راکون مظنون جدید انتقال به انسان

«تدروس ادهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، چین را به دلیل عدم اشتراک‌گذاری زودتر داده‌ها مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آتلانتیک، یکی از اولین رسانه‌هایی که این یافته‌ها را در پایان سال ۲۰۱۹ (زمانی که اولین کوید-۱۹ شروع به ظهور کردند) گزارش کرد، نشان می‌دهد که برخی از نمونه‌های مثبت از یک غرفه در تجارت حیوانات و حیوانات هستند. جمع آوری شده است که این نمونه ها حاوی ژن های سگ راکون هستند.

  • به گفته، این نشان می‌دهد که این ویروس ممکن است حیوانات را آلوده کرده باشد.
«آنجلا راسموسن» یک ویروس شناس که در این تحقیق شرکت داشت، به آتلانتیک گفت که این یک نشانه واقعا قوی است که حیوانات در بازار آلوده شده اند.

داده‌های منتشر شده توسط چین نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹ ممکن است از سگ‌های راکون نشات گرفته شده باشد که این امر بازار تره بار ووهان را تقویت می‌کند.

به تازگی داده‌های ژنتیکی تازه منتشر شده از بازار تره بار چین در نزدیکی جایی که تحقیقات اولین موارد انسانی کوید-19 را کشف کردند، نشان می‌دهند دی.ان.ای سگ راکون ویروس با ترکیب شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، داده‌های ژنتیکی تازه منتشر شده از ووهان نشان می‌دهد دی.ان.ای سگ راکون با ویروس کووید-۱۹ ترکیب شده است.

از زمان اولین مرگ کووید-۱۹ در ووهان در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰، این جان باختن شش میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۷۷ نفر را در جهان گرفته است.

بازار عمده فروشی غذاهای دریایی ووهان، به عنوان منبع اصلی ویروس ویروس کووید-19 در مرکز ظن علمی بوده است.

بخوان  پتنت اپل برای تجهیز ایرپاد به نمایشگر لمسی!

تدروس ادهانوم قبریسوس چین را به دلیل عدم تقسیم زودتر داده‌ها مورد انتقاد قرار داده است. او گفت: این داده‌ها می‌توانم و باید سه سال پیش به اشتراک گذاشته شود.

از آنجایی که این داده‌ها آنلاین بودند، آن‌ها را دانلود و شروع به تجزیه و تحلیل کردند.

«کریستین اندرسن» زیست‌شناسان که داده‌ها را تحلیل و تحلیل کرد، گفت که به این بیماری از بازار اشاره می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

«تدروس ادهانوم قبریسوس» در ادامه گفت که این داده‌های جدید نیست، اما توالی ژنتیکی اخیراً توسط مرکز کنترل و از بیماری‌های چین در پایگاه داده GISAID آپلود شد و بعداً حذف شد.

این داده‌ها به طور رسمی بررسی نشده و در یک مجله معتبر منتشر نشده و تدروس ادهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفته است که پاسخ قطعی برای شروع همه‌گیری، ارائه نمی‌دهد. اما هر بخش از داده برای ما به این پاسخ مهم است.

  • با این حال، متخصصان بین‌المللی بهداشت گفته‌اند که این نظریه را یافته است که ویروس کووید-19 به جای نشت آزمایشگاه از حیوانات نشات گرفته شده است را تقویت می‌کند.

راکون مظنون جدید انتقال به انسان

تدروس ادهانوم قبریسوس افزود: ما بیشتر از چین می‌خواهیم تا به اشتراک‌گذاری داده‌های شفاف و تحقیقات لازم را انجام دهند و نتایج را به اشتراک بگذارند. درک نحوه شروع همه‌گیری یک الزام اخلاقی و علمی است. این کار جدیدترین نمونه از خودداری دولت چین از اشتراک گذاری داده ها با سایر کشورها است.

به گفته «فلورانس دبار» که در نظریه‌های زیست‌شناسی تجربی متخصصان است و در مرکز ملی دانش یا CNRS، یک تحقیق علمی تحقیقاتی در فرانسه کار می‌کند، محیط‌های محیطی چینی را از نمونه‌های بازار عمده غذاهای دریایی و ووهانان جمع آوری می‌کنند.

بخوان  تغییر ویجت ویندوز 11 می تواند فلش بک به ویندوز ویستا به شما بدهد – اما نترسید

این نمونه دی.ان.ای از سگ‌های راکون (حیوانات کوچک روباه‌تبار بومی آسیای شرقی) گرفته شده است.