان با میگرن دست و پنجه می‌کنند، ممکن است برای انجام دادن ضربان و تپش در سر و احساس سرگیجه، استفراغ و تاری همراه با آن می‌آید، هر کاری انجام شود. دهید.

بخوان  رژیم غذایی گیاهخواری برای سیاره ما بهتر است!

سردردهای میگرنی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و در کنار تلاش برای یافتن کارکردهای این درمان، فناوری‌هایی که به کمک بیماران می‌آیند تا بروز حملات میگرنی یا مدیریت آنها کمک کند.

لازم به ذکر است که با آموزش، می‌توانید بیوفیدبک حرارتی را در خانه انجام دهید تا به تسکین سردرد خود کمک کنید.

برای انجام این کار باید در ابتدا یک تمرین آرام‌سازی ساده انجام دهید و سپس دمای دست خود را با حرارت‌سنج اندازه‌گیری کنید. این یک دستگاه ارزان قیمت است که به انگشت اشاره شما مرتبط می شود. وقتی پوست دست‌هایتان گرم‌تر است، خون از سرتان دور می‌شود و به درد کمک می‌کند.

این دستگاه اعصاب سه قلو را که احساس درد از صورت شما به مغز می‌فرستد، تحت تأثیر قرار می‌دهد و علاوه بر آن بر آن عصب پس سری که در پشت سر فرد قرار می‌گیرد نیز اثر می‌گذارد. در آزمایش های بالینی، افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند، شاهد تسکین سردرد بودند. این دستگاه باید روی پیشانی پوشید و یک اپلیکیشن به آن متصل باشد که می‌تواند به تلفن همراه هوشمند منتقل کند.

هر چه باید درباره اپلیکیشن های ردیابی میگرن بدانید

درمان میگرن بدون قرص

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای شناسایی محرک‌های بروز درد

GammaCore

دکتر دوال می‌گوید، بیوفیدبک که نوعی درمان ذهن و بدن است و در آن فرد مبتلا به میگرن به یاد می‌آورد که سیستم عصبی خودمختار خود را بهبود می‌بخشد، می‌تواند بسیاری از درمان‌های میگرن داشته باشد.تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از فعالیت‌های میگرنی با نور همراه هستند و با آن تشدید می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از فعالیت‌های میگرنی با نور همراه هستند و با آن تشدید می‌شوند. با این حال، مشخص شده است که از نور سبز درمانی استفاده می شود، یا به طور خاص، یک نوار باریک نور، نور به نور و همچنین باعث افزایش درد می شود و حتی می توانید خواب شما را بهبود بخشد.

درمان میگرن بدون قرص

این دستگاه عصب ساب اُربیتال فرد را حرکت می‌کند که در کنار سر تا پیشانی و بالای چشم قرار دارد. برای جلوگیری از حمله هر روز به مدت ۲۰ دقیقه و برای درمان حمله حد تا یک ساعت باید یک سربند را بپوشید. در یک مطالعه در سال 2019، افرادی که از سفالی می‌کردند، شاهد کاهش دفعات سردرد بیش از سه روز در ماه بودند.

بخوان  توصیه‌های پزشکی «ChatGPT» همدلانه‌تر از توصیه‌های پزشکان هستند

نحوه عملکرد بیوفیدبک

درمان میگرن بدون قرص

این دسته بندی است که دور بالا بازو می‌پیچید و اعصابی را حرکت می‌کند که می‌تواند باعث حمله میگرنی شود. کاربر می‌تواند قدرت پالس الکتریکی آن را از طریق یک اپلیکیشن در تلفن همراه خود کنترل کند. در مطالعه‌ای که روی بیش از 23 هزار داوطلب انجام شد، افرادی که 50 درصد از بیماران مبتلا به درد را تجربه کردند، به 23 درصد از بیماران مبتلا شدند.

دکتر ژاکلین روزنکاتر دووال(Jaclyn Rosencutter Duvall)، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیئت مدیره بنیاد ملی سردرد و پزشک متخصص سردرد اوکلاهاما در تولسا، می‌گوید که چیزی از یک سردرد می‌گرند. دکتر دوال می‌گوید: در مرحله بروز سردرد آن چیزی است که ما با شنیدن کلمه «می‌گرن» به آن فکر می‌کنیم اما این مشکل در واقع چهار مرحله است. ردیابی علائم از طریق یک اپلیکیشن می‌توان به شناسایی مراحل و زمان شروع حمله میگرنی کمک کند. او اضافه می کند که ردیابی موارد مهم دارد زیرا برخی از داروها در مرحله‌ی اولیه بهترین عملکرد را دارند، این بدان معناست که اگر علائم هشدار دهنده را بدانید، می‌توانید قبل از شروع درد درمان کنید.

زمانی که شروع می‌شود و تسکین پیدا نمی‌کنید، این وسوسه وجود دارد که به طور مداوم مصرف کنید. تهیه گزارش از مصرف و داروهایی که استفاده می‌کنید، به پزشک شما اطلاعاتی در مورد تعداد مصرف داروها ارائه می‌دهد. این گزارش برای تغییر روش درمان یا جلوگیری از سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو مفید است.

