ربات استرالیایی با شکارچیان غیرقانونی مبارزه می‌کند

این ربات برای کمک به حفاظت از حیات وحش در نظر گرفته شده است اما توجه نیروهای مسلح را نیز به خود جلب کرده است.

به همین منظور “لوک تاونسند” (Luke Townsend) متخصص مبارزه با شکار غیرقانونی در سال ۲۰۲۰ با انجمن دانشگاه فدراسیون تماس تا G را در پاسخ به تهدید فزاینده برای محیط زیست بانان در غرب آفریقا توسعه دهد.

سیستم بدون سرنشین زمینی که محققان توسعه داده‌اند”GUS” نام دارد و یک ربات نظارتی با فناوری بالا است که مجهز به دوربین‌هایی با حرارتی با لنز و قابلیت زوم برای شناسایی دشمنان، همراه با میکروفن بر روی هوش مصنوعی برای شناسایی صداها است.

او گفت: در آفریقا، محیط بانان بسیار کشته شدند، زیرا کسانی که پارک‌ها و سلاح‌های پیچیده‌ای دارند و سوار بر موتور هستند و برای زنده ماندن در این محیط کامل هستند.

این ربات همراه با دوربین و سیستم میکروفن خود دارای یک پهپاد است که با باز شدن پنل از زمین بلند می‌شود و فیلم را به مرکز فرماندهی می‌فرستد تا به محیط‌بانان کمک کند تا از برخوردهای خطرناک جلوگیری کند.

معلم استرالیایی از ساخت رباتی برای مبارزه با شکارچیان غیرقانونی در آفریقا خبر داده اند.

چه صدای شلیک گلوله در هوا شنیده شود و چه فیل‌ها خر کنند، GUS قبل از تشخیص تفاوت این صداها را دارد.

او گفت که ستیزه جویان کشور از شاخه محلی القاعده هستند و از مواد منفجره و کمین برای کشتن محیط بانان یا ترساندن آنها در پارک‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که برخی نواحی دیگر با شکارچیان غیرقانونی و حرفه‌ای بسیار با انگیزه روبرو هستند.

بخوان  Gmail شما به‌زودی برای همیشه تغییر می‌کند - در اینجا انتظار می‌رود

تاونسند، مدیر پروژه، بودجه توسعه آن را به همراه گروهی از دوستانش تامین کرد. او امیدوار است تا مارس سال آینده یک نسخه آماده از این ربات را به جمهوری بنین بهتر است.

به گفته “گایان کاهنداوا”(Gayan Kahandawa) مدرس ارشد مکاترونیک از دانشگاه فدراسیون استرالیا برای مثال، اگر میکروفن ربات صدای موتورسیکلت را دریافت کند، می‌توان از دوربین‌های آن برای بررسی اینکه آیا راکب مزاحم است یا خیر استفاده می‌کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از وان نیوز، در پارک‌های ملی آفریقا، شکارچیان غیرقانونی و ستیزه جویان مسلح، محیط‌بان‌ها را با خشونت وحشیانه‌ها می‌سازند اما همیشه از دانشگاه‌های فدراسیون استرالیا (F Uni) استفاده می‌کنند.