ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

ابزار با قرار دادن ربات در هر دو شیب مبتدی و متوسط ​​نشان می دهد که ربات می تواند عمودی بماند، بچرخد و از برخورد با جلوگیری از کندن کند. همچنین، در آزمایش‌ها نشان داده شد که این ربات قادر به اسکی کردن با سرعت بیش از 10 متر در زمین، در مسیر 400 متری با شیب 18 درجه است.

اسناد “دانشگاه جیائو تونگ شانگهای” (SJTU) چین، یک ربات اسکی‌باز ابداع کرده‌اند که می‌تواند خود را بر روی یک شیب برفی کنترل کند.

شرکت ژاپنی “تویوتا” (Toyota)، یک ربات انسان‌نمای بسکتبالیست ابداع کرده است که می‌توان توپ را با دقت بالاتری نسبت به انسان‌های حرفه‌ای پرتاب کند.

ربات پینگ‌پنگ‌باز

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

کرلی توسط پژوهشگران “دانشگاه کره” (دانشگاه کره) ابداع شده است که باور دارند این ربات می‌توانند شکاف بین شبیه‌سازهای رایانه‌ای و دنیای واقعی را کاهش دهند.

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

مهندسان گفتند که این ربات دارای مزایایی شامل دقت بالا و سیستم ردیابی سریع است تا در زمین دور بزند و بازدهی مناسب داشته باشید.

این سگ رباتیک با استفاده از آموزش تقویتی شد. تقویتی، زیرمجموعه‌ای از ماشینی است که با استفاده از ابزار مصنوعی امکان می‌دهد تا از طریق آزمون و خطا و با استفاده از باز خوردن از خود یاد بگیرید.

پژوهشگران گفتند که این ربات در آینده ممکن است در مسابقات اسکی ربات‌ها شرکت داشته باشد و حتی به گشت‌زنی در کوه‌ها و امداد و نجات در برف کمک کند.

نداشتن زمان و فضا به حریف برای گرفتن توپ، اصلی هافبک ها و مدافعان است و ربات ها برای انجام این کار برنامه ریزی شده بودند.

در پایان این رویداد، گروه‌ها برای بررسی آخرین تحقیقات در حوزه رباتیک گرد هم آمدند.

ربات کرلی، سنگ را پرتاب می‌کند اما کار پاک کردن یخ‌های شل از جلوی سنگ را که به آن جارو می‌گویند، هنگام حرکت انجام نمی‌دهد.

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

ربات دروازه‌بان

گوگل نیز در هفته‌ای که گذشت، پیشرفت بازوی رباتیک پینگ‌پنگ‌باز خود را نشان داد که یک مسابقه خوب را با یک انسان انجام داد. این مسابقه که در یک ویدئو ثبت شده بود، زمانی پایان یافت که از چهار دقیقه پس از شروع بازی، ضربه ضعیفی را به داخل فرستاد.

بخوان  ویندوز 11 بالاخره شکلک های سه بعدی دریافت می کند (برای برخی افراد حدود 2 سال دیر است)

ربات بسکتبالیست

این ربات با دو پای خود روی هر تخته اسکی می‌ایستد و با پاهای میانی خود، میله‌های اسکی را می‌گیرند تا برای کنترل جهت مانور دهد.

با وجود این توانایی‌ها، ربات یک سکوی کوچک برق مرتبط‌شده توسط کابل‌های وصل است و به همین دلیل نمی‌تواند مانند یک بازیکن انسان در حرکت باشد.

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

ربات اسکی‌باز

این ربات‌ها در مسابقه «روبوکاپ» (RoboCup) به نمایش گذاشته شده‌اند. روبوكاپ، يك مسابقه بين‌المللي براي ربات‌ها است كه در آن، مسابقه‌هايي را در مقابل شركت مي‌كنند.

ثور، یک ربات انسان‌نما است که توسط پژوهشگران «دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس» (UCLA) و «دانشگاه پنسیلوانیا» (UPenn) ساخته شده است. این ربات با پیروزی ۵-۴، برنده ربات‌های انسان‌نمای بزرگ سال شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، هفته گذشته فیلم قدیمی از یک ربات چهارپایه دروازه‌بان منتشر شد که در یک آزمایشگاه تحقیقاتی، چند سیو چشمگیر توپ (واکنش سریع برای گرفتن توپ) را انجام داد. این دروازه‌بان رباتیک است که به دلیل چهارپا بودن و راه رفتن مانند سگ، به عنوان سگ رباتیک شناخته می‌شود، توسط دانش‌آموز “دانشگاه کالیفرنیا، برکلی” (UC Berkeley) آموزش دیده می‌شود. این پیشرفت از یک حوزه علمی هیجان‌انگیز برای توسعه ماشین‌هایی است که می‌توان ورزش را به خوبی انسان‌های حرفه‌ای یا حتی بهتر از آنها انجام داد.

ربات بدمینتون‌باز

ویدئوهای جدید که از چندین ربات ورزشکار منتشر می‌شوند، نشان می‌دهند که این ربات‌ها در حال تبدیل شدن به رقیب‌های بزرگی برای انسان هستند.

این بازوی رباتیک برای راه انداختن یک مسابقه خوب همکاری می‌کند، اما به گفته گوگل، مهارت‌های آن می‌توانند با سطح مهارت‌های یک رقیب انسانی سازگار شوند.

مینی چیتا دوربین ندارد بنابراین موقعیت توپ توسط یک دوربین خارجی و یک الگوی ریتم‌های موسوم به “یولو” (YOLO) تعیین می‌شود که از شبکه‌های عصبی برای تشخیص اشیا در لحظه استفاده می‌شود.