دستگاه‌های مدولاسیون عصبی یا تعدیل عصبی (Neuromodulation) از جریان‌های الکتریکی یا آهن‌ربا برای تغییر فعالیت‌های عصبی از طریق حرکت اعصاب یا بافت عصبی برای درمان درمان میگرن استفاده می‌کنند.

درمان میگرن بدون قرص

بهترین دوره درمانی باید با پزشک طی شود و احتمالا شامل دارو و اصلاح شیوه زندگی، مانند اصلاح رژیم غذایی، به عنوان اولین خط دفاعی خواهد بود. علاوه بر این، جدیدترین فناوری‌ها نیز می‌توانند در مدیریت میگرن کمک کنند. چه از یک اپلیکیشن ردیابی برای کمک به نظارت دائمی بر علائم استفاده کنید، چه دستگاه هایی که از جریان های الکتریکی یا آهنربا برای استفاده از گیرنده های درد استفاده می کنند یا حتی یک ابزار واقعی مجازی که می توانید از دستگاه هایی استفاده کنید که کمک می کند، در هر صورت مطمئن باشید. در فهرست فناوری‌ها وجود دارد که به شما کمک می‌کند. در ادامه نگاهی به بهترین فناوری‌ها برای تسکین میگرن داریم.

درمان میگرن بدون قرص

بنیاد میگرن آمریکا (AMF) گزارش می‌دهد که بیوفیدبک می‌تواند در سر درد مرتبط با میگرن درمان باشد. به گفته این بنیاد، زمانی که این روش همراه با روش‌های آرام‌سازی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند کاهش یابد و شدت سردرد را ۴۵ تا ۶۰ درصد کاهش دهد. دکتر دوال می‌گوید: روش به شما می‌آموزد که عملکردهای بدن را با استفاده از حسگرها کنترل کنید تا در صورت تغییر به شما هشدار دهنده را کنترل کنید. با کمک بیوفیدبک، می‌توان به واکنش بدن خود از جمله پاسخ به درد را آگاه کرد.

بخوان  ناسا جت‌پک فضایی می‌خواهد - ایسنا

Relivion

Nerivio

درمان با نور سبز را امتحان کنید

این کار توسط یک متخصص سلامت روان انجام می شود. بیوفیدبک شامل قرار دادن الکترود روی پیشانی و گردن برای نظارت بر تنش‌های عضلانی است. با افزایش تنش، درمان شما را با استفاده از روش های آرام سازی برای کاهش فشار خون و کاهش فشار شما را راهنمایی می کند. این روش برای همه‌ی بیماران به میگرن کارآمد نیست، اما از آنجایی که هیچ عارضه جانبی ندارد، امتحان کردن بیوفیدبک ضرری ندارد.

درمان میگرن بدون قرص

ممکن است با دستگاه های واقعی آشنا باشید. تماشاگر با نگاه کردن به یک نمایشگر روی سر، وارد دنیایی سه‌بعدی می‌شود که بسیار واقعی به نظر می‌رسد. پترارکا می‌گوید اکنون، مطالعات در مطالعه بر روی این موضوع هستند که آیا واقعیت مجازی می‌تواند به عنوان درمانی برای سردردهای میگرنی استفاده شود یا خیر. بر اساس تحقیقات، تجربه مجازی ممکن است نحوه ثبت درد در مغز را تغییر دهد. در حالی که ممکن است جایگزین درمان‌های سنتی باشد، اما این فناوری می‌تواند درمانی درمانی داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

این دستگاه با حرکت ملایم عصب واگ که از مغز به شکم می‌رود، عمل می‌کند. حرکت این عصب می‌تواند از جلوگیری از توقف و توقف درد پس از شروع حمله کمک کند. برای همیشه باید آن را به مدت دو دقیقه، سه بار در روز در کنار دست نگه دارید.

درمان میگرن بدون قرص

استفاده از واقعیت مجازی برای کاهش سردرد

کایلی پترارکا (Kylie Petrarca)، مدیر برنامه‌ای انجمن اختلالات میگرن، می‌گوید که باعث سرد شدن مصرف بیش از حد دارو می‌شود که برخی از داروها به مدت ۱۰ روز یا بیشتر در یک ماه برای مدت سه ماه یا بیشتر مصرف می‌شوند. پترارکا می‌گوید: یک ردیاب می‌تواند به شما کمک کند که مصرف داروهای پیشگیرانه را ارزیابی کنید یا خیر.

سفالی

پترارکا می‌گوید: پنج دستگاه تعدیل‌کننده عصبی وجود دارد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان میگرن حاد یا ممکن است مورد حمله قرار گیرد. این نوع فناوری عوارض جانبی نسبتا کمی دارد و برخی از دستگاه‌ها را حتی می‌توان برای کودکان مورد استفاده قرار داد.

درمان میگرن مزمن