در خانه درس در تکنولوژی جهان شرکت کنید

سپ هاچریتر و خورگن اشمیدبر دانشمند کامپیوتر، یک حافظه طولانی کوتاهمدت (LSTM) طراحی کرد که نوعی از معماری شبکه عصبی متناوب (RNN) است که برای تشخیص گفتار و دست خط به کار رفت. بعد از آمادهسازی دادهها و انتخاب نوع الگوریتم، میتوان پلتفرم مورد نظر و زبان برنامه نویسی مناسب را انتخاب کرد. لیست به سادگی توالی مرتب شدهای از دادهها است. یکی دیگر از شاخههای هوش مصنوعی Big data یا کلان داده است که کار اصلی آن جمعآوری دادهها است. نرم افزار «Massive Online Analysis»: این نرم افزار، یک ابزار «متن باز» (Open Source) «داده کاوی» (Data Mining) به حساب میآید. پیشنهاد این مرجع موبایل به شما این است که بر اساس شخصیت و شغلتان گوشی موبایل خریداری کنید نه زرق و برق تبلیغات برندها! خرید لپ تاپ ارزان در شرایط فعلی به دلیل افزایش قیمت این محصولات در بازار افزایش چشمگیری یافته است.

حالا هوش مصنوعی میتواند در انجام تراکنشها، افزایش امنیت، تولید بلوک و دیگر امورات این شبکه، بدون دخالت انسان، نقش بسیار کارآمدی را ایفا کرده و به بهبود شرایط این شبکه و رشد آن کمک کند. هوش مصنوعی به دستگاههای غیرجاندار به نوعی جانی دیجیتالی میبخشد و به آنان هوشی اضافه میکند که دستگاهها به راحتی بدون دخالت هوش انسانی کار خود را انجام دهند. شبکه عصبی مصنوعی مانند سیستم عصبی انسان اطلاعات را بررسی میکند و تجربیات جدید را میآموزد طبق دادههای خود اطلاعات را طبقهبندی میکند. ساخت سیستم شناسایی تقلب با پنج لایه پنهان چند سال پیش تقریباً غیرممکن بود اما همهی اینها با قدرت باورنکردنی رایانه و دادههای بزرگ تغییر کرد. با این توضیحات شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا اصلا هوش مصنوعی اهمیت دارد و تمرکز بسیاری از افراد بر روی این سیستم است؟ در این روش کامپیوتر میتواند دنیای ما را به واسطه دوربینها ببیند و براساس الگوریتمهای خود آنان را پردازش کند.

متخصصان با توجه به این دستهبندی کار خود را انجام میدهند و باعث پیشرفت تکنولوژی میشوند. اگرچه میتوانیم بگوییم که ساخت هوش مصنوعی از قرنها پیش در ذهن انسانها شکل گرفته است اما امروزه در قرن بیستم و بیست و یکم شاهد انواع رباتها و ماشینهای هوشمندی هستیم که میتوانند کارهای هوشمندانهای انجام دهند. در این بخش به انواع آنها از جمله هوش مصنوعی نمادین، شبیهسازی شناختی، هوش مصنوعی مبتنی بر منطق، پادمنطق یا ناهنجار، مبتنی بر دانش، زیرنمادین، هوش تجسمی، هوش محاسباتی و محاسبات نرم و یادگیری آماری اشاره و بهصورت کلی به آنها پرداخته میشود. هوش مصنوعی قابلیت و انعطافپذیری زیادی دارد، به همین خاطر فرصتهای شغلی بسیاری را به وجود میآورد تا تمامی افراد مشتاق آن بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

