دریچه رفت و برگشت هوا سیستم‌های تهویه مطبوع: قیمت و خرید داکتینو

معمولا رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت سفید در نظر گرفته می‌شود، اما محدودیت یا منعی در کدرنگ از جمله کِرم، قهوه ای سوخته، مشکی یا … نیست و برای ایجادِ هارمونیِ بیشترِ رنگ دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ نمای محیط داخلی به راحتی می‌توان از کدرنگ های گوناگون برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی بهره برد. با توجه به توضیحات ارایه شده به راحتی می‌توان ادعا کرد هیچ محدودیتی در ساخت و تولیدِ دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به لحاظ سایز و ابعاد نیست و این شرکت این امکان را دارد تا این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت را در هر سایز، ابعاد و هر تعدادی که کارفرما درخواست نماید،تولید و ارایه کند. برای جلوگیری از ایجادِ هرگونه صدمه‌ یا آسیب به بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی، پس از خارج کردنِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره باید بلافاصله از کاورِ پلاستیکیِ ضخیم و ضربه گیر باید برای محافظت دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه ‌یا صدمات احتمالی استفاده کرد تا دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت سالم و تمیز به پروژه و محل نصب منتقل شده و همزمان با مراحل نصب، از کاورِ خود باز و تدر محل خود تعبیه شود. در محیط هایی که در طراحیِ دیوارها و کفِ آنها از چوب استفاده شده برای تناسب در نمای داخلیِ آن فضا، الزاماً باید برای پوشش محفظه داخلیِ دستگاه فن کویل بلید از دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی( ام دی اف) با پوشش رنگ ضدآب استفاده کرد. با توجه به پیشرفت فن آوری در ساخت ماشین آلات نوین، ساخت دریچه های چوبی(ام دی اف) وارد مراحل پیشرفته و نوین گردیده است. با توجه به ویژگیِ دکوراتیوِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی، این موضوع به طور خاص باعث استقبال کارفرمایان، مهندسینِ آرشیتکت نسبت به کاربردِ این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت گردیده است.

اگر دستگاه داکت اسپلیت نیاز به تامین هوای تازه جهت محفظه ی خود داشته باشد و فاصله ی دربی که قرار است بصورت وزنه ای برای بازدید آن تعبیه گردد به میزانی باشد که به راحتی درب را بصورت وزنه ای جابجا کرد، و دوباره در محل خود جانمایی نمود، می توان از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه ای بعنوان یک گزینه مناسب با امکان تامین هوای تازه استفاده نمود. تعداد شیارهای محیطی که باید روی محیط درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید تعبیه گردد به میزان نیازِ هوای لازم جهت دستگاه فن کویل از محیط بسته می‌باشد و در واقع تک گل یا دوگل بودنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت دقیقا به نیاز دستگاه فن کویل به هوا دارد. با توجه به لولایی بودنِ دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی، لذا تعبیه قفل به تعداد لازم بر روی درب های آن الزامی است. نوع این قفل ها اغلب از مدل زیمنسی است که با کلیدی که به همه آنها می خورد قابل باز و بست می‌باشد.

بخوان  ۲۰ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

نصاب دریچه بازدید

دریچه رفت و برگشت هوا سیستم‌های تهویه مطبوع: قیمت و خرید داکتینو

پس از خشک شدنِ رنگ در کوره و خارج نمودنِ دریچه داکت اسپلیت از کوره رنگ، برای محافظت از ساختار دریچه داکت اسپلیت در زمان انتقال به محل پروژه باید از پوشش های ضربه گیر و مشماییِ ضخیم استفاده کرد. این دریچه داکت اسپلیت دارای فریم و دربِ شیاردارِ جداشونده بوده و بطور کلی از مَتریال آلومینیوم ساخته شده است. برای ساخت این دریچه داکت اسپلیت از دو نوع مواد اولیه از جمله پروفیل و ورق آلومینیومی استفاده می گردد. مراحل ساخت این دریچه داکت اسپلیت نیز همچون دیگر انواع دریچه داکت اسپلیت از ساختِ فریم شروع می شود.برای ساخت فریم نیز ابتدا باید ابعادِ کلاف یا قابِ زیرِ دریچه داکت اسپلیت بصورت صفربه صفرِ داخلِ کلاف یا قاب، سایزینگ شود و سپس بر مبنای آن ابعاد با کسر نیم سانت از هرطرف،اقدام به برشِ اضلاع فریم دریچه داکت اسپلیت می گردد. پس از برشِ ابعاد فریم دریچه داکت اسپلیت نسبت به گوشه زنیِ هر یک از دهانه های این اضلاع می کنیم تا هنگام به همچسبانیِ این اضلاع، زاویه ی حاصل، بصورت گونیا و قائم الزاویه گردد و هیچ گونه ناگونیایی در ساختار دریچه داکت اسپلیت وجود نداشته باشد. از دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با گریل، برای بازدید و تعمیرِ فنکویل هایی که باید هوای برگشت از طریق دریچه بازدید به دستگاه رسد استفاده می‌گردد.

