رقابت جهانی برای رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم راه اندازی شد


برنت سیلز بریتانیا رقابت جهانی را برای رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم راه اندازی می کند

اعتبار: دانشگاه کنتاکی

آنها یکی از نمادین ترین و غیرقابل دسترس ترین مجموعه عظیم نسخه های خطی آسیب دیده جهان هستند.

طومارهای هرکولانیوم که در فوران کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد سوخته و مدفون شده‌اند، پنجره‌ای بی‌نظیر به دنیای باستان ارائه می‌کنند.

متأسفانه، آنها برای باز کردن بیش از حد شکننده هستند.

اما اکنون، می توانید به احیای کتابخانه باستانی از خاکسترهای آتشفشانی کمک کنید. برنت سیلز، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کنتاکی، پس از اثبات اینکه یک برنامه هوش مصنوعی (AI) می تواند با موفقیت حروف و نمادها را از تصاویر اشعه ایکس پاپیروس های باز شده استخراج کند، یک رقابت جهانی برای خواندن طومارهای سوخته شده را رهبری می کند. (EduceLab-scrolls).

سیلز گفت: “محققان اساتید و دانشجویان در ارائه پیشرفت‌ها عالی هستند، و ما این کار را انجام داده‌ایم. ما ثابت کرده‌ایم که باز کردن مجازی و تشخیص جوهر یادگیری ماشینی روی طومارهای هرکولانیوم کار می‌کند.” کاری که اکنون یک رقابت می‌تواند انجام دهد تقویت و تسریع این پیشرفت‌ها است – اصلاح آن‌ها به روش‌هایی که سال‌ها طول می‌کشد تا به تنهایی به آن دست پیدا کنیم.»

برای بیش از دو دهه، سیلز و تیم اختصاصی او – متشکل از کارکنان و پژوهشگران دانشجو با طرح بازسازی دیجیتال، بخشی از EduceLab – سخت تلاش کرده اند تا ابزارهای پیشرفته و غیرتهاجمی را برای نجات متون پنهان و بازگرداندن آنها به بشریت ایجاد کنند.

به عنوان بخشی از چالش Vesuvius، تیم Seales نرم افزار خود و هزاران تصویر سه بعدی اشعه ایکس از دو طومار رول شده و سه قطعه پاپیروس را منتشر می کند.

امید این است که جوایز 500,000 دلاری، محققان و محققان جهانی را تشویق کند تا بر اساس فناوری هوش مصنوعی کار کنند و رمزگشایی تنها کتابخانه دست نخورده باقی مانده از دوران باستان را تسریع بخشند.

تیم‌هایی که شرکت می‌کنند برای جایزه بزرگ ۱۵۰,۰۰۰ دلاری رقابت می‌کنند—که به اولین نفری تعلق می‌گیرد که تا پایان سال ۲۰۲۳ چهار قسمت متن از لایه‌های داخلی طومارها را بخواند. جوایز پیشرفت شامل ۵۰,۰۰۰ دلار برای تشخیص دقیق جوهر روی پاپیروس‌ها از 3D X است. اسکن اشعه ای

سیلز توضیح داد: «یکی دیگر از ابعاد هیجان‌انگیز مسابقه، فرصتی است که برای دانش‌آموزان خودمان فراهم می‌کند. قرار دادن آنها در صحنه جهانی از این طریق – کار در پشت صحنه با مدیران و کارشناسان سیلیکون ولی، آموزش و توانایی های آنها را افزایش می دهد.

دو طومار باز نشده، متعلق به انستیتو فرانسه در پاریس، از جمله صدها طومار هستند که در دهه 1750 زمانی که حفاری‌ها در ویلای مدفون، کتابخانه‌ای عجیب از متون فلسفی اپیکوری را نشان داد، کشف شد. اعتقاد بر این است که آنها به یک دولتمرد رومی تعلق داشتند – احتمالاً لوسیوس کالپورنیوس پیسو کائسونینوس، پدرزن ژولیوس سزار.