اگرچه ما دقیقا نمیتوانیم تعریف منطقی از هوش (intelligence) داشته باشیم اما میتوانیم بگوییم که هرچیزی که انسانها براساس رفتار خود انجام میدهند با استفاده از هوش است. و از همه مهمتر هدف اصلی هوش مصنوعی این است که به هوش عمومی (General AI) تبدیل شود که این هوش توانایی انجام هرکاری را دارد و کاملا هوشمند عمل میکند. اما در صورتی که بتوانید در کنار حافظه hdd، حافظه ssd را نیز داشته باشید یعنی سیستم شما از نسل جدید هارد پر سرعت پشتیبانی میکند. که سرمایهگذاران اصلی آن آقایان الگور و بیل گیس میباشند .آنچه گفتنی است در هیاهوی پرسروصدای دانش بشری هنوز انسانها نتوانستند بیش از ۲ درصدازظرفیت مغزی خود را استفاده کنند که پیشتازان بهرهوری از ظرفیتهای مغزی را میتوان از اینشتین و بتهون نام بردکه اینشتین با بهرهگیری 6/1 درصد از ظرفیت مغزی وبتهون با 8/1 درصد از ظرفیت مغزی خودشان را استفاده نمودند و به واقعیت باید گفت هنوز از توانمندی ظرفیتهای مغزی توسط انسانها حدودا کمتر از ۲ درصد از توان وظرفیت مغزی خودشان را استفاده نمودند، طبق پیشبینیهای موجود حدود ۲در صد جمعیت جهان به کارنوال پلتفرم تکنولوژی وفناوری وفول دیجیتال جهان میپیوندند، یعنی عدد ۲ درصد جهان جمعیتی حدود ۱۴۰ میلیون نفر از فرایند تکنولوژی فوق پیشرفته بشر سرمایهگذاری خواهند نمود، یعنی موتور محرکه سرمایهگذاران در امر فناوری و تکنولوژی جهان جمعیت بسیار محدود وکوچک خواهند بود و این افراد به معنای واقعی جزو پیشتازان سرمایهگذاری در جهان هستند و به تعبیری دیگر بقیه آدمها لزوما باید مصرفکنندگان این تکنولوژی باشند وباید دید از ایران براساس سهم همان دو درصد پیشبینی شده جهانی چه کسانی موفق میشوند جمعیتها را کنار بزنند و دالانی عظیم از میان انبوه جمعیت باز کنند، وخودشان را به قطار در حال حرکت تکنولوژی جهان برسانند که سهم ایران برای رسیدن به قله عظیم تکنولوژی جهان با همان معیار ۲ درصدی، حداکثر 000/600/1 نفر خواهد بود، البته این اعداد پیش فرض وتناسبی از کل جهان میباشد که فقط تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر به تجارت و پلتفرم تکنولوژی جهان دست یافتند و بعید به نظر میرسد که این عدد از مرز ۲ درصد جمعیت ایران فراتر برود.

بخوان  رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بررسی دانشگاه ها ، تعداد واحد و بازار کار | 1biti

بهتر است این نکته را بدانید که بازار موبایل و یا کلاً بازار کالاهای دیجیتال بسیار رقابتی هستند و فروشندگان سعی دارند با سیاستها و استراتژیهای مختلف، این بازار را به تصاحب خود در بیاورند، بااینوجود ما در کالاتیک بهعنوان یک فروشگاه تخصصی گوشی موبایل با موجود کردن انواع برندهای گوشی و ایجاد تنوع کالایی بالا، قیمتگذاری مناسب و ارائه خدمات از جمله ارسال سریع و ضمانت اصالت کالا توانستهایم اعتماد تعداد زیادی از کاربران را بدست آوریم و همین اعتماد عاملی در جهت تلاش بیشتر در ارائه خدمات بهتر به کاربران شده 1biti است. اما مگر هوش مصنوعی چیست که ردپای آن در تمام صنایع و در بیشتر وسایل دیده میشود. به عنوان مثال تعاملات شما با الکسا، جستجوی Google و Google Photos همه براساس یادگیری عمیق (deep learning) است و هرچه بیشتر از آنها استفاده کنیم دقیقتر میشوند. شاید شما امروزه شاهد خودروهایی باشید که بدون سرنشین حرکت میکنند این خودروها با استفاده از همین روش یادگیری عمیق (Deep learning) به وجود میآیند.