بخوان  کشف ۲۹۴ تپ اختر جدید در بروزرسانی داده‌های تلسکوپ «فِرمی» ناسا

ابداع‌کنندگان رباتی به نام «کرلی» (فرج) در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که این ربات به واسطه تطبیق سریع با تغییرات یخ، یکی از بهترین تیم‌های کرلینگ جهان را شکست داده است. کرلينگ، ورزشي است که در آن بازيکنان سنگ‌ها را روي يک صفحه يخي، به سمت يک هدف دايره‌هاي مي‌لغزانند و هدف اين است که سنگ‌ها تا حد امکان نزديک به نقطه نظر بمانند.

«دنیس هونگ» (Dennis Hong)، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس گفت: ربوکاپ برای خلاقیت است. هزاران نفر از سراسر جهان با ربات ها و فناوری های پیشرفته، همه در یک مکان هستند. برنده شدن، عالی است اما این رویداد بیشتر درباره دوستی است تا رقابت.

بنابراین، مهندسان بین آموزش‌های شبیه‌سازی‌سازی و استقرار آن‌ها در دنیای واقعی تغییر می‌کنند تا زمانی که به اندازه کافی خوب عمل کنند.

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

به گفته‌ها، این سگ رباتیک می‌تواند ۸۷.۵ درصد از توپ‌های پرتاب‌شده به سمت دروازه را انتخاب کند که در آن برای دروازه‌بان‌های انسان حدود ۶۹ درصد است.

این ربات در سال ۲۰۱۸، در سه بازی از چهار مسابقه مقابل تیم زنان برنده مدال المپیک کره جنوبی پیروز شد.

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

پژوهشگران چینی، رباتی به نام «روبومینتونر» (Robomintoner) ساخته شده‌اند که می‌توان انسان را در برابر رقبای بدمینتون بازی کند. این ربات توسط دانشمندی در شهر چنگدو ساخته شده است، در سال ۲۰۱۶ در مسابقاتی در شهر شنژن در جنوب چین رونمایی شد.

ربات قهرمان فوتبال

در این ویدئو، سگ رباتیک با تعداد زیادی از توپ‌های پرتاب‌شده از سوی انسان و همچنین، یک ربات چهارپایه دیگر که توسط شرکت چینی “Unitree Robotics” ساخته شده است، روبه‌رو می‌شود.

این دروازه‌بان رباتیک چهارپا که هفته گذشته در گذشته به نمایش درآمد، ویدئوی “آزمایشگاه رباتیک هیبریدی” (Hybrid Robotics Lab) در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی آموزش دیده است، اما خود ربات چهارپا که “مینی چیتا” (Mini Cheetah) نام دارد. ، در “آزمایشگاه رباتیک بیومیمتیک” (Biomimetic Robotics Laboratory) در دانشگاه “امآیتی” (MIT) ابداع شده است.

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

ربات‌های ورزشکاری که رقیب انسان‌ها شده‌اند

این گزارش به ربات‌هایی پرداخته است که دنیای ورزش را طوفانی می‌کنند. از ربات اسکی‌باز شش‌پا گرفته تا ربات پینگ‌پنگ‌باز.

بخوان  پرتاب آزمایشی موشک ژاپن با شکست روبه‌رو شد

این دستگاه شبیه به ماشین چمن‌زنی به نظر می‌رسد، اما راکت بدمینتون را مانند یک بازیکن انسان محکم می‌گیرد. همچنین، ربات با استفاده از یک حرکت سریع، نیروی کافی را به توپ می‌رساند و روی چهار چرخ در اطراف زمین می‌چرخد.

به گفته مهندسان این پروژه، ربات موسوم به «کو» (Cue) هنگام گرفتن توپ از فواصل کوتاه، دقتی نزدیک به صد درصد دارد.

این ربات با استفاده از هوش مصنوعی یاد گرفت که هزاران هزار پرتاب تمرینی داشته باشد تا تکنیک‌ها و دقت خود را افزایش دهد.

در این ویدئو می‌توان سگ رباتیک را در حال چمباتمه زدن، پریدن، کنار رفتن و شیرجه زدن برای گرفتن توپ مشاهده کرد. همچنین، مشاهده می‌شود که سگ رباتیک پس از گرفتن توپ، به موقعیت اولیه خود برمی‌گردد.

انتهای پیام



منبع

یکی از به‌یادماندنی‌ترین برندگان روبوکاپ، رباتی به نام «ثور» (ثور) بود که در سال ۲۰۱۵ برنده رقابت برای آمریکا شد.

هدف پژوهشگران این بود که ربات را در یک فضای شبیه‌سازی‌شده آموزش ارائه دهندگان در دنیای واقعی با انسان‌ها بازی کند مشکلاتی بر سر راه بود.

یک مکانیسم به ربات امکان می دهد تا توپ را نگه دارد و آن را به سمت دروازه یا همتیمی دیگر خود پرتاب کند.

ربات های فوتبالیست

ویدئویی که چند سال پیش منتشر شد، نشان می‌دهد که ارتشی از ربات‌های فوتبالیست، مهارت کافی را برای شکست دادن یک تیم متشکل از انسان‌ها دارند. این ربات‌های کوچک که در «دانشگاه علوم و فناوری اطلاعات پکن» (BISTU) ابداع می‌شود، سرعت چشمگیری را نشان می‌دهد و راه را بر حریفان انسان خود می‌بندد.

ربات بازیکن کرلینگ

«لورا گرایسر» (Laura Graesser)، مهندس گوگل گفت: چگونه می‌توانم نمونه‌هایی از انسان‌ها با یک ربات را جمع‌آوری کنیم تا رفتار انسان را در فضای شبیه‌سازی‌شده مدل‌سازی کنیم. بدون این که رباتی داشته باشید که باید با انسان کار داشته باشید؟