دو موشک «اسپیس ایکس» با فاصله کمتر از ۵ ساعت پرتاب شدند

به گفته اسپیس ایکس، این هشتمین پرتاب و فرود برای فالکون۹ و ششمین پرتاب برای موشکی بود که SES-18 و SES-19 را پرتاب کرد.

پرتاب‌های روز ۱۷ مارس، هجدهمین و نوزدهمین پرتاب سال برای اسپیس ایکس بودند و پرتاب‌ها ادامه خواهند داشت. ایلان ماسک، اسپیس ایکس، تابستان گذشته گفت که این شرکت احتمالا در سال ۲۰۲۳، تا ۱۰۰ ماموریت مداری را انجام خواهد داد.

دو موشک «اسپیس ایکس» با فاصله کمتر از ۵ ساعت پرتاب شدند

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) در روز ۱۷ مارس دو ماموریت مداری را انجام داد. این نمایش در ساعت ۳:۲۶ بعد از ظهر به وقت محلی شرقی آغاز شد و اسپیس ایکس، ۵۲ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» (VBG) در کالیفرنیا به مدار زمین پرتاب کرد. سپس در ساعت ۷:۳۸ بعد از ظهر به وقت محلی شرقی، یک موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) حامل ماهواره‌های مخابراتی SES-18 و SES-19 از «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) در فلوریدا بلند شد.

هر دو ماموریت طبق برنامه پیش رفتند. های استارلینک در مدار پایین زمین مستقر شدند و فالکون۹ نیز با موفقیت SES-18 و SES-19 را به مدار انتقالی زمین ایستا رساندند.

ویدئوی نخست، پرتاب ۵۲ ماهواره اینترنتی استارلینک و ویدئوی دوم، پرتاب ماهواره‌های مخابراتی را نشان می‌دهد.

ماهواره‌های مخابراتی SES-18 و SES-19 به فاصله دور رفتند. این دو ماهواره به سمت مدار انتقالی زمین‌ایستا در فاصله ۳۵۷۰۰ کیلومتری بالاتر از سیاره ما حرکت می‌کنند.

مرحله نخست فالکون۹ به سلامت به زمین بازگشت و کمتر از ۹ دقیقه پس از بلند شدن، روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس در دریا فرود آمد.

بخوان  ماه‌نورد «راشد» امارات در یک قدمی رسیدن به ماه
انتهای پیام



منبع

شرکت «اسپیس ایکس»، دو مأموریت مداری را با کمتر از پنج ساعت انجام داد و دو موشک را به فضا پرتاب کرد.

۵۲ ماهواره استارلینک، به بیش از ۳۷۰۰ ماهواره دیگر در شبکه پهن‌بند بزرگ اسپیس ایکس می‌پیوندند که آنها را در آینده نیز ادامه خواهند داد. شرکت اسپیس ایکس، مجوز استقرار ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را در مدار پایین زمین دارد و علاوه بر آن، برای ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر درخواست داده است.