دوستیابی فیس بوک از چهره شما استفاده می کند تا تأیید کند که به اندازه کافی برای قرار ملاقات سن دارید

این اطلاعیه همچنین ادعا می‌کند که Yoti هوش مصنوعی خود را با نشان دادن افرادی از طیف‌های سنی، جنسیت و رنگ پوست مختلف به آن آموزش داده است. فناوری تشخیص چهره با دقت و تشخیص افراد با رنگ‌های تیره‌تر گذشته‌ای واضح داشته است. به علاوه بسیاری از افراد نگران ردیابی چهره خود هستند. در ارزش ظاهری، متا به این نگرانی‌ها رسیدگی می‌کند، که خوب است، اما اگر هنوز نگران هستید، هیچ‌کس نمی‌تواند شما را سرزنش کند.

برای سلفی ها، این پلتفرم از شرکت هویت دیجیتال Yoti کمک می گیرد. به گفته متا، سلفی‌های ویدیویی با دادن یک سری دستورالعمل به کاربران در اپلیکیشن فیسبوک کار می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید در زمانی که دوربین گوشی‌های هوشمند آن‌ها را ضبط می‌کند، ژست‌های خاصی داشته باشند.

متا هرگز یک بار مدرک قابل تاییدی ارائه نکرده است که نشان دهد چند نفر از دوستیابی فیس بوک استفاده می کنند. نزدیک ترین چیزی که می توانستیم پیدا کنیم یک است گزارش 2021 از The Verge (در برگه جدید باز می شود) که بیان می کند 278000 مجرد در شهر نیویورک از دوستیابی فیس بوک استفاده می کنند. برای درک این موضوع، بامبل ادعا کرد سه میلیون کاربر در نیویورک دارند در سال 2018 (در برگه جدید باز می شود). ما نمی‌توانیم تعجب نکنیم که کدام یک اول اتفاق می‌افتد: قطع شدن دوستیابی فیسبوک یا راه‌اندازی تأیید سن.

اگر نام “Yoti” آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که همان شرکتی است که Meta در آن استفاده می کند سیستم تایید سن اینستاگرام برای محافظت از خردسالان سلفی‌های ویدیویی به روشی مشابه استفاده می‌شوند و کاربران ژست‌های خاصی می‌گیرند که پس از آن سیستم حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا سن آنها را تأیید کند. اما برخلاف فیس‌بوک، به نظر می‌رسد که Yoti به جای حذف فوری، داده‌های اینستاگرام را (در عرض 30 روز پس از آپلود) نگه می‌دارد.

بخوان  برنامه‌های ویندوز 11 که می‌توانند تشخیص دهند چه زمانی جلوی لپ‌تاپ خود نشسته‌اید، توسط مایکروسافت مهار می‌شوند.

متا در حال آزمایش یک سیستم تأیید سن جدید در پلتفرم دوستیابی فیس بوک خود است تا مشخص کند که آیا شما بالای 18 سال سن دارید یا نه – اما آیا فقط در ایالات متحده زندگی می کنید.

تایید سن در فیسبوک دوستیابی (در برگه جدید باز می شود) به نظر می رسد از هر دو سیستم Tinder و Bumble سرنخ می گیرد. متا به کاربران دو روش مختلف برای تأیید سن خود ارائه می دهد: یا از طریق یک سلفی ویدیویی یا با آپلود تصویری از شناسه آنها، که بسیار شبیه به روش است. فیس بوک هویت حساب ها را تایید می کند (در برگه جدید باز می شود).



منبع در این مرحله، احتمالاً به خود می گویید که نمی دانستید فیس بوک یک سرویس دوستیابی دارد. با همه حساب‌ها، دوستیابی فیس‌بوک، حداقل در ایالات متحده به دلیل رقابت سختی با ابعاد بزرگ، سرویس چندان محبوبی نیست.

بخوان  موشک «فالکون ۹» به رکورد ۲۰۰ پرتاب موفق رسید

از متا پرسیدیم که آیا و چه زمانی تست تشخیص چهره به سایر مناطق جهانی انجام می شود؟ دوستیابی فیس بوک در بیش از 50 کشور دیگر از جمله آرژانتین، سنگاپور و بریتانیا در دسترس است. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

مسابقه سخت