ربات ۳ مسئول نگهداری از فضاپیماها می‌شود

به طور خلاصه، این ربات از یک بخش اصلی چرخان و سه اندام مفصلی تشکیل می شود که هم به عنوان دست و هم به عنوان پا عمل می شود.

ربات سه پای «MARM» ممکن است به زودی به فضاپیماهای حاضر در مدار ملحق شود.

«MARM» که نام آن مخفف عبارت «Multi-Arm Relocatable Manipulator» است، به عنوان بخشی از پروژه «MIRROR» آژانس فضایی اروپا توسعه یافته و در حالی که این ربات به طور قابل توجهی می‌تواند کارهای متنوعی انجام دهد، ابتدا و مهمتر از همه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که راه خود را به خارج از فضاپیما می‌دهند و کار نصب یا حذف واحدهای مداری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، علاقه‌مندان به داستان‌های علمی و تخیلی ممکن است ربات‌های دو پا را از فیلم بی‌صدا دویدن (Silent Running) در سال ۱۹۷۲ به یاد بیاورند بیاورند. ربات‌هایی که تعمیرات خارج از سفینه فضایی را بر کنترل می‌کنند. ربات جدید «MARM» کمی آنها را با این تفاوت که سه دست و پا دارد است.

«MARM» که در حال حاضر نسخه آزمایشی آن وجود دارد توسط گروهی از محققان موسسه فناوری ایتالیا(IIT) به رهبری نیکولاس تساگاراکیس (Nikolaos Tsagarakis) ساخته شده است. وی پیش از این، ربات انسان‌نمای آتش‌نشان «WALK-MAN» ساخته شد.

به گفته تساگاراکیس، «MARM» در نهایت خودکار خودکار خواهد بود. به عنوان، از دوربین‌های داخلی استفاده می‌کند تا پاهای خود را دقیقاً روی هر بخش از عایق خارجی فضاپیماها در حین راه رفتن می‌دهد، اما یک اپراتور انسانی احتمالاً برداشتن و نصب واحدهای تجهیزات آن را راهنمایی می‌کند. jebیnی meی‌شwd ک atn arbate bhe زwdheh پیش ز ی یnکh nکh dnahahatht dnhahaht یک فض فض فض فضaپیmaی فض فضaپیmaی فض فض فض س س ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق قya

بخوان  فضانوردان ماموریت «کرو-۵» به زمین بازگشتند

یکی از طرح‌های طراحی «MARM» این است که با راه رفتن روی سه، ربات کمتر از دو نقطه تماس را همیشه حفظ کند، به علاوه می‌تواند به راحتی در هر جهتی که حرکت کند. علاوه بر این، هنگام استفاده از یک بازو برای انجام فعالیت، دو بازوی به عنوان لنگر عمل و یک ربات عملیاتی فوق العاده پایدار فراهم می کنند.

مکانیسمی در زیر پا یا دست‌های ربات، آن را به قطعات عایق ۶ ضلعی می‌رساند که قسمت بیرونی بیشتر فضاپیماها را می‌پوشاند، به هم می‌کند و «MARM» را به صورت ایمن در جای خود حفظ می‌کند. در صورت لزوم می‌توان از همین مکانیسم برای تعویض قطعات عایق و شارژ باتری‌های ربات و ارسال و دریافت از طریق ایستگاه‌های اتصال در خارج از فضاپیما استفاده کرد.