دستگاهی که مغزی بیماران فلج کامل را به جمله تبدیل می کند

انتهای پیام



منبع

پژوهش‌های پیشین نشان داده بودند که یک سیستم مشابه قادر به رمزگشایی را به ۵۰ کلمه می‌رسانند اما دستگاه واژگان را می‌توان محدود کرد و شرکت کرد تا کلمات را با صدای بلند بیان کنند که با توجه به فلج بودن شرکت‌ها، به قابل توجهی نیاز دارند. داشت.

جملاتی که با موفقیت رمزگشایی شدند، عبارتند از «صبح بخیر»، «شوخی می‌کنی»، «منظورت چیست»، «فکر می‌کنم خیلی خوب است» و «بررسی خواهم کرد».

به موفقیت این دستگاه، محققان هشدار دادند که برای نشان دادن موفقیت این روش در تعداد شرکت‌ها، به بررسی بیشتر نیاز است.

این پژوهش در مجله Nature Communications به چاپ رسید.

“ادوارد چانگ”(ادوارد چانگ) و همکارانش در “دانشگاه کالیفرنیا”(UC)، یک دستگاه جدید طراحی کرده اند که می‌توان مغز را به حروف تکی تبدیل کرد تا جملات کامل در لحظه بیان شوند. سپس، کاربرد دستگاه را در شخصی نشان می دادند که دلیل فلج شدید صوتی و اندام، ارتباطات محدودی بود.

دستگاهی که مغزی بیماران فلج کامل را به جمله تبدیل می کند

پژوهشگران با طراحی سیستم خود برای فعالیت رمزگشایی مغز مرتبط با الفبای آوایی، روش پیشین را به واژگان بزرگ‌تر گسترش دادند. این دستگاه در آزمایش‌ها به رمزگشایی فعالیت‌های مغز داوطلبان بپردازد زیرا آنها سعی می‌کنند هر حرف را به صورت آوایی بیان کنند تا جملاتی را از منبعی شامل ۱۱۵۲ واژه، با سرعت ۲۹.۴ کاراکتر در دقیقه و کاهش خطای ۶.۱۳ درصد تولید کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک دستگاه ذهن‌خوانی می‌تواند فعالیت‌های مغز را رمزگشایی کند زیرا در سکوت تلاش می‌کند تا واژه‌ها را به صورت آوایی بنویسد تا جملات کامل بسازد.

بخوان  به‌روزرسانی فروشگاه مایکروسافت روشی مفید برای یافتن آسان‌تر برنامه‌ها و بازی‌های ویندوز 11 که از آن‌ها لذت خواهید برد، به ارمغان می‌آورد

متخصصان می‌گویند که دستگاه‌های آنها این پتانسیل را دارند که توانایی برقراری ارتباط را با افراد بازگرداند که به خاطر خاطر به فلج کامل نمی‌توانند حرف بزنند یا تایپ کنند.

این نتایج، بالینی یک پروتز عصبی گفتاری قابل کنترل را برای تولید جملات از طریق روشی به طور مستقیم بر روی هجی نشان دادن پژوهشگر می‌دهند که دستگاه‌های تکمیلی پیشین رمزگشایی تمام‌کلمه‌های است.

چند خطای جزئی در برخی از جملات وجود داشت؛ از جمله این جمله که «خوشحالم که می‌بینمت» پس از رمزگشایی به «من تو را ترک می‌کنم» تبدیل شد.

دستگاهی که مغزی بیماران فلج کامل را به جمله تبدیل می کند

پژوهشگران در آزمایش‌های بعدی دریافتند که این روش به منبع واژگان بزرگتری بیش از 90 کلمه تعمیم می‌یابد که خطای آن 8.23 ​​درصد است. آنها گفتند که نتایج این آزمایش، پتانسیل دستگاه را برای تولید جملات از طریق یک روش بر هجی کردن با استفاده از کلمات رمزی آوایی نشان می دهد.

دستگاه ساخته شده است که می‌توان مغزی بیمارانی را که قادر به تکلم نیستند و به فلج کامل مبتلا می‌شوند، بررسی می‌کنند و آنها را در لحظه به جملاتی روی صفحه رایانه تبدیل می‌کند.

دستگاه‌هایی که از این دست می‌گیرند، به جبران آسیب‌های ناشی از آسیب به سیستم عصبی می‌پردازند یا آن را بازیابی می‌کنند. این دستگاه‌ها معمولاً یا به تراشه‌ای که در مغز کاربر کاشته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های الکترودهایی که روی پوست سر گذاشته می‌شوند، تکیه می‌شوند تا مغزهای مغز توسط دستگاه خوانده شوند. یک نمونه از این پیشرفت‌ها، کاشت حلزون است که در آن، یک دستگاه شنوایی تحت عمل جراحی کوچک زیر پوست پشت گوش قرار می‌گیرد.

بخوان  فرجام ناخوشایند کارکنان یک مهدکودک به خاطر اشتباه یک پرستار