در نهایت، تقریباً، به زودی برای ویندوز 7 و 8 به پایان می رسد

این اقدام همچنین پس از انتشار اخباری مبنی بر پایان دادن به پشتیبانی محبوب ترین مرورگر جهان از ویندوز 7 و 8.1 صورت گرفت. گوگل کروم در اکتبر 2022 اعلام کرد که این نرم افزار را در اوایل سال 2023 کنار می گذارد زیرا به نظر می رسد تمرکز خود را بر روی ویندوز 10 و بالاتر متمرکز کند.

از طریق Ars Technica (در برگه جدید باز می شود)



منبع

داده‌های Statcounter نشان می‌دهد که ویندوز 11 تنها 15.44 درصد از تمام سیستم‌های ویندوز را تشکیل می‌دهد – اما بیش از 70 درصد از کاربران هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند و ویندوز 7 با وجود عدم پشتیبانی، هنوز یک پایگاه کاربر اختصاصی با کمتر از 10 درصد دستگاه‌ها را حفظ کرده است.

مایکروسافت افزود: “ما همچنین توسعه دهندگان را تشویق می کنیم تا به پشتیبانی از ویندوز 7 و ویندوز 8/8.1 پایان دهند.” ما تصدیق می کنیم که انجام این کار برای برخی از توسعه دهندگان ممکن است آسان نباشد، با این حال پایان دادن به پشتیبانی از این سیستم عامل ها به حفظ امنیت کاربران نهایی در برابر تهدیدات و خطرات احتمالی امنیتی کمک می کند زیرا هر دو سیستم عامل در 10 ژانویه 2023 از پشتیبانی خارج می شوند.

ویندوز 7 و 8/8.1 با این خبر که یک برنامه حیاتی دیگر به روز رسانی های آینده سیستم عامل ها را در به روز رسانی های بعدی دریافت نخواهد کرد، به تازگی یک میخ دیگر در تابوت خود پیدا کرده اند.

مایکروسافت اعلام کرده است که مرورگر Edge خود به پشتیبانی از ویندوز 7 و ویندوز 8/8.1 ظرف چند هفته آینده، مصادف با پایان برنامه‌ریزی شده پشتیبانی امنیتی این شرکت در 10 ژانویه 2023، پایان می‌دهد.

بخوان  ارتباط ناسا با "اوریون" ۴۷ دقیقه قطع شد