رباتی که تعمیر توربین‌های بادی را ۴ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک شرکت دانمارکی ارائه‌دهنده راهکارهای حوزه انرژی به نام وستاس (Vestas)، با ارائه یک فناوری رباتیک خودکار برای تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی، از ربات‌های جدید خود به BladeRobots را به ‌عنوان یک تجارت مستقل رونمایی کرده است.

در حالی که از یک روش مصنوعی برای سازگاری سریع با انواع تیغه ها استفاده می شود.

بنابراین، تعمیر و نگهداری منظم تیغه‌های توربین بادی برای حفظ یکپارچگی ساختاری آنها و افزایش عمر آنها بسیار مهم است.

موضوعی فرسایش برای تیغه‌ها یا پره‌های توربین‌های بادی یک مشکل بزرگ است. سطح تیغه به پایان در نتیجه ذرات کوچک موجود در هوا، یخ، برف و باران فرسوده می‌شود و با یدگی لایه بیرونی تیغه در طول زمان، تأثیر نامطلوبی بر آیرودینامیک تیغه توربین ایجاد می‌شود. در نتیجه در طول عمر توربین، به مرور انرژی کمتر و کمتری تولید می‌شود.

با قرار دادن این ربات بی سیم به صورت افقی بر روی تیغه، تعمیر و نگهداری، سریع تر و ساده تر می شود و ربات قادر خواهد بود هر مرحله از روند را به یک بار رفت و برگشت تکمیل کند.

شرکت وستاس ادعا می‌کند که BladeRobot برای نگهداری با کیفیت تیغه‌های توربین‌های بادی ساخته شده است.

جانی تامسن، رئیس برنامه BladeRobots و مدیر اجرایی سابق شرکت وستاس می‌گوید: انرژی باد نقش محوری فزاینده‌ای در سیستم انرژی جهانی ایفا خواهد کرد و مهم است که ما در طول عمر عملیاتی توربین‌های بادی راندمان بهینه ارائه کنیم.

این ربات، در دسترس بودن توربین، ایمنی و کیفیت و پذیرفتنی را ارائه می‌دهد و طبق ادعای شرکت سازنده، BladeRobots پیشرفته‌ترین ابزار نگهداری نسل جدید توربین‌های بادی است.

بخوان  نام حالت ناشناس اشتباه است و حتی کارمندان گوگل نیز آن را می دانند

در نهایت می‌توان گفت که این شرکت به یک راه حل بسیار قابل قبول و مقرون به صرفه با الزامات ایمنی بالا برای سرویس توربین‌های بادی رسیده است.

ربات‌های جدید موسوم به BladeRobot تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی را چهار برابر سریع‌تر از روش‌های فعلی انجام می‌دهند و با استفاده از هوش مصنوعی به سرویس‌های سریع انواع تیغه‌های استفاده در توربین‌ها می‌پردازند.

حراست از لبه‌های تیغه‌ها

ربات های سرویسکار

این روش به فرد رباتیک جدید با بازیابی عملکرد آیرودینامیکی و کاهش زمان توقف توربین می‌تواند انرژی سالانه توربین‌های بادی را به میزان محسوسی افزایش دهد.

وی افزود: با راه حل رباتیک خودکار BladeRobots صنعت انرژی باد راه حل سیستم و استفاده از سیستم برای بهبود عملکرد توربین‌های بادی ارائه می‌دهد.

به این شرکت، به معنای کوتاه کردن زمان عرضه به بازار و افزایش تولید و پذیرش این ربات، این راه در ابتدا در شرکت وستاس ابداع شد و سپس به عنوان یک تجارت مستقل عرضه شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این ربات، تعمیر و نگهداری خودکار لبه‌های تیه‌های توربین‌های بادی را تا چهار برابر سریع‌تر از روش‌های دستی سنتی به انجام می‌رساند.

انتهای پیام



منبع