این قالب از سایت اسلایدگو دانلود و فارسی شده است. اگر قصد دارید یک قالب رایگان اما زیبا در مورد هوش مصنوعی داشته باشید، پیشنهاد میکنم از تم پاورپوینت رایگان هوش مصنوعی استفاده کنید. با توجه به گسترش هوش مصنوعی یا Artificial intelligence در حوزه علوم رایانهای و علاقه مندان زیادی که این حوزه دارد، تصمیم گرفتیم یک قالب پاورپوینت مرتبط با این حوزه را در سایت خود قرار دهیم. در نتیجه با پردازش این اطلاعات میتواند محیط پیرامون خود و اشیاء را درک کند و با توجه به آنان تصمیمگیریهای مناسبی را انجام دهد. به این نکته توجه داشته باشید که هوش مصنوعی با اتوماتیک کار کردن دستگاهها کاملا متفاوت است. این ارقام برای اینترنت ثابت به ترتیب ۱۰۷/۵ و ۵۸/۲۷ مگابیت بر ثانیه را نشان میدهند. در حالی که فیلمها و رمانهای علمی تخیلی هالیوود هوش مصنوعی را به عنوان رباتهایی شبیه به انسان نشان میدهند که دنیا را تصرف میکنند، اما تکامل فعلی فناوریهای هوش مصنوعی چندان ترسناک نیست، یا کاملاً هوشمندانه نیست.

بخوان  بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

در تعریف هوش مصنوعی آمده است که این علم شاخهای از علم کامپیوتر است که به تولید ماشینهایی میپردازد که میتوانند مانند انسان فکر کنند و وظایفی را انجام دهند. سوال درباره چیستی هوش مصنوعی یک پاسخ کوتاه دارد: هوش مصنوعی (Artificial Intelligence / AI) به شبیهسازی هوش انسان در ماشینهایی گفته میشود که برنامهریزی شدهاند مانند انسان فکر کنند و اقدامات آنان را تقلید کنند؛ همچنین این اصطلاح ممکن است درمورد هر ماشینی به کار برود که از ویژگیهای مرتبط با ذهن انسان، مانند یادگیری و حل مسئله، برخوردار است. اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 ابداع شد. هوش مصنوعی به نرم افزار اجازه میدهد تا به صورت خودکار از الگوها یا ویژگیهای موجود در دادهها استفاده کند. الگوریتمهای هوش مصنوعی از طریق الگوریتمهای یادگیری سازگار میشود تا دادهها به راحتی بتوانند برنامهنویسی را انجام دهند. برای پاسخ دادن به سوال باید بگوییم که هوش مصنوعی میتواند کارهایی انجام دهد که ممکن است در طولانی مدت برای انسانها خستهکننده و کسالتآور باشد.

طبق پیشبینیهای انجامشده این علم در آیندهای نزدیک مشاغل زیادی را از بین خواهد بود و بسیار فراگیر خواهد شد؛ بنابراین طبیعی است که بازار کار هوش مصنوعی در جهان بسیار گسترده شود. سوفیا یکی از این رباتهاست که شهروندی عربستان را دریافت کرده است. در این مواقع نتایجی که دریافت میکنید در واقع بخشی از سرعت واقعی سرویس اینترنت شماست. امروزه گوشیهای هوشمند با یک ویژگی بسیار مهم به بازار عرضه میشوند که نوید دهنده سرعت شارژ سریع در مقایسه با گوشیهای نسل قدیمی است. ابزار های هوش مصنوعی اغلب کار ها را به سرعت و با کمترین میزان خطا انجام می دهند.

