دستگاهی که اجازه نمی‌دهد از اندازه مُسکن مصرف کنید!

مصرف بیش از اندازه استامینوفن در آمریکا عامل سالانه بیش از 450 مورد مرگ و میر و 56 هزار مورد بیمارستانی در بیمارستان به دلیل استفاده نادرست تصادفی است. با توجه به این که بیش از ۶۰ میلیون آمریکایی به صورت هفتگی به این مسکن‌ها بدون نسخه روی می‌آورند، یک دستگاه ارزان خانگی می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران بزاق را به دلیل غیرتهاجمی بودن و سهولت جمع آوری و بررسی آن انتخاب کردند. نمونه اولیه از این دستگاه ساخته شده است که دارای خمیر کربن است و قصد دارد آن را روی یک گروه بزرگتر آزمایش کند تا در موفقیت، عرضه شود.

این دستگاه کوچک و قابل حمل، به حسگرهای ارزان‌قیمتی به مبلغ 002 دلار می‌رسد. این کار می‌تواند به بیمار اطلاع دهد که سطح استامینوفن در حال حاضر به سطح خطرناکی برسد یا این که دوز آن باید افزایش یابد. از آنجایی که بدن هر شخص با سرعت‌های متفاوت داروها را متابولیزه می‌کند، یک دستگاه کنترل‌کننده می‌تواند به درمان بیولوژیکی کمک کند و پزشکان را بهتر بشناسد، بهتر است مصرف‌کننده را بررسی کند و با کاهش خطر، کارآیی را به حداکثر برسانند.

این پژوهش، در مجله «Small: nano micro» به چاپ رسید.

پریرا ادامه داد: نتایج پژوهش ما، پتانسیل قابل توجه یک راهبرد ساده را نشان می‌دهند. دستگاه‌های الکتروشیمیایی کم‌هزینه به دلیل ویژگی‌های تحلیلی خود مانند پاسخ سریع، کوچک بودن، قابلیت حمل، استفاده از روش، تطبیق پذیری، هزینه نسبتا کم تجهیزات و امکان تجزیه و تحلیل در لحظه، به عنوان یک گزینه جذاب برای نظارت بر مصرف دارو می‌شوند.

بخوان  یک ربات جدید برای کمک به نوجوانان شلخته!

پژوهشگران «دانشگاه سائوپائولو» برای کنترل مصرف بیش از اندازه «استامینوفن»، دستگاهی ابداع کرده‌اند که سطح این دارو را در بدن را هشدار می‌دهند.

«پائولو آگوستو ریموندو پریرا»(Paulo Augusto Raymundo Pereira)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این پروتکل برای مشاهده و اصلاح نوسانات جذب پاراستامول(استامینوفن) و واکنش به داروسازان است. دوز نادرست می‌تواند مضری را نه تنها بر درمان، بلکه روی بیمار نیز داشته باشد.

با وجود این، بر خلاف داروهای نسخه‌هایی که معمولاً با ارائه یک برنامه و دوز خاص از سوی پزشک عمومی همراه هستند، داروهایی بدون نسخه‌های تجویزهای ویژه‌ای را ندارند. این معناست که امکان سوء استفاده و عوارض جانبی آنها بیشتر است.

پژوهشگران «مؤسسه فیزیک سائو کارلوس دانشگاه سائوپائولو» (IFSC-USP) و «مؤسسه شیمی سائو کارلوس» (IQSC-USP)، نیاز به نظارت در لحظه داروها برای جلوگیری از پیامدهای بد آنها برای تشخیص سلامت داده‌ها و یک روش ارزان و ارزان دارند. دقیق را ارائه کرده اند. آنها دستگاه‌های ابداع کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از نمونه‌های بزاق، سطح استامینوفن را در لحظه کنترل کنند.

«ناتالیا اوزائو گومز» (Nathalia Oezau Gomes)، از پژوهشگران این پروژه گفت: علاوه بر این، روش ما به کاهش آب نیز کمک می‌کند. قرص‌ها به اشتباه دور ریخته می‌شوند. همچنین، مقداری از پاراستامول مصرف‌شده متابولیزه نمی‌شود، بلکه از طریق دفع می‌شود. درمان‌خانه‌های در درمان، کارآیی ۱۰۰ درصد مواد دارویی را حذف می‌کند.

مصرف بیش از اندازه استامینوفن در حال حاضر عامل اصلی نارسایی کشور در آمریکا به شماره می‌رود. علاوه بر این، تا دو سوم مصرف بیش از حدی که به نارسایی مصرف می‌شود، تصادف کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که کافی است درباره‌ی دوز وجود ندارد یا این تصور وجود دارد که درمان‌ها بدون نسخه به این معناست که این داروها با چنین خطراتی همراه هستند.

بخوان  به گفته فاش شده، اپل ویژن پرو ممکن است در زمان راه اندازی فاقد برخی ویژگی ها باشد

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، «استامینوفن» با نام مستعار «پاراستامول» (Paracetamol)، یک داروی رایج برای درمان دردهای حاد مانند سردرد یا دندان‌درد به شماره می‌رود و محبوبیت چنین مسکن‌های غیر استروئیدی بدون نسخه واضح؛ به طوری که حدود ۶۰ درصد از مردم آمریکا در شش ماه گذشته حتما یکی از این قرص ها را مصرف کرده اند.