رنگدانه قارچی منبع تقویت کننده ترکیبات ضد سرطان است

این تحقیق در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شده است.

ضد توموری این ترکیبات در آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده شده و تیم تحقیقاتی این مطالعه در مورد استفاده بالینی از آن خوشبین است.

در مورد این کشف جدید هنوز تحقیقات اولیه اولیه این مطالعه است، اما آنها می‌گویند که این قارچ را می‌توان در زیست‌رآکتورها با استفاده از رشد کشاورزی داد که می‌تواند برای بهبود این فناوری کمک کند.

تاتیانا آنتی‌پووا، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: موناسکوس در چین، بیش از 200 سال است که هم در پزشکی و هم در تولید مخمر برنج قرمز استفاده می‌شود. اماکن موناسکوس که در ایالات متحده آمریکا ممنوع است، سیس-کاورنامین می‌تواند منبع مطمئنی از رنگ‌های طبیعی باشد.

معمولاً می‌گویند، در حالی که برای تبدیل این ترکیبات به یک داروی بالینی برای درمان سرطان، کار باید انجام شود، مسیر استفاده از مواد غذایی بسیار کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.

انتهای پیام



منبع

این مطالعه همچنین یک رنگ زرشکی جدید با پتانسیل حفظ مواد غذایی کشف کرده است.

ثابت شده است که قارچ یک منبع الهام امیدوار کننده برای درمان سرطان است. به عنوان یک نمونه چند مورد از قارچ‌های مثال‌های سفید استفاده می‌شود و از آن در مبارزه با سرطان نشان داد. این در حالی است که نسخه‌های مصنوعی این ترکیب‌ها را نشان می‌دهد.

ترکیبی که در گونه‌های قارچی یافت می‌شود، پتانسیل امیدوارکننده‌ای برای مبارزه با سرطان نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، به بررسی ساختار یک گونه قارچی پرداخته‌اند و ترکیبی از آن‌ها با برخی از ویژگی‌های امیدوارکننده برای مبارزه با سرطان کشف کرده‌اند.

بخوان  تیم های مایکروسافت به زودی از فریب دادن شما در تماس های مهم جلوگیری می کند - اما فقط در صورت پرداخت

سپس انتخاب نشان دهنده سیس-کاورنامین می‌تواند به دیگری تبدیل شود که آن را ترکیب اسید موناسنیکوتینیک(MNA) می‌نامند. تحقیقات در آزمایشگاه‌های آزمایشگاهی روی سلول‌های سرطانی پروستات و مثانه دریافت می‌کنند که MNA با رشد و انتقال این سلول‌های سرطانی با مسدود کردن یک مسیر سیگنالینگ کلیدی، دارای خواص ضد توموری است.

این گونه قارچی که در مرکز توجه به این مطالعه قرار دارد، Aspergillus cavernicola نام دارد. نویسندگان این مطالعه جدید هستند که عصاره این قارچ حاوی رنگدانه‌های به نام سیس-کاورنامین(cis-cavernamine) است که به رنگ زرشکی تیره با خواصی مشابه دریافت بادانه‌های قارچ‌های رایج رنگ به نام موناسکوس (Monascus) است.

آنتی‌پووا می‌گوید: اثر ضد تومور MNA امیدوارکننده است، هنوز به اندازه کافی قوی نیست. ما قصد داریم این قابلیت را با اصلاح ساختار مولکول تقویت کنیم و برای ادامه این تحقیقات و دریافت کمک هزینه از بنیاد علوم روسیه درخواست‌ایم.

وی افزود: در حالی که نسخه‌های اصلاح شده MNA شانس خوبی برای تبدیل شدن به داروهای ضد سرطان دارند، سیس-کاورنامین می‌تواند در صنایع غذایی استفاده شود.

الکساندر ژربکر، از مطالعه این مطالعه می‌گوید، معلوم شد که MNA خود را از رنگ آزاد می‌شود و در نتیجه متابولیسم قارچی نمی‌شود. مکانیزمی که ما فرض می‌کنیم در این تبدیل به شیمی نهفته است، نشان می‌دهد که این رنگ دارای اثر ضد قارچی است که به همراه سایر افراد برای حفظ و نگهداری مواد غذایی مهم است.

همچنین در تحقیقاتی که در سالهای گذشته انجام شده بود، شاهد بودیم که ترکیبی از گونه‌های قارچ هیمالیا را انجام داد و آن را تغییر داد تا بهتر به سلول‌های سرطانی نفوذ کند، کاری که قدرت آن را تا 40 برابر افزایش داد و سبزی را برای آزمایش‌های بالینی نشان داد. داد.

بخوان  تصویربرداری فراطیفی روی یک تراشه یکپارچه