راز نهفته پنهان در تصاویر تلسکوپی فضای جیمزوب

دان کو، ستاره‌شناس فضای علمی تلسکوپی، در بیانیه ناسا گفت: ما به طور فعال در حال حاضر در مورد اینکه آیا آنها دو کهکشان هستند یا دو دسته از ستاره‌ها در یک کهکشان هستند، هستند. ما هنوز چیزی نمی‌دانیم، اما اینها سؤالاتی هستند که برای کمک به پاسخ دادن به آنها طراحی شده است.

آینه عظیم تلسکوپ فضای جیمز وب از گرانش یک خوشه کهکشانی برای نگاهی به یک کهکشان مورد استفاده قرار گرفته است، اما یک چرخش وجود دارد: تحقیقات جدید منتشر شده در روز چهارشنبه (26 اکتبر) نشان می دهد که وب سایت ممکن است دو کهکشان را مشاهده کند نه دارد. یک کهکشان. این منطقه قبلاً توسط تلسکوپ فضایی هابل تصویربرداری شده بود، اما این جدیدتر از همیشه است.

تیم «وب» متعهد به انتشار داده‌های علمی در حال پیشرفت است و به همین دلیل، این یافته هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و هنوز در مرحله بحث اولیه است. اگر وب دو کهکشان را مشاهده کرده باشد، احتمال جالب‌تری وجود دارد: ممکن است ادغام کهکشانی در جهان اولیه در حال انجام باشد.

به گفته کو، هابل این اجرام را که “MACS0647-JD” نام دارد، 10 سال پیش شناسایی کرد و آنها را به عنوان یک “نقطه رنگ رنگ پریده” دید که تنها 40 میلیون سال از بیگ بنگ که جهان را آغاز کرد، دید. شکل گرفت. در حالی که «وب» فاش کرد که این یک شیء در واقع دو جسم است، ماهیت چیزی که تلسکوپ جدید می‌بیند، یک راز باقی مانده است.

دکتر تایگر یو یانگ هسیائو، گفت: اگر این دورترین ادغام باشد، من واقعاً به وجد خواهم آمد. اما چه وب در حال حاضر مشاهده دو خوشه ستاره‌ای باشد یا دوکشان، تفاوت‌های واضحی بین آنها وجود دارد: یک مجموعه جرم با تعداد زیادی ستاره کمی آبی‌تر است و دیگری با غبار زیاد کمی قرمزتر است.

بخوان  دستگاهی که با تصویر، بو پخش می‌کند

ربکا لارسون، عضو بنیاد ملی گفت: مشاهدات فضای ۲۰ ساله وب، فهرست کهکشان‌های اولیه ما را تا علوم زیادی گسترش خواهند داد. مطالعه آنها می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چگونه آنها را به گونه‌ای کهکشانی می‌کنند، در آن زندگی می‌کنیم، تبدیل می‌شوند و همچنین چگونه جهان در طول زمان توسعه یافته است.

مقالات اخیرا اعلام کرده اند تصاویر جدید تلسکوپ فضای جیمز وب یک خوشه کهکشانی را نشان می دهد که نور را خم می کند.

وب از عدسی گرانشی برای ستاره‌شناسی امری جدید نیست، اما بهره‌برداری از اجراهای عظیم در خم کردن نور، بینش انسان را در مورد ابزار حساس تلسکوپ به ارمغان خواهد آورد. وب برای نگاه کردن به جهان اولیه که به سرعت از ما در طول موج‌های فروسرخ دور می‌شوند، بهینه شده است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در یک رقص ماده تاریک، تلسکوپی فضای ناسا نوری را که در جهان دور خم شده بود، ثبت کرد.