رشد صنعت گردشگری فضایی می‌تواند زمین را تهدید کند


مطالعه‌ای که در مجله Earth’s Future منتشر شده است، نتیجه‌گیری می‌کند که پرتاب موشک‌ها ضرر‌های زیادی را بر اقلیم زمین وارد می‌کنند. این مطالعه توسط محققان دانشگاه UCL، دانشگاه کمبریج و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) انجام شد. این تیم با استفاده از یک مدل سه بعدی به بررسی تأثیر پرتاب موشک و ورود مجدد آن به زمین پرداختند.

به گزارش gadgets۳۶۰، این مطالعه بیان کرده است که در حال حاضر احتمال بهبود لایه ازون به دلیل موشک‌ها اندک است. در آینده نزدیک، انتظار می‌رود که تاثیر مخرب در لایه ازون به دلیل وجود آلاینده‌های سوخت جامد موشک‌ها شدیدتر شود. این تیم افزایش گردشگری فضایی را دلیل این امر ذکر کرده است. در طول زمان تحقیق، تیم تحقیقاتی متوجه شد که ذرات کربن سیاه (دوده) منتشر شده از موشک‌ها تقریباً ۵۰۰ برابر بیشتر از سایر منابع دوده ترکیبی مانند فعالیت‌ها در سطح زمین و فعالیت هواپیما‌ها است.

پرتاب موشک

این تیم اطلاعاتی را در مورد پرتاب‌های موشکی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، جمع‌آوری کرده است. مواد شیمیایی مورد استفاده در همه ۱۰۳ پرتاب مورد مطالعه قرار گرفت همچنین ماموریت‌های اخیر کارآفرینان گردشگری فضایی مانند Virgin Galactic، Blue Origin و SpaceX نیز در نظر گرفته شد. دکتر Eloise Marais، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: “ذرات دوده حاصل از پرتاب موشک تأثیر آب و هوایی بسیار بیشتری نسبت به هواپیما و سایر منابع زمینی دارد.”

این محقق افزود که در مورد بهترین استراتژی برای تنظیم صنعت گردشگری فضایی که به سرعت در حال رشد است، به بحث و گفتگو بین کارشناسان نیاز است. دکتر رابرت رایان، که او نیز بخشی از این مطالعه است، افزود: “این مطالعه به ما اجازه می‌دهد تا با چشمان باز نسبت به اثرات بالقوه، وارد عصر جدید گردشگری فضایی شویم.”

بخوان  بسته ۲۰۰ گیگابایتی اینترنت به خبرنگاران تعلق می‌گیرد

بیشتر بخوانید




منبع