دوچرخه‌های الکتریکی برای سواری روی آب!

نسل دوم نسخه SL3 دارای حالت سواری است که نیازی به فشار اولیه ندارد و آن را به یک جایگزین مناسب و سازگار با محیط زیست برای شناورهای موتوردار مانند جت اسکی تبدیل می‌کند.

تمام مدل‌ها دارای مجموع زمان سواری ۴.۵ ساعت هستند که طراحان ادعا می‌کنند طولانی‌ترین مدت زمان سواری در میان محصولات مشابه موجود در بازار کنونی است.

این دوچرخه‌ها می‌توانند آب‌های متلاطم را تحمل کنند و ادعا کنند که می‌توانند در شرایط بهبود هم دوام بیاورند. این دوچرخه‌ها می‌توانند در امتداد آب‌هایی با عمق یک متر حرکت کنند اما برای انجام عملیات زیر آب، به حداقل دو متر آب نیاز دارند.

سازنده، راندن هیدروفویلر را به عنوان تجربه‌های سورئال و عاری از مسیرها و ترافیک توصیف کرده است که احساس پرواز پرسرعت بالای آب را به شما منتقل می‌کند.

سریع ترین سرعت دوچرخه به ۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما این دوچرخه برای حرکت با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت طراحی شده و حداقل سرعت آن شش کیلومتر در ساعت است.

سازندگان این فناوری ادعا می‌کنند که این ویژگی جدید و همچنین سایر جنبه‌های طراحی دوچرخه، راکبان را قادر می‌سازد تا از آن تنها در 40 دقیقه بیاموزند که بیش از دو ساعت کمتر از زمان نسخه اصلی XE-1 است.

این دوچرخه از یک موتور ۲۵۰۰ و قدرت می‌گیرد و دارای ۱۰ سطح کمکی برای تولید سرعت در کنار نیروی پدال است که تنها با فشار یک انگشت می‌توان از آنها استفاده کرد.

SL3 از فیبر کربن و تجهیزات درجه یک خریداری شده است که آن را به اندازه کافی شناور و سبک می‌کند تا به آب منتقل شود. هنگام مونتاژ، بسته به نوع فویل‌ها و نصب‌شده، طول آن به ۲.۲ متر، عرض دو متر، ارتفاع ۱.۴ متر و وزن آن به ۴۰ متر می‌رسد. شاسی و فویل، دوچرخه را در حالت ثابت نگه می‌دارند، اما وقتی دوباره زمان بلند شدن فرا می‌رسد، دوچرخه سوار می‌تواند رکاب بزند.

بخوان  راز بقای بیشتر کوسه‌ها نسبت به دایناسور‌ها چیست؟

دوچرخه‌های الکتریکی برای سواری روی آب!

«مارک روباتام» (مارک روباتام)، مدیر عامل منتا۵ گفت: نداشتن بدنه یا پانتون، یک ویژگی خوشایند است. درست مانند بهبود مهارت‌های خود در راندن یک دوچرخه زمینی، این دوچرخه نیز می‌تواند و در نهایت دوست داشتن هر جلسه تمرین را می‌کند.

سه مدل از این دوچرخه است؛ +SL3، SL3 و SL3 Pro که مدل پایه، یک باتری لیتیوم-یونی ۶۰۰ وات بر ساعت با زمان شارژ سه ساعت دارد و دو مدل دیگر دارای مجموعه باتری ۱۰۰۰ وات بر ساعت با پنج ساعت شارژ هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، دوچرخه موسوم به «هیدروفویلرSL3» یا (Hydrofoiler SL3)، محصول شرکت «مانتا۵» (Manta5) است. این شرکت، خالق اولین دوچرخه هیدروفویل جهان موسوم به «هیدروفویلر XE-1» (Hydrofoiler XE-1) است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

یک نمایشگر بزرگ، ویژگی های مهمی مانند سطح دریچه گاز، سطح باتری و همچنین هشدارها را نشان می دهد و حسگرها را به محض تشخیص دادن سقوط، فورا برق پروانه را قطع می کند.

راندن هیدروفویلر را می‌توان در آب شور یا آب شیرین انجام داد و هر کسی که شنا و دوچرخه‌سواری را بداند، می‌تواند آن را انجام دهد.

مدل Pro با یک فویل عقبی فیبر کربنی عرضه می‌کند که می‌توان آن را با خودروی سنگین‌تر اما مبتدی‌تر جایگزین کرد.

دوچرخه‌ها فقط از توزیع‌کنندگان ثبت‌شده در اروپا و آمریکا با قیمت بین 700 تا 900 دلار در دسترس هستند و احتمالاً در تابستان 2023 خواهند بود.

دوچرخه‌های الکتریکی برای سواری روی آب!

وی افزود: سقوط و خیس شدن هنگام شروع کار، بخشی از سرگرمی هستند. در SL3 معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد تا از مرحله مبتدی به مرحله اعتماد به نفس مراجعه کنید.

بخوان  چشم ها روی سیارک ها! - ايسنا

«لوئیس ویلکس» (Louis Wilks)، مدیر مارکتینگ مانتا۵ گفت: یک گروه سخت‌کوش از کاربران فوق‌العاده وجود دارد که کارهای شگفت‌انگیز را انجام می‌دهند. ما تشکیل باشگاه‌های اجتماعی و سازمان‌های ورزشی می‌شویم، از کانال‌های دوربرد و انتشار فیلم‌هایی از کاربران تجربی روی آب عبور می‌کنیم که باید در فهرست آرزوهای هر دوچرخه سواری باشند.

نسل اول XE-1، تعداد زیادی از طرفداران دوچرخه‌سواری در آب را جذب می‌کند که از پرواز بر فراز و همچنین عدم وجود صدا انتشار و گازهای گلخانه‌ای هنگام انجام این کار لذت می‌برند. محبوبیت آن باعث شده است تا گروه مانتا5، رویای ایجاد یک مقوله ورزشی جدید با محصولات خود را در سر داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

«گای هوارد ویلیس» (Guy Howard-Willis)، بنیان‌گذار و رئیس این شرکت گفت: من می‌خواهم این دوچرخه‌ها را فراتر از صرف یک محصول تفریحی کنند. من می‌خواهم که آنها به یک محصول ورزشی تبدیل شوند. اگر با آنها مسابقه داد، پس رقابتی خواهد بود و اگر رقابتی باشد، شاید روزی به یک ورزش المپیکی تبدیل شود.

دوچرخه‌های الکتریکی برای سواری روی آب!

این ویژگی‌های ایمنی مانند لایه‌های دوگانه ضد آب در اطراف باتری‌ها و پوششی که پروانه را می‌پوشاند، دارند.

دوچرخه‌های هیدروفویلر که به عنوان «نیم دوچرخه، نیم هواپیما» توصیف می‌شوند، باید توسط دوچرخه‌سوار رکاب‌سازی شوند تا پروانه‌ای را در پشت بچرخانند که توسط یک موتور برای کمک به افزایش سرعت تقویت می‌شود. زمانی که به اندازه کافی سریع حرکت می‌کنید، بال‌های هیدروفویل دوچرخه در جلو و عقب آن باعث می‌شود که دوچرخه‌های بالا بیاید و روی سطح آب حرکت کند.

یک شرکت مستقر در نیوزیلند، نسخه‌ای از دوچرخه‌های الکتریکی خود را با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت روی آب می‌کند.

بخوان  انتشار واضح‌ترین تصاویری که تا امروز از قمر مریخ ثبت شده است