اگر در محل نصب فضای کافی وجود داشته باشد و بتوان درب را به صورت وزنه ای جابه جا کرد، بهترین انتخاب این مدل میباشد. بر روی درب این محصول شیارهایی به طول 9 و 18 سانتی به منظور گردش هوا ایجاد میشود و توسط لولا به فریم متصل میشود. جنس این محصول،آلومینیوم است و در ضخامت ها و اندازه های مختلف قابل تولید میباشد.رنگ این دریچه، کوره ای الکترواستاتیک میباشد که در برابر عواملی مانند مواد خورنده ، ضربه و… مقاومت بالایی دارد. در صورت استفاده از داکت اسپلیت می‌توان برای هر واحد مسکونی هزینه مصرف انرژی را به طور جدا حساب کرد. با این حال هر‌ واحد می‌تواند هزینه مصرف برق خود را کاملا متناسب با نیازهای خود کنترل کند.

بخوان  اخبار تکنولوژی و فناوری روز ایران و جهان Tech news agency | 1biti

ب-2-طریقه ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت شیار موازی لولایی

باید خاطر نشان شد که در هر بعد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ۲ میلیمتر باید کوچکتر از فریم آن باشد. همچنین یک لبه دو سانتی در طول و عرض درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌شود. همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت پیدا است این محصول دارای درب شیاردار موازی می‌باشد.

از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت پیدا است که به صورت لولایی باز و بسته می‌شود و توسط قفل های زیمنسی بر روی فریم تثبیت می‌شود. برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا باید نسبت به ساخت فریم اقدام کرد. بر اساس ابعاد به دست آمده در مرحله‌ی سایزینگ، طول و عرض فریم را از پروفیل های آلومینیومی برش می‌زنیم.

وجود کدرنگ های متنوع برای پوشش سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که از بهترین تناسب رنگی برای ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به نمای محیط بهره برد.از جمله رنگ های رایج برای استفاده بر روی سطوح بیرونی و داخلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، رنگ هایی مثل سفید، کرم، مشکی، قهوه‌ای سوخته، نقره ای، طوسی، خاکستری است. ضخامت این ورق آلومینیوم برای انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای در ابعادِ متوسط و پایین در حد یک میلیمتر و برای ابعاد بزرگ تر این ضخامت ورق نیز بیشتر می‌شود. با تعبیه‌ی قفل های زیمنسی در سوراخ های مربوطه همزمان باید جای پیچ های نصبِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی بدنه فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام شود. لازم به توضیح می‌باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت به دو صورتِ پیچ ازرو و پیچ ازتو (پیچ مخفی) قابل نصب می‌باشد.

  • از دریچه های بازدید در محل هایی مانند قرارگیری کپسول آتش نشانی، محل نصب شیرآلات و رایزرهای ساختمان استفاده می شود.
  • این کار به این خاطر صورت می گیرد که تمام گوشه ها به صورت کاملاً گونیا ساخته گردد.
  • برش اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بر این منوال صورت گرفته و پس از آن نسبت به گوشه زنیِ هریک از این اضلاع اقدام می نماییم.
  • برای برگشت هوا به دستگاه تهویه مطبوعِ نصب شده در پروژه، از دریچه‌های برگشت استفاده می‌شود.
  • این دریچه ها مزایایی چون قیمت مناسب، امکان طراحی و تغییر محل گریل ها، سرعت ساخت بالاتر نسبت به سایر مدل ها دارند.
بخوان  5 دلیلی که چرا هنوز در هوش مصنوعی آماتور هستید

درب دریچه بازدی فن کویل استیل نیز مانند انواع دیگر دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو مدل لولایی و وزنه‌ای تولید می‌شود‌. طریقه نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل به وسیله پیچ از روی فریم و پیچ مخفی می‌باشد. ابعاد و سایز دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت مستقیم با ابعاد و سایز دستگاه فن‌کویل دارد. هر کدام از انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی و یا وزنه‌ای با طرح های متنوع و مختلف و بنا به دریچه بازدید داکت اسپلیت کاربرد تولید می‌گردند.

مهمترین نکته در ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی این مطلب است که رنگِ سطحِ دریچه بازدید فنکویل حتماً و لزوماً ضد آب باشد تا در برابرِ رطوبت و نم مقاومت کافی راز خود نشان دهد. با توجه به ظاهرِ دکوراتیوِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی، استفاده از آن در تمام مناطق کشور رایج است، اما به لحاظ ماهیتِ چوبیِ این دریچه و مقاومتِ ان در برابرِ رطوبت و هوای شرجی، لذا بیشترین کاربردِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی در مناطق شمالی و جنوبیِ کشور می‌باشد. پس از مشخص شدنِ ابعادِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از یک ورق الومینیوم برای ساخت این درب استفاده مینماییم. ضخامت این درب در سایزهای متوسط به پایین یک میلیمتر و در ابعاد بالاتر از ضخامت های بیشتر استفاده می‌شود.برای ایستاییِ مناسب و فرم صحیحِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، در لبه های کناریِ ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از یک خمِ یک و نیم سانتی بهره گرفته می‌گردد. این خَم از دِفرمه شدن و تاب خوردنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جلوگیری می‌نماید.

بازگرداندن هوای محیط به اواپراتور