یادگیری عمیق امروزه توجههای بسیاری را به خاطر ویژگیهایی که دارد جلب کرده است. راهحلهای برجسته معمولاً ترکیبی از چند روش هستند؛ مثلاً استخراج ویژگیهایی که قرار است در یادگیری ماشین یا الگوریتمهای یادگیریِ عمیق بکار روند. با نگاهی به تکنولوژی عصر حاضر در قلمرو زندگی فردی و تعمق در اثرات مثبت و منفی تکنولوژی در این زمینه ، می توان روند تغییرات رو به رشد نحوه زندگی انسان را احساس کرد. به طور کلی هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین دستاوردهای نسل بشر است که امروزه نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا میکند. هوش مصنوعی ساختار و قاعدههای موجود در دادهها را پیدا میکند تا به الگوریتم خود مهارت بخشد: الگوریتم به یک طبقهبندی کننده یا پیشبینیکننده تبدیل میشود. این سیستم میتواند اطلاعات و دادهها را پردازش کند و منبع الهام اصلی این سیستم، سیستم عصبی انسان است.

بخوان  آموزش هوش مصنوعی از صفر تا صد با 14 درس+ جزوه PDF 1 بیتی

در حقیقت شبیهسازی هوش انسانی در ماشینهایی است که میتواند برای یادگیری رفتارهای انسانی و تقلید آنها برنامهریزی شوند. هوش مصنوعی که به مخفف AI نیز شناخته میشود جزء یکی از شاخههای علوم کامپیوتر به حساب میآید که این علم مرتبط با ماشینهایی است که برای انجام کارهایی نیاز به هوش انسان دارند. همچنین هوش مصنوعی اصطلاحی است که از فرآیندهای مختلف مرتبط ریاضیات تشکیل شده، در حالی که یادگیری ماشینی با یادگیری نظارت شده یا بدون نظارت ماشین ها و بدون پیروی از قوانین مشخص شده کار خود را انجام می دهد. چاپ ۴ بعدی فرایندی است که از طریق آن یک شی چاپ شده سه بعدی بر اثر تأثیر انرژیهای ورودی و خارجی مانند دما، نور یا سایر محرکهای محیطی، خود را به ساختار دیگری تبدیل کند. در سال ۱۳۵۲ تهیه برنامههای آموزشی به سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران واگذار شد و برنامههای آموزشی با پخش دروس راهنمایی در سال ۱۳۵۳ مجدداً شروع به فعالیت کرد و همزمان حدود سه هزار دستگاه تلویزیون بین مدارس شهرهای بزرگ کشور توزیع شد؛ ولی برنامههای تلویزیون به دلیل عدم برنامهریزی صحیح و عدم انتشار اطلاعات درست مربوط به زمان پخش، منجر به شکست گردید.

البته میزان کارایی موبایلی که خریداری میکنید مستقیماً به میزان هزینهای که برای آن میپردازید بستگی دارد. بررسیها در زمینه میزان استفاده از تلفنهای همراه نشان میدهد که تعداد زیادی از مردم در حالی به خواب میروند که تلفن همراه خود را در دست دارند یا آن را کنار خود گذاشتهاند. سازد تا مانند انسان ها فکر، رفتار کنند و یاد بگیرد، اما یادگیری ماشینی به فرآیند یادگیری ماشین ها برای حل هر کار یا مشکلی اشاره دارد. اگر بخواهیم به تعریف هوش مصنوعی به زبان ساده بپردازیم، باید بگوییم که رفتار هوشمندانه یک ماشین از رفتارهای انسان را، هوش مصنوعی میگویند به نوعی میتوانیم بگوییم که یک ماشین میتواند از رفتارهای هوشمندانه انسان تقلید کند و همان کارها را انجام دهد. به طور مثال شما یک مورچه را تصور کنید این مورچه براساس غریزه خود کارها و وظایف خود را انجام میدهد ولی انسان میتواند از قدرت فکر و هوش خود استفاده کند و رفتارهای هوشمندانهای از خود نشان دهد.