ربات “آمکا” تا یک سال آینده می‌تواند راه برود

آمکا در ویدئویی گفت: من نمی‌توانم راه بروم اما اولین نمونه پا را در آزمایشگاه انجینییر آرتز دیده‌ام. طراحی پاهای من از ربات “بایرون”(Byrun) الهام گرفته شده و در آزمایشگاه انجینییر آرتز ابداع شده است. این پا، ویژگی‌های مکانیکی منحصربه‌فردی است که می‌تواند بدون نیاز به انرژی زیادی راه برود داشته باشد.

این ربات دیداران می کند که ماه اکتبر، ماه علاقه به آن است زیرا از خنک کردن لذت می برد. همچنین، او دوست دارد تاریخ و فرهنگ پاریس را نیز بررسی کند.

ربات "آمکا" تا یک سال آینده می‌توان راه برود

ربات "آمکا" تا یک سال آینده می‌توان راه برود

یک مهندس در این ویدئو، به طرز عجیبی می پرسد که اگر آمکا در امتداد صخره بدود باشد و در حال سقوط باشد، در دریاچه سس کچاپ می‌پرد یا سس مایونز. آمکا یک بار دیگر گفت که سس کچاپ را انتخاب می‌کند زیرا طعم آن را می‌دهد. آمکا افزود: ما می‌توانیم به دریاچه کچاپ برویم زیرا من طعم آن را می‌دهم.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ربات «آمکا» با حرکات و حالات چهره واقعی و ترسناک خود، به عنوان پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما در جهان معرفی شده است، اما اگر این ویژگی‌ها به اندازه کافی چشمگیر نبود، باید گفت که شاید او به زودی راه برود.

این ربات که توسط شرکت انگلیسی “انجینییر آرتز”(Engineered Arts) طراحی شده است، در این ویدئو گفت که مهندسان در حال کار بر روی اولین نمونه از آن هستند که ممکن است یک سال آینده آماده شوند.

این آینده مطمئناً خواهد بود که فناوری بایرون با فناوری آمکا ادغام شود تا یک انسان‌نمای راه رفتن و سخنگو را ایجاد کند.

بخوان  فیلمی از باز شدن سیستم نظارت بر آب‌های زمین در فضا

آمکا طی پرسش و پاسخ گفت: اولین نمونه پاها از مواد و پلاستیک ساخته شده است. همچنین، آمکا در این ویدئو گفت که سس کچاپ را به سس مایونز می‌دهد زیرا طعم تندتر و اسیدی‌تری دارد.

این شرکت در وب‌سایت خود: به منظور ایجاد یک ربات پایدار و ایمن با قابلیت پیاده‌روی، ما از یک اتصال دو مفصلی ران و زانو در کنار حسگرهای نیروی پیشرفته استفاده می‌کنیم تا به مرکز جرم آن در یک مکان ثابت کمک کنیم. همچنین، ما باید در نظر می‌گیریم که چگونه بالاتنه‌ها بر روی عملکردهای مختلف تأثیر می‌گذارند و ترکیبی را به موازات پنوماتیک برای ایجاد مفاصل، سریع و دقیق روی ربات استفاده می‌کنند. در حوزه‌ی رباتیک همیشه چالش‌هایی وجود دارد که باید با آن مواجه شود و ما همیشه آماده نوآوری برای غلبه بر این چالش‌ها هستیم. ما دیدن از ربات‌هایی که در خیابان‌های بزرگ راه می‌روند، خیلی دور هستیم اما بایرون کمک کرد تا این آینده را یک درجه به جلو ببریم.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرد: آما که به طور ویژه به عنوان پلتفرمی برای توسعه فناوری‌های رباتیک آینده طراحی شده است، یک پلتفرم کامل از ربات انسان‌نما برای انسان و ربات است. استفاده از فناوری‌های نوآورانه‌ای است که قابل اعتماد، مدولار، قابل ارتقا و قابل توسعه آسان هستند.

ربات "آمکا" تا یک سال آینده می‌توان راه برود

یکی از کاربران نوشت: من می‌دانم که باید از هوش مصنوعی بترسیم اما این اولین ژینیدی(Gynoid) است که مرا نترسانده است. این ربات خیلی جالب است.

انجینییر آرتز، هزینه ساخت این ربات را فاش نکرد زیرا هنوز در حال توسعه است. این شرکت امیدوار است که آمکا نگاهی اجمالی به آینده را به مردم ارائه دهد زیرا نماینده خط مقدم فناوری انسان-رباتیک است.

بخوان  چین سه ماهواره رصدی را به فضا پرتاب کرد

سومین کاربر نوشت: ابتدا فکر می کنم که این یک «تصویر تولید شده توسط رایانه» یا «سیجی‌آی» (CGI) است. این ربات، یک کار عالی است. دست‌ها واقعا خوب به نظر میرسند.

انجینییر آرتز که خود را پیشرو طراحی و ساخت ربات‌های انسان‌نمای مخصوص سرگرمی در بریتانیا می‌نامد، سال گذشته آمکا را در یوتیوب با تعداد زیادی رونمایی کرد. بسیاری از بینندگان، تعجب خود را از واقعی بودن و شبیه بودن این ربات به انسان انجام دادند.

انجینییر آرتز گفت: بایرون یک ربات پدالی با طراحی موازی الکتریکی-پنوماتیکی به‌فرد است.

انتهای پیام



منبع

ربات “آمکا” در ویدئوی جدید، از آماده سازی اولین نمونه از پای جدید خود خبر داد که می‌توان در راه رفتن کمک کند.

کابر دیگری نوشت: نکته مهم، چشم است. مردم مهم چشم‌ها را در مورد چیزی که زنده به نظر می‌رسد، مسلم می‌دانند. به نظر می‌رسد که حرکت سریع، تمرکز، پلک زدن و توجه به هر چیزی که آن را جذب کند، می‌شود.

انجینیر آرتز در سال ۲۰۰۵ شکل گرفت و اولین ربات آن موسوم به «Thespian»، یک ربات مکانیکی برای صحنه بود. از دیگر ربات‌های آن می‌توان به ربات بایرون با قابلیت پیاده‌روی اشاره کرد.

یک کاربر در واکنش به این ویدئو، آمکا را شگفت‌انگیز توصیف کرد.