در سال 2016، Seales’ Volume Cartographer را توسعه داد، یک برنامه کامپیوتری انقلابی برای مکان یابی و نقشه برداری از سطوح دو بعدی در یک شی سه بعدی. خط لوله نرم‌افزار با میکرو CT برای تولید تصاویر با وضوح بسیار بالا استفاده می‌شود – که امکان خواندن یک سند را بدون نیاز به باز کردن فیزیکی آن فراهم می‌کند. طومار سوخته از En Gedi بود اولین متن کامل با استفاده از نرم افزار آشکار می شود.

نرم افزار Volume Cartographer از آنجایی که با اشعه ایکس کار می کند، بر وجود فلزات در جوهر متکی است تا نوشته ها را از سطحی که روی آن قرار دارد متمایز کند. اما جوهر Herculaneum با جوهر مورد استفاده برای نوشتن اسناد عبری باستان و قرون وسطی متفاوت است. این از کربن ساخته شده است که در تصاویر میکرو CT برای چشم انسان نامرئی است.

برای رفع این مشکل، سیلز و تیمش یک شبکه عصبی ایجاد کردند که “می آموزد” چگونه الگوهای موجود در داده ها در صورت وجود جوهر ظاهر می شوند، در مقابل نحوه ظاهر شدن الگوها در صورت عدم وجود جوهر. یک الگوریتم یادگیری ماشین برای شناسایی و شناسایی امضاهای داده منحصر به فرد آموزش داده شده است. این کار پیشگامانه برای اولین بار در a PLOS ONE مقاله.

سیلز توضیح داد: «هیچکس نمی‌تواند محققان گذشته را سرزنش کند، زیرا هیچ زمان دیگری در تاریخ پیشرفت‌های تکنولوژیکی و روحیه مشارکتی را که اکنون وجود دارد، به ما نداده است». “به‌علاوه، علاقه‌ای دوباره به آثار کلاسیک وجود دارد. ما این درک را داریم که مردم ممکن است همیشه از نوشته‌ها، ادبیات و فلسفه بزرگ گذشته قدردانی نکنند. همه این مسائل اکنون زمان مناسبی برای باز کردن این چالش به روی جهان است. ”

این تیم همچنان مطمئن است که در آستانه خواندن کامل جوهر هستند و همکاری محققان همکار در نهایت می تواند به درک کامل تری از طومارها منجر شود.

سیلز گفت: «ما معتقدیم دیگران سود خواهند برد و یافته‌های ما را به روش‌های بسیار مثبت و معنی‌داری گسترش خواهند داد که الهام‌بخش تحولات شتاب‌زده خواهد بود».

او را برجسته ترین متخصص در مرمت دیجیتال آثار باستانی فرهنگی می دانند. تا به امروز، تلاش او برای کشف حکمت غرب باستان همیشه در حال تکامل است.

و اگرچه، گاهی پیشرفت کند است و پیشرفت‌ها دور به نظر می‌رسند – سیلز معتقد است که پاپیروس‌های هرکولانیوم تا پایان سال جاری تسلیم فناوری مدرن و مهم‌تر از آن تصمیم تیمش خواهند شد.

او گفت: «ما قصد داریم به جهان نشان دهیم که چه کاری می‌توان انجام داد، همین جا در بریتانیا. غلبه بر آسیب های وارد شده در طول یک دوره 2000 ساله، چالش کوچکی نیست. اما این کاری است که ما در کنتاکی انجام می دهیم – غلبه بر چیزهای به ظاهر غیرممکن.

ارائه شده توسط دانشگاه کنتاکی


نقل قول: مسابقه جهانی برای رمزگشایی طومارهای هرکولانیوم راه اندازی شد (2023، 21 مارس) بازیابی شده در 21 مارس 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  حضور ابرستارگان در کیهان